Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Blow Up 3/6

 

Ærlig talt bortkasta tid , trodde denne skulle være action noe a la 007.......helt uinterresant for mitt vedkommende : fotograf som tar bilder av et mord.......men hva så ?

 

Ble helt uengasjert av denne :/

Lenke til kommentar

Blood and Bone (2009)

 

Okay, la meg først si at denne filmen er av lav kvalitet. Kamera linsen er av TV soap typen, alt ser veldig falsk ut. Skuespillingen er kraftig variert. Du har noen som klarer seg, mens flertallet virker som om de er på førstegangs forsøk.

 

Men, med en film som dette er slossingen i fokus. Her forsøker de veldig hardt å være kule....altfor kule, sånn at de har glemt ut at kampfilmer må ha noe form for choreography, ikke bare slag og blod.

 

Hovedpersonen, Michael Jai White, er i kanon form. Det er trist at en så dyktig kampsport expert får ikke vise frem hans egenskaper, og har ikke hatt noe sært gjennombrudd...hans høydepunkt var sikker Spawn.

 

Selve slutt kampen er også kjedelig. Problemet er at han er fremskildret som en sikkelig kick-ass, og litt for mye. Virker som om de trodde at motstandere som gir lite utfordring, og at kampsenene er korte var en god ide.

 

4/10

Lenke til kommentar

The Men Who Stare at Goats

 

Dette "mesterverket" var litt av en tur. Ganske stor og kjent rolleliste som hovedsaklig består av George Clooney, Ewan McGregor, Jeff Bridges og Kevin Spacey. En bra og veldig dyktig gjeng. Jeg personlig syns den var veldig gøy og ikke minst underholdene. Den er basert på en bok og en tittelen sier jo pretty much seg selv. Menn som stirrer på geiter.

Men filmen handler mer enn som så. Den har en dypere handling og historie enn tittelen forteller oss.

George Clooney og Ewan McGregor går bra sammen syns jeg og utgjør en bra duo samtidig som Jeff Bridges og Kevin Spacey spiller to artige og pussige skruer.

Men alt i alt, en veldig bra og underholdene film. :) 06/10

post-123100-1263809301_thumb.jpg

Endret av .........
Lenke til kommentar

The Wolf Man (1941)

Ville se litt classic horror, og denne var absolutt krem. Skikkelig classic 40-talls musikk og 40-talls-skuespill. Chaney Jr. er meget god, samme med Claude Rains som jeg har fått skikkelig sansen for. Likte denne bedre enn både Frankenstein, Dracula, og like mye som King Kong - en favoritt her i gården. Så denne ga mersmak til klassikerene. Skal prøve å få sett The Invisible Man (så får jeg sett Claude Rains i en hovedrolle), og The Mummy virker fristende.

 

Digger også "tåka" i skogen når vi ser ulvemannen fare rundt. Fantastisk og PERFEKT setting.

 

9/10

Lenke til kommentar

Face of a Fugitive (1959)

 

post-140267-1263848621_thumb.jpg

 

Jøss, denne falt sikkelig i smak!!

 

En veldig sakte film, men ingenting er sløs. All dialog, scener, hendelser er alle med på å bygge en sikkelig inntrykk av en fortelling.

 

Skuespillingen er holdbart, men det er Fred MacMurray gjør en særdeles bra jobb! Han passet rollen perfekt.

 

En en klassisk fortelling. Badguy with a good heart.

 

Anbefaler å se denne dersom du får anledning!

 

8/10

Lenke til kommentar

Saw 6

Jeg ser andre har gitt den en svak karakter etter 5ern, men personlig synes jeg den fortsetter i samme ånd og fører historien videre på en god måte. På mange måter kan man si at 4ern var avslutningen uansett.

 

Så når man først skal se dette i et halvt dusin så likte jeg den. Har du likt alle filmene bør du se den.

 

7/10

 

(med en helling mot 6/10 siden det begynner å bli repetitivt)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

The Bunker

 

Denne filmen handler om nøyaktig det samme som "Der Untergang".

Den siste tiden med Hitler i bunkeren.

 

Og det var interessant å merke seg hvor likt det var. Mye av akkurat det samme ble sagt og gjort.

Så det har nok vært gjort en grundig jobb i forhold til historiske fakta også i denne filmen.

 

Det var Engelske skuespillere i denne filmen og språket var selvsagt Engelsk.

Relativt sett var den nesten like bra også. Med tanke på at den var fra 1981.

 

Også i denne filmen hadde man funnet glimrende rollefigurer som lignet orginalene.

 

Dette gjaldt Speer (som hadde en særlig dominerende rolle i denne utgaven) Himmler og Goering var så lik den ekte at jeg nesten fikk en støkk.

 

Og ikke minst Anthony Hopkins som var fabelaktig i rollen som Hitler.

Tror ikke jeg noengang har sett Hitler så bra tolket på film.

 

9/10

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg noengang har sett Hitler så bra tolket på film.

9/10

Da lurer jeg på hva du mener om Bruno Ganz i Der Untergang. :)

 

Ganz som Hitler er dessuten mer plausibel. Så får vi også høre den litt uvanlige Oberösterreich-tysken. Men på dette punktet kan filolog Thend gi et bedre svar. :)

Lenke til kommentar

Man in the Shadow (1957)

 

post-140267-1263901773_thumb.jpg

 

Fantastisk film! En sheriff (Jeff Chandler) får høre om et mord som foregikk på Ranch som er eid av en mektig mann (Orson Welles), ingen i byen vil hjelpe. Ingen vil tro det.

 

Enaste negative er er at den er kort. Litt over 1 time bare, men heldigvis sløser de ikke på tiden.

 

Flott film med et sterk budskap. Den innholdt også et imponerande kamera teknikk/triks scene når en bil krasjer.

 

8/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

The West Wing

 

Kanskje den beste serien laget, ikke nødvendigvis min favoritt men serien bare oser kvalitet fra første til siste episode, den har det mest naturlige skuespillet jeg vet om, man kjøper virklig at Martin Sheen er presidenten av usa.

Bare for å ta et eksempel, på en av de siste episodene har de vake etter Leo og Sheen forteller historier om han og alle snakker om han, aldri før eller senere har jeg sett en så realitisk skildring av et lite selvskap etter en begravelse.

Serien er full av fantastiske presatsjoner fra så godt som alle som er i den, Ikke bare sheen, men alle, Alan Alda vant en velfortjent Emmy for sin rolle, det samme gjorde avdøde Spencer.

Serien er smart morsom og ektremt bra laget, Det er en episode jeg hater, men alle andre er gull, hele serien er gull, det er den serien som kommer nærmest film i kvalitet på hvordan alt er laget. Serien ser dyr ut det ser ut som de virklig har brukt masse penger på kulisser og slikt.

 

9.5/10

Lenke til kommentar

Hollywood Ending (2002)

 

Veldig typisk Woody Allen, men denne ga meg nesten ingenting. Fikk ett par gode latter, men det var det.Vel, var i det minste litt original, ihvertfall selve historien. Slutten var typisk hollywood slutt :p . Ellers en grei film å se, kjedet meg ikke, så denne havner på midt på treet. 5/10

 

12 (2007)

 

Kan vel starte med at jeg ikke så hele. Skrudde den av etter en time. Grunnen til det var vel at jeg synes filmen ble altfor slitsom, ting gikk altfor fort, selv om de tok seg god tid. Masse historier ble fortalt som jeg ikke brydde meg noe av. Flere ganger dem snakket i munnen på hverandre, rotete og slitsomt. Pluss har jo sett dette før, så visste hva som kommet til å skje, bare at den at den er dobbel så lang (12 angry men). Var flere ganger dem repeterte nesten flere av de småe scenene. Sjelden jeg slår av filmer, men orker ikke å se resten (hadde 1 t og 30 min igjen).

Endret av Mr.BadSmile
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...