Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Indiana Jones: Raiders of the lost Ark

Tror forventningene mine til denne filmen var alt for høye. Jeg hadde bare sitt den nye, og synes den var grei, hadde det ikke vært for en forjævligdritt slutt med aliens og crap. Siden de andre som så denne var enig og sa "de gamle er mye kulere" så trodde jeg de andre var mer treasure hunting filmer.

 

Men skuffet ble jeg her og. Filmen i seg selv er kul, men alt blir jo totalt ødelagt i slutten. At den ligger på #30plass på IMDB er sykt. Kan ikke være annet enn nostalgiske menn som var 13 på 80-tallet som har stemt her.

 

Veldig kjekk film helt til de 20 siste minuttene.

 

7/10

Lenke til kommentar
Indiana Jones må vel være den mest oppskrytte filmserien jeg kommer på. Raiders of the Lost Ark er selvsagt ikke noe unntak.

 

Nei fy deg. Indiana var fra en tid der vi gikk på kino for å ha en opplevelse og ikke sitte der og pirke på detaljer og hva som er realistisk eller ikke.

 

Indy 4 holdt den tradisjonen å ha det gøy og kaste regel boken ut vinduet. Men tragisk nok er den "nye" generasjonen av ungdommer altfor opptatt over "virkelighet". Heller satt der og sa "yeah right, as if!" isteden å bare slappe av. Derav blir hele opplevelsen ødelagt og filmen blir negativt mottatt.

 

Jeg koset meg sikkelig, og synes at Indy 4 er en flott "addition" (vet ikke hva det er på norsk) til serien.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Indiana Jones må vel være den mest oppskrytte filmserien jeg kommer på. Raiders of the Lost Ark er selvsagt ikke noe unntak.

 

Nei fy deg. Indiana var fra en tid der vi gikk på kino for å ha en opplevelse og ikke sitte der og pirke på detaljer og hva som er realistisk eller ikke.

 

Indy 4 holdt den tradisjonen å ha det gøy og kaste regel boken ut vinduet. Men tragisk nok er den "nye" generasjonen av ungdommer altfor opptatt over "virkelighet". Heller satt der og sa "yeah right, as if!" isteden å bare slappe av. Derav blir hele opplevelsen ødelagt og filmen blir negativt mottatt.

 

Jeg koset meg sikkelig, og synes at Indy 4 er en flott "addition" (vet ikke hva det er på norsk) til serien.

Det er ikke det at resten av filmen er urealistisk. Jeg kan leve med at de sloss på taket til biler i fart osv, men når en ellers greit troverdig historie blir totalt ødelagt av en ufattelig dårlig slutt hvor plutselig aliens blir involvert så funker det ikke for min del. Dessverre.

 

Filmen hadde funket hvis den hadde satt den aliens/jesus-framen helt fra begynnelsen. Men når den ikke blir satt forventer hvertfall jeg at det holder seg slik, og ikke plutselig går helt ut av kontroll. Har ingenting med at jeg ikke liker urealistiske filmer, for det gjør jeg.

Lenke til kommentar
Det er ikke det at resten av filmen er urealistisk. Jeg kan leve med at de sloss på taket til biler i fart osv, men når en ellers greit troverdig historie blir totalt ødelagt av en ufattelig dårlig slutt hvor plutselig aliens blir involvert så funker det ikke for min del. Dessverre.

 

Filmen hadde funket hvis den hadde satt den aliens/jesus-framen helt fra begynnelsen. Men når den ikke blir satt forventer hvertfall jeg at det holder seg slik, og ikke plutselig går helt ut av kontroll. Har ingenting med at jeg ikke liker urealistiske filmer, for det gjør jeg.

 

Ja, jeg vet at mangen kritiserer slutten med Aliens, men de andre Indy filmene var like overdrevet, om ikke mer. Du hadde jo VooDoo/magi, Gud/ånder, The Holy Grail osv. Alt er jo tullete superstition og tro. Er like mye oppspin som Aliens. Faktisk så synes jeg at Aliens var en smule mer troverdig og interesant fortelling....

 

Rart at vi spiser opp X-Files, men så straks Indy kaster seg inn himmler folk med øyene.

Lenke til kommentar
Ja, jeg vet at mangen kritiserer slutten med Aliens, men de andre Indy filmene var like overdrevet, om ikke mer. Du hadde jo VooDoo/magi, Gud/ånder, The Holy Grail osv. Alt er jo tullete superstition og tro. Er like mye oppspin som Aliens. Faktisk så synes jeg at Aliens var en smule mer troverdig og interesant fortelling....

 

Rart at vi spiser opp X-Files, men så straks Indy kaster seg inn himmler folk med øyene.

Som jeg sa har det mye med forventninger. Mange har til Indiana Jones forventninger om eventyr og skattejakt. Dette får de litt, men filmen sklir ut i slutten. Ser man X-files vet man at det handler om supernatural osv, så man får ikke den skuffelsen i slutten.

Lenke til kommentar
Siste filmen jeg så var Werner Hertsogs "Hjerte av glass" fra 1976. Alle skuespillerne spiller under hypnose. Rar og interessant og til tider vakker, men all over var den dønn dårlig. Å se dan er et prosjekt, ikke avslappning eller underholdning. Ble litt skuffa :(

 

Takk og lov finst det filmskaparar som har anna enn avslapning og underhaldning som mål med filmane sine.

Lenke til kommentar
Ja, jeg vet at mangen kritiserer slutten med Aliens, men de andre Indy filmene var like overdrevet, om ikke mer. Du hadde jo VooDoo/magi, Gud/ånder, The Holy Grail osv. Alt er jo tullete superstition og tro. Er like mye oppspin som Aliens. Faktisk så synes jeg at Aliens var en smule mer troverdig og interesant fortelling....

 

Rart at vi spiser opp X-Files, men så straks Indy kaster seg inn himmler folk med øyene.

 

Gode poeng, AG. Like teit eller like spanande med paktens ark som med romvesen.

 

Men eg tykkjer nok likevel Indiana Jones var betre som eit nostalgisk minne enn som gjensyn.

Lenke til kommentar
Problemet er jo ikke at det er aliens som står bak all hokus pokusen, men Spielberg's utrolige klisjeaktige og CGI-infiserte måte å utføre det på.

 

Ja DER kan jeg være helt enig. Personlig legger jeg skylden på George Lucas. Serlig på den verste scenen er den idiotiske mulvarpen (eller hva det nå var), som kom ut fra jorden etter atom bomben...om jeg husker korrekt.....klassisk Lucas...må jo en søt vesen i bildet.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...