Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Soloist-anmeldelse

 

Hvor mange kromosomfeil trengs for IKKE å forstå at man ikke skal spoile noe i en anmeldelse? Du, i likhet med skremmende mange andre, sitter på fasiten.

 

Sant nok, sant nok. Sorry, skal prøve å ikke røpe slik igjen i senere tid.

 

Jeg gjorde om anmeldelsen :)

 

Bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er utlending ja, født og oppvokst i Canada, men hva har det med saken å gjøre? :hmm:

 

EDIT: Åja, rettskriving ja. Utrolig hvor mye jeg skal bli angrepet pga dette. Jeg gjør mitt beste, og personlig synes jeg klarer å gjøre meg forstått. Er det ikke dette som er viktigst? Eller meiner du at jeg skulle ikke ha lov å delta i diskusjon.no pga jeg er ikke norsk?

 

Jeg er litt premenstruell i kveld. Kan du tilgi meg.

Hvor i Canada er du fra, snakker du med sånn morsom Trailer Park Boys-aksent? Kan du anbefale kanadiske filmer?

___

Bortsett fra TPB, har jeg sett C.R.A.Z.Y. En perle av en film som handler om en gutt som vokser opp i Quebec på 70-tallet og prøver å forholde seg til at han er homofil. Tre tomler opp.

Endret av Thend
Lenke til kommentar
Jeg er litt premenstruell i kveld. Kan du tilgi meg.

Hvor i Canada er du fra, snakker du med sånn morsom Trailer Park Boys-aksent? Kan du anbefale kanadiske filmer?

___

Bortsett fra TPB, har jeg sett C.R.A.Z.Y. En perle av en film som handler om en gutt som vokser opp i Quebec på 70-tallet og prøver å forholde seg til at han er homofil. Tre tomler opp.

 

Nei har ikke helt en sånn Trailer Park Boy aksent. Tror ikke det ivertfall. Er egentlig ikke sånn mann legger merke til selv. Men jeg har truffet folk som sier "Oh you must be Canadian".

Jeg har en ganske fucked up aksent pga som barn flyttet vi frem og tilbake fra norge og canada (mor norsk, far canadisk). Og jeg som sliter med konsentrasjons og lære vansker hjalp ikke det noe særlig, lol.

 

Hva meiner du canadiske filmer? Nå er David Cronenberg canadisk, du har helt sikkert sett en del av hans filmer....tviler på det fins en film elsker som ikke har. Personlig elsker jeg hans film Spider.

 

Cube er også en Canadisk film. Elsker den. Blitt en stor cult film, var laget som en student/prosjekt film, og ble mye mye større enn folk hadde trodd.

 

Om du tenker på litt mer obscure Canadiske filmer så kjenner jeg lite til det dessverre.

 

Men et par film jeg husker veldig godt fra tiden jeg levde der, som folk elsket, er filmene Meatballs, og The Adventures of Bob & Doug McKenzie: Strange Brew (1983), begge syke komedie filmer og nesten typisk Canada humor. Særlig den siste der, som kan minne mye på Dumb Dumber. Anbefaler å ta en titt på den...om du liker slikt.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
De med dysleksi eller andre språkproblemer pleier å nevne det i signatur,

Ooo, smart.

 

Lord of War

 

Rart hvordan jeg alltid får lyst å bli verdenshærsker etter å ha sett slike filmer, men uansett. Flott film, overdreven voice-over bruk, men det funker. Jared Leto's karakter funker veldig bra, men de andre er litt vel svake. Historien er dog svært kul.

 

7.5/10

Lenke til kommentar
Lord of War

 

Rart hvordan jeg alltid får lyst å bli verdenshærsker etter å ha sett slike filmer, men uansett. Flott film, overdreven voice-over bruk, men det funker. Jared Leto's karakter funker veldig bra, men de andre er litt vel svake. Historien er dog svært kul.

 

7.5/10

 

Ahh, synes den filmen er et av Cage sine beste. Og åpnings sekvensen er et av de bedre jeg har sett.

Lenke til kommentar
Ahh, synes den filmen er et av Cage sine beste. Og åpnings sekvensen er et av de bedre jeg har sett.

 

Åpningen til Zombieland er den eneste jeg har sett som kan slå Lord of War sin. Resten av filmen er så som så, men starten med slow-motion zombier satt til "Metallica - For Whom the Bells Toll" var helt fantastisk.

 

Endret av Pocketism
Lenke til kommentar
Ahh, synes den filmen er et av Cage sine beste. Og åpnings sekvensen er et av de bedre jeg har sett.

 

Åpningen til Zombieland er den eneste jeg har sett som kan slå Lord of War sin. Resten av filmen er så som så, men starten med slow-motion zombier satt til "Metallica - For Whom the Bells Toll" var helt fantastisk.

 

 

Nei herregud, den er ikke annet en "look how cool" med noe musikk rockende i bakgrunnen for å gi illusjonen av å være bedre enn den egentlig er. Lord of War har et budskap og setter inntrykk, samtidig som den får deg til å tenke. Og ikke minst setter god steming for resten av filmen.

Lenke til kommentar

The Longest Day

 

I sammenheng med krigsfilm avstemminga og at jeg fikk den på blu ray måtte jeg se denne filmen.

Den har aldri sett bedre ut, det første man leger merke til med denne versjonen er i begynneslen av filmen så ser man en amerikansk hjelm i sanden, og med en gang ser man forskjell fra andre versjonen, man ser nemlig sandkornene i den våte sanden.

Dette var min første HD film i svart/hvit og må si det ikke skuffet, utrolig rent bilde, greit at lyden er ca, 30 år før skikkelig surround og lyd prossing osv, men det er i hvertfall høye lyder, det høres ut som krig når du ser film, visse sener har konstant skyting og man vil nesten dukke bak soffaen og skyte tilbake.

Man hører også at de faktisk er forskjellige lyder på de forskjellige våpene, noe som er uvanlig for en film på den aldren.

 

Selve filmen er og blir fantastisk, den nest beste krigsfilmen etter a bridge too far(begge filmene basert på bøker av cornelius ryan)

Filmen er unik i at man får et godt bilde av franske siden under krigen, ikke bare får man se at de fyrer av de første skuddene mot normandie men ser også franske commandoer, filmen er full at utrolig gode sener.

Angrepet på pegasus bridge, angrepet på Ouistreham av franske commander er fantastisk, begynneslen er en sene som vare i ca. 90 sekunder, uten et eneste avbrudd eller klip, senen viser soldater som stromer byen, følger angrepet snur 180 grader for å vise hele byen og et andrep fra den andre siden, alt dette mens soldater løper og skyeter og faller og eksplosjoner som går av, en fantastisk sene.

Jeg tar også Omaha senene over SPR anyday.

Når man ser filmen tror man de har sprengt hele normandie for å lage filmen, så mye pang og bang er ikke sett før eller siden.

 

Så klart man merker at filmen er laget på tidlig 60tallet, man kommer ikke unna da, men filmen er og blir en av de beste filmene som viser krig og på en mye større skale enn sett på mange år, siste filmen med den størrelsen er faktisk a bridge too far og den ble laget i 78, filmer som viser det store og hele bildet er liksom ikke inn lenger, nå skal alt være persjonlig og små skala, og det er bra det også, men det har blitt litt mye av det, vi trenger en ny stor film ala, longest day, Tora! Tora! Tora og a bridge too far.

 

10/10

Lenke til kommentar
The Longest Day

 

Dette var min første HD film i svart/hvit og må si det ikke skuffet, utrolig rent bilde, greit at lyden er ca, 30 år før skikkelig surround og lyd prossing osv, men det er i hvertfall høye lyder, det høres ut som krig når du ser film, visse sener har konstant skyting og man vil nesten dukke bak soffaen og skyte tilbake.

Man hører også at de faktisk er forskjellige lyder på de forskjellige våpene, noe som er uvanlig for en film på den aldren.

 

Du lever opp til navnet ditt.

Lenke til kommentar

Alien Raiders (2008)

 

Direkte til DVD film. Pleier jo nesten aldri å være bra. Og det stemmer her også.

 

En gruppe "Alien hunters", bryter inn i en marked på jakt etter Aliens. De snakker om disse, og bygger opp at denne er noe de har aldri vært bort i før. Noe stort og mektig.

Problemet er at vi får lite til ingen informasjon over denne Alien rasen og deres bakgrunn. Noe som resulterer i at du klarer ikke å forstå faren bak det hele. Du ender opp å bare sitte der uten medfølsese eller spenning.

 

Det beste med filmen er at det er ikke brukt CGI på blod og grøss scenen. Noe som er herligt å se og enaste grunnen til at jeg holdt ut.

 

Skuespillingen er rock bottom.

 

3/10

 

post-140267-1263457438_thumb.jpg

post-140267-1263457443_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...