Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Smokin' Aces 2: Assassins' Ball (2010)

 

Ræv ræv ræv ræv film. Herregud, jeg er så piss lei at CGI har tatt over for blod effekter. Det ser så forbanna dårligt ut.

 

Jaja, uansett dette er en særdeles dårlig film. Enaste som holder deg gående er å se på Martha Higareda. Ei sikkelig hot dame...mm Mmm Mmmm....

 

Vet ikke hva de forsøkte på å lage, men denne har ingenting med Smokin' Aces å gjøre. Her har vi blandt annet en grupp assassins som er en blanding av Mad Max og Clockwork Orange. Og alle av dem er helt elendige skuespillere.

 

Ja faktisk ALLE er drit dårlige skuespillere. Vinne Jones er bare med i de siste 30 minuttene, og han gjorde dette sikkert bare for pengene.

Filmen er full av copy & pate av andre action scener, og har overdrevet dårlige effekter og "slowmo" triks....

 

Styr unna denne.

 

2/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Return of the Living Dead (1985)

 

returnofthelivingdead.jpg

 

Veldig underholdene zombiefilm. Den er på samme nivå som Romeros zombiefilmer, og i tillegg veldig morsom. Classy synth-musikk fra 80-tallet med zombier som roper "braaains!", det kan vel neppe bli bedre? Det eneste minuset er vel nok at de løper i blant. Liker best zombier som bare er treige, men det plaget meg ikke noe uansett under filmen. Tidenes tagline òg, btw: 'They're Back From The Grave and Ready To Party!'

 

8/10

 

Tenkte å sjekke ut Fulci sine filmer nå -- han er vel kjent for å være ganske tipp topp på zombiefronten. (Zombi 2, City of the Living Dead, The Beyond og The House by the Cemetery er de jeg vet om. :) )

Lenke til kommentar

A Serious Man

 

Hva er det med disse brødrene? Hvordan gjør de det? Gang etter gang leverer de en film med en stemning jeg ikke klarer å sette ord på, men som bare er helt mesterlig. Den samme stemningen er gjenkjennelig i mange forskjellige filmer og i stor grad i denne. Jeg vet ikke hva mer jeg skal si. Filmen har enormt potensiale til å tolkes i mange retninger. Tror hodet må jobbe litt med å prosessere før jeg kommer fram til poenget med selve storyen, men det er slik jeg liker det og er vant med fra disse gutta.

 

Se den nå, jeg tror den har Oscar-sjanser.

 

9/10

Lenke til kommentar

The Kingdom

 

Jeg liker filmen veldig godt, og nei det er ikke bare pga. slutten selv om den er prikken over I'en

Filmen er 4 deler etterforskings drama og 1 del BHD.

Filmen fikk flak for å demonisere saudis, noe jeg ikke syns, filmen demoniserer terrorister, og jeg er fremdeles ikke å PC at jeg har problemer med filmer som sier terrorister er slemme, Den viser saudia arabia ganske nøyanisert, mer nøyansiert enn jeg ville vist landet, Den viser jo minst 2 veldig sympatiske saudi politi folk, og vennskap mellom to veldig forskjellige mennesker på tvers av landegrenser og religiøse grenser.

Cooper er en mester skuespiller og kan gjøre en rolle vi har sett så mange ganger før(demolition expert) til ny og egen.

Foxx er også god, mens Garner er og blir en svak skuespiller.

Slutten er forøykende og dramatisk du kjenner presset hele veien gjennom.

 

En god politi film en god action film, en god film.

 

 

8.5/10

Lenke til kommentar

Hunger

 

Historien om Bobby Sands og sultestreiken i 1981 har blitt fortalt på film før, men aldri på en slik hardttreffende måte. Steve Mcqueen har tidligere laget kunstfilmer, noe som merkes, da form og visuelt uttrykk til tider er veldig spesielt (og himmelsk fantastisk). Bildespråket i denne filmen er rett og slett utrolig. Hunger er subtil og dvelende i formen, aldri før har så mye blitt fortalt med så få ord. Når dialogen først kommer, smører de på med én uavbrutt 16 minutter lang tagning med kontinuerlig dialog. Den scenen er veldig imponerende arbeid av skuespillerne. Michael Fassbender som spiller Bobby Sands veide 59 kilo på ett tidspunkt under produksjonen. Det kan ikke akkurat klages på innsatsen. Hunger er stemning, fotografisk nytelse, og en følelsesmessig krevende film. En av tiårets, tja, top 10 beste.

 

93/100

Lenke til kommentar
Hunger

 

Historien om Bobby Sands og sultestreiken i 1981 har blitt fortalt på film før, men aldri på en slik hardttreffende måte. Steve Mcqueen har tidligere laget kunstfilmer, noe som merkes, da form og visuelt uttrykk til tider er veldig spesielt (og himmelsk fantastisk). Bildespråket i denne filmen er rett og slett utrolig. Hunger er subtil og dvelende i formen, aldri før har så mye blitt fortalt med så få ord. Når dialogen først kommer, smører de på med én uavbrutt 16 minutter lang tagning med kontinuerlig dialog. Den scenen er veldig imponerende arbeid av skuespillerne. Michael Fassbender som spiller Bobby Sands veide 59 kilo på ett tidspunkt under produksjonen. Det kan ikke akkurat klages på innsatsen. Hunger er stemning, fotografisk nytelse, og en følelsesmessig krevende film. En av tiårets, tja, top 10 beste.

 

93/100

 

Det er vel litt under et år siden jeg selv så Hunger, og filmen nekter å slippe tak. Den er definitivt på topp 10 listen over dette tiårets beste filmer.

Lenke til kommentar

Skulle virkelig ønsket folk la inn link til filmen på imdb. Tar faen ikke så mye arbeid.

 

Finner ikke noe "Hunger" film under Filmography til Steve McQueen i det hele tatt. Nå trodde jeg jeg hadde sett alle filmene hans, men denne tar jeg ikke igjen.

 

Søker på "hunger" får du opp ganske mangen, og ingen med McQueen i.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Skulle virkelig ønsket folk la inn link til filmen på imdb. Tar faen ikke så mye arbeid.

 

Finner ikke noe "Hunger" film under Filmography til Steve McQueen i det hele tatt. Nå trodde jeg jeg hadde sett alle filmene hans, men denne tar jeg ikke igjen.

 

Søker på "hunger" får du opp ganske mangen, og ingen med McQueen i.

Seriøst? http://www.imdb.com/title/tt0986233/

Riktig Steve McQueen

Lenke til kommentar
Skulle virkelig ønsket folk la inn link til filmen på imdb. Tar faen ikke så mye arbeid.

 

Finner ikke noe "Hunger" film under Filmography til Steve McQueen i det hele tatt. Nå trodde jeg jeg hadde sett alle filmene hans, men denne tar jeg ikke igjen.

 

Søker på "hunger" får du opp ganske mangen, og ingen med McQueen i.

Seriøst? http://www.imdb.com/title/tt0986233/

Riktig Steve McQueen

 

Jaja, der ser du. Om det hadde vært en link ville jeg da forstått det dreide seg om en fucking annen Steve McQueen. Seriøst, vilket film elsker ikke tenker på den avdøde Steve McQueen når de ser det navnet???

Lenke til kommentar
Skulle virkelig ønsket folk la inn link til filmen på imdb. Tar faen ikke så mye arbeid.

 

Finner ikke noe "Hunger" film under Filmography til Steve McQueen i det hele tatt. Nå trodde jeg jeg hadde sett alle filmene hans, men denne tar jeg ikke igjen.

 

Søker på "hunger" får du opp ganske mangen, og ingen med McQueen i.

Seriøst? http://www.imdb.com/title/tt0986233/

Riktig Steve McQueen

 

Jaja, der ser du. Om det hadde vært en link ville jeg da forstått det dreide seg om en fucking annen Steve McQueen. Seriøst, vilket film elsker ikke tenker på den avdøde Steve McQueen når de ser det navnet???

Ikke jeg :p
Lenke til kommentar
Seriøst, vilket film elsker ikke tenker på den avdøde Steve McQueen når de ser det navnet???

Er du full eller bare utlending?

 

Jeg er utlending ja, født og oppvokst i Canada, men hva har det med saken å gjøre? :hmm:

 

EDIT: Åja, rettskriving ja. Utrolig hvor mye jeg skal bli angrepet pga dette. Jeg gjør mitt beste, og personlig synes jeg klarer å gjøre meg forstått. Er det ikke dette som er viktigst? Eller meiner du at jeg skulle ikke ha lov å delta i diskusjon.no pga jeg er ikke norsk?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Soloist-anmeldelse

 

Hvor mange kromosomfeil trengs for IKKE å forstå at man ikke skal spoile noe i en anmeldelse? Du, i likhet med skremmende mange andre, sitter på fasiten.

 

Sant nok, sant nok. Sorry, skal prøve å ikke røpe slik igjen i senere tid.

 

Jeg gjorde om anmeldelsen :)

Endret av .........
Lenke til kommentar
Eller meiner du at jeg skulle ikke ha lov å delta i diskusjon.no pga jeg er ikke norsk?

De med dysleksi eller andre språkproblemer pleier å nevne det i signatur, og da blir det ikke nevnt. Dette er et pedantisk forum av natur, rett og slett fordi dette forumet holder et generelt høyere nivå enn de fleste andre som nærmer seg størrelsen. Ønsker man ikke å få kritikk for noe så må man nesten nevne det i signatur, ellers vil det titt og ofte dukke opp igjen. Hvorvidt det er rettferdig eller ei skal jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...