Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Bortsett fra at begge filmene foregår i New York er de vel ganske så forskjellige?

 

Men soundtracket i The Wackness er saker, sant det.

Jeg sa jo at de var forskjellige typer filmer, men et par ting har de jo hvertfall til felles. Mye bruk og salg av cannabis og mange liknende locations, f.eks stranda på Coney Island. Synes også at look'en likner en del i begge filmene, kanskje liknende lys og bildefilter osv uten at jeg har peiling på hva jeg snakker om. The Wackness ga meg hvertfall vibber som minnet om "Summer"-delen i Requeim for a Dream.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Die Hard (BD)

 

En gang i livet finner man en film, som ikke bare er en klar 10/10, men som er noe mer for deg persjonlig, for meg er dette Die hard, det er ikke bare den beste action filmen(noe den er) Det er ikke bare en film som står ut fra sine forgenere og etterkommere, Dette er min yndlings film, ikke yndlings action film, men yndlings film, den har vært det siden jeg så den får mange år siden og jeg har stor tro på at den vil være det til jeg dør eller blir senil.

Den har latterlig kul action, den kuleste skurken og kuleste helten(i samme film) Den er smart(for en action film)

Det er bare den komplette filmen i sin sjanger og for meg den komplette filmen.

 

Jeg så den på BD, og denne versjonen har ikke fått så gode tekniske anmeldelser.

Bilde er typisk 80talls action(stygg med andre ord) vet ikke hvorfor, men det virker som alle action ressigører valgte å spare penger på film kvaliteten på 80tallet, de ser alle like ut både i filmkvalitet og beylsing, når man sammeligner det med bilde man får på filmer fra 70 eller til og med 60tallet er det en nedtur, men kanskje det også er en del av 80talls action film sjangeren, men bilde er ikke spesielt bra.

 

Men lyden skjønner jeg ikke at man kan klage på, den er TYDLIG bedre enn DVD, lyden er dypere og rikere, og veldig god surround effekt for en film fra 80tallet, skyte lyder er høye og skumle, man hører glass knuse rundt seg osv. eksplosjoner ringer ut fra høytalerne og det buldrer i suben, har ikke noe å klage på lyden.

 

Kan også nevne at filmen fremdeles har 18års grense, men grensen var tydligvis bare satt pga. språket. noe jeg syns er rart, nå er jeg mot alle aldersgrenser på film og serier, men syns det er litt rart at en film som die hard bare 18år bare pga. "stygge" ord. filmen inneholder to veldig ekle sener, en der man ser en kar får en byge 9mm i kneskålen, den senen er forstyrrende på mange nivåer, den andre er Bruce som pluker glass ut av fotsålen sin.

Men det er tydligvis viktigere at han sier fuck.

 

Som sagt, en film som betyr mye for meg, den blir bedre og bedre for hver gang jeg ser den, og den gjør seg helt klart på BD

 

Yndlingsfilm/10

Lenke til kommentar
Die Hard (BD)

 

En gang i livet finner man en film, som ikke bare er en klar 10/10, men som er noe mer for deg persjonlig, for meg er dette Die hard, det er ikke bare den beste action filmen(noe den er) Det er ikke bare en film som står ut fra sine forgenere og etterkommere, Dette er min yndlings film, ikke yndlings action film, men yndlings film, den har vært det siden jeg så den får mange år siden og jeg har stor tro på at den vil være det til jeg dør eller blir senil.

Den har latterlig kul action, den kuleste skurken og kuleste helten(i samme film) Den er smart(for en action film)

Det er bare den komplette filmen i sin sjanger og for meg den komplette filmen.

 

Jeg så den på BD, og denne versjonen har ikke fått så gode tekniske anmeldelser.

Bilde er typisk 80talls action(stygg med andre ord) vet ikke hvorfor, men det virker som alle action ressigører valgte å spare penger på film kvaliteten på 80tallet, de ser alle like ut både i filmkvalitet og beylsing, når man sammeligner det med bilde man får på filmer fra 70 eller til og med 60tallet er det en nedtur, men kanskje det også er en del av 80talls action film sjangeren, men bilde er ikke spesielt bra.

 

Men lyden skjønner jeg ikke at man kan klage på, den er TYDLIG bedre enn DVD, lyden er dypere og rikere, og veldig god surround effekt for en film fra 80tallet, skyte lyder er høye og skumle, man hører glass knuse rundt seg osv. eksplosjoner ringer ut fra høytalerne og det buldrer i suben, har ikke noe å klage på lyden.

 

Kan også nevne at filmen fremdeles har 18års grense, men grensen var tydligvis bare satt pga. språket. noe jeg syns er rart, nå er jeg mot alle aldersgrenser på film og serier, men syns det er litt rart at en film som die hard bare 18år bare pga. "stygge" ord. filmen inneholder to veldig ekle sener, en der man ser en kar får en byge 9mm i kneskålen, den senen er forstyrrende på mange nivåer, den andre er Bruce som pluker glass ut av fotsålen sin.

Men det er tydligvis viktigere at han sier fuck.

 

Som sagt, en film som betyr mye for meg, den blir bedre og bedre for hver gang jeg ser den, og den gjør seg helt klart på BD

 

Yndlingsfilm/10

 

Helt enig! Toeren er også ganske bra, og treeren hadde en god begynnelse. ;D

Lenke til kommentar
Du burde sjekke ut de tre andre filmene til regissøren, Terrence Malick. Personlig syns jeg Badlands er mannens dårligste, mens Days of Heaven, The New World og The Thin Red Line er sanne mesterverk.

Days of Heaven har jeg sett, desverre husker jeg intet annet en stilen til Terrence Malick, som jeg forøvrig elsker. Han har en tendens til å få fram reelle følelser, karakterer og natur - og ikke bare kulisser - og personer - som er snekkret falleferdig sammen i Hollywood.

De to andre kommer jeg til å se så snart jeg får tid og om jeg ikke bestemmer meg for å se andre filmer. (Bestemmer som regel filmer helt tilfeldig rett før jeg hiver de på)

 

Uansett så kommer jeg rett fra Sherlock Holmes nå, og, som jeg sa til far min i en epost, kan den i grunn kun anbefales hvis du skal på kino fordi du har lyst på varm popkorn.

 

Filmen var middelmådig etter mine standarder, men den var sikkert god for sjangeren. Ikke min type sjanger i guess.

Det var trossalt til tider både morsomt og spennende. Desverre så føltes den særdeles kjedelig, og jeg fant meg til tider i en situasjon der jeg smakte mer på hodeskallene i snopet mitt, enn jeg så på den hellvettes svære skjermen som burde vise gode filmer, og ikke søppelfilmer for degenererte hjerner. Den gav meg ingenting visuelt, foruten Rachel McAdams som til tider var irriterende sexy.

Ellers så var den forutsigbar og hadde til tider dårlig CGI.

 

Men den får pluss for slossingen som i grunn var ganske kult filmet og skildret. Karakterene var kule sånn sett.

 

6/10

 

Får vel komme meg på kino å se Det Hvite Båndet snart. Ser frem til den. :)

Lenke til kommentar
Du har all mulig grunn til å se frem til den. Det Hvite Båndet var en perle.

Second that. :thumbs:

 

--

 

Da har jeg sett Raging Bull for tredje gang. Hva skal man si? Ja, det er verdens beste film, men jeg føler jeg har skrevet nok om denne. Eller, egentlig har jeg ikke skrevet noe nesten, men jeg føler fortsatt at alle vet hva jeg mener, så hva er det å tilføye?

 

Jo, jeg vil gjerne tilføye det å være forelsket, for det er det jeg føler til denne filmen. Når De Niro hopper under opening creditsen, så dunker hjertet mitt fortere, og jeg gleder meg til det som kommer i filmen.

 

10/10

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Avatar

 

Jada prøvde jeg og se avatar for andre gang. Første gang så var salen full,men fikk sniki meg til en plass denna gangen.

 

Alltid elsket måten Cameron lager sine action filmer på. Kombinasjonen av action og litt følelser. Ikke at han er noe mester mulig,men jeg liker det. Altså,på avatar så har han både skrevet manuse og regissert filmen selv.

 

Det er kanskje manuse som trekker ned,men budskapet med denne filmen som jeg har forstått er at han først og fremst vil vise filmen i 3D. At han skal vise sin egen,rare værden som han har skapt. Var litt uklart til tider,og kjennte ut som øya datt ut når filmen var ferdig. Han skuffer ikke,Cameorn is back! Jeg likte filmen godt,men jeg vil ikke si at den klarte og holde seg på like høyt nivå,som Terminator 1,2,og Titanic.

 

7/10

Lenke til kommentar
Du har all mulig grunn til å se frem til den. Det Hvite Båndet var en perle.

Second that. :thumbs:

 

--

 

Da har jeg sett Raging Bull for tredje gang. Hva skal man si? Ja, det er verdens beste film, men jeg føler jeg har skrevet nok om denne. Eller, egentlig har jeg ikke skrevet noe nesten, men jeg føler fortsatt at alle vet hva jeg mener, så hva er det å tilføye?

 

Jo, jeg vil gjerne tilføye det å være forelsket, for det er det jeg føler til denne filmen. Når De Niro hopper under opening creditsen, så dunker hjertet mitt fortere, og jeg gleder meg til det som kommer i filmen.

 

10/10

Mer gåsehud når De Niro fremfører Marlon's On The Waterfront linjer. Ellers enig i at starten er syk - Pietro Mascagni sin Intermezzo bør gi gåsehud til enhver filmelsker. Kjenner jeg får ereksjon når jeg hører den.

 

Edit: Link til perla; http://www.youtube.com/watch?v=6HNw7vFHn2M

Endret av HarryLime
Lenke til kommentar

Be Kind Rewind

 

Liker vanligvis Jack Black, men i denne filmen får han ikke gjør det han kan best. Det høres ut som om hele gjengen kjeder seg, og jeg lo ikke akkurat at det tullet her. Selv om det er en komedie ble det for seriøst for meg.

 

Vurdering: 2/10

 

 

Masters of Horror

Dance of the Dead

 

Selv etter at jeg så den er jeg ikke sikker på hva den egentlig handlet om. I korte trekk post-apokalyptisk greie med jente som jobber på kafé sammen med moren, Robert Englund som sprø nattklubbeier og en og annen zombie.

 

Vurdering: 1/10

 

 

Legend of Hell House

 

Det finnes utallige filmer om hjemsøkte hus, men "this is the Mount Everest of haunted house". :p (for å sitere en fyr i filmen.) Huset har vært hjemsøkt lenge, og siste gang noen undersøkte det var for tyve år siden. Én person overlevde, men det tok lang tid før han ble noenlunde normal igjen. Nå har han og to andre fått tilbud om å dra tilbake til Hell House for å undersøke hva som egentlig foregår og prøve å bli kvitt spøkelset (eller hva det nå enn er).

 

Filmen er basert på en bok av Richard Matheson, noe som i seg selv burde være et tegn på at dette er noe utenom det vanlige. Som sagt er det utallige filmer om hjemsøkte hus, men jeg setter denne fint ved siden av The Shining og den originale Amityville Horror. Absolutt verdt en titt, selv om den er fra 70-tallet.

 

Vurdering: 8/10

Lenke til kommentar

Tror du har gått glipp av mye i Dance of the Dead.

 

 

Jenta drar til nattklubben på tross i morens advarsler, og finner søsteren sin der, som en av de neddopede zombiene som brukes som underholdning. Drar tilbake med moren sin, og moren og søsteren bytter plass, siden det kommer fram at moren solgte datteren.

 

 

For min del var det en av de MoH-episodene som gav meg mest. Sammen med bla. Jennifer og Imprint.

 

Den post-apokalyptiske verdenen som skildres er en av de bedre, kaoset er flott - og det er med på å drive opp tempoet i handlingen.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Cliffhanger

 

Die Hard'sk actionklassiker i Rocky Mountains som enkelte utroper til Sylvester Stallone's ypperste arbeid på 90-tallet (selv setter jeg Cop Land høyest). Cliffhanger åpner opp med en skikkelig neglebitende sekvens for alle som lider av acrophobia og derfra og ut er den høyintens katt-og-mus jakt på tre kasser fylt av føderale dollars. Settingen oppe i de snødekte fjellene er forfriskende for alle actionfans lei av skyting og eksplosjoner i asfaltjungelen og spenningscenene er stort sett ganske så kreative og varierte (blant annet får vi servert historiens dyreste luftstunt).

 

Desverre, som så mange andre filmer fra perioden, er overdreven bruk av slo-mo et av regissør Harlin's vanligste grep. Dette gjør at Cliffhanger føles mer utdatert enn det den strengt tatt burde. Viktig regel: går ting kjapt blir det intenst, går ting sakte blir det ofte ufrivillig komisk.

 

Filmen blekner også i forhold til en del andre klassikere fra perioden grunnet slapp og klisjefull dialog og lite minneverdige karakterer. Klatreskillsa til Gabe Newell ble jo senere overgått av Tom Cruise, så han er det ingen som husker lenger. Den onde skurken Quanen er vel mest kjent for John Litghow's lite overbevisende aksent, noe som var spesielt skuffende etter at mannen briljerte i sesong 4 av Dexter. Så litt mer arbeid fra gutta i manusavdelinga er vel det som savnes mest her, det er stort sett den visuelle akrobatikken som gjør inntrykk.

 

Underholdning er det jo, og det er alltid forfriskende å se filmer fra en tid hvor det var lov med litt blodsprut og banning. Cliffhanger er vel uansett heller et produkt av suksessen til Die Hard fremfor å være noen viktig og innflytelsesrik film som bidro så mye til utviklingen av sjangeren.

 

post-133624-1263042499.gif

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Mer gåsehud når De Niro fremfører Marlon's On The Waterfront linjer. Ellers enig i at starten er syk - Pietro Mascagni sin Intermezzo bør gi gåsehud til enhver filmelsker. Kjenner jeg får ereksjon når jeg hører den.

Edit: Link til perla; http://www.youtube.com/watch?v=6HNw7vFHn2M

Synes hele filmen har gåsehudfremkallende scener.

 

Though I'm no Olivier, I would much rather... And though I'm no Olivier - If he fought Sugar Ray He would say - That the thing ain't the ring, it's the play. So give me a... stage -- Where this bull here can rage. And though I could fight - I'd much rather recite ... that's entertainment. That's entertainment -> kjapp klipping til Jake i boxeringen.

 

Og ereksjon hadde jeg gjennom hele filmen. :)

Lenke til kommentar
Die Hard (BD)

 

En gang i livet finner man en film, som ikke bare er en klar 10/10, men som er noe mer for deg persjonlig, for meg er dette Die hard, det er ikke bare den beste action filmen(noe den er) Det er ikke bare en film som står ut fra sine forgenere og etterkommere, Dette er min yndlings film, ikke yndlings action film, men yndlings film, den har vært det siden jeg så den får mange år siden og jeg har stor tro på at den vil være det til jeg dør eller blir senil.

Den har latterlig kul action, den kuleste skurken og kuleste helten(i samme film) Den er smart(for en action film)

Det er bare den komplette filmen i sin sjanger og for meg den komplette filmen.

 

Jeg så den på BD, og denne versjonen har ikke fått så gode tekniske anmeldelser.

Bilde er typisk 80talls action(stygg med andre ord) vet ikke hvorfor, men det virker som alle action ressigører valgte å spare penger på film kvaliteten på 80tallet, de ser alle like ut både i filmkvalitet og beylsing, når man sammeligner det med bilde man får på filmer fra 70 eller til og med 60tallet er det en nedtur, men kanskje det også er en del av 80talls action film sjangeren, men bilde er ikke spesielt bra.

 

Men lyden skjønner jeg ikke at man kan klage på, den er TYDLIG bedre enn DVD, lyden er dypere og rikere, og veldig god surround effekt for en film fra 80tallet, skyte lyder er høye og skumle, man hører glass knuse rundt seg osv. eksplosjoner ringer ut fra høytalerne og det buldrer i suben, har ikke noe å klage på lyden.

 

Kan også nevne at filmen fremdeles har 18års grense, men grensen var tydligvis bare satt pga. språket. noe jeg syns er rart, nå er jeg mot alle aldersgrenser på film og serier, men syns det er litt rart at en film som die hard bare 18år bare pga. "stygge" ord. filmen inneholder to veldig ekle sener, en der man ser en kar får en byge 9mm i kneskålen, den senen er forstyrrende på mange nivåer, den andre er Bruce som pluker glass ut av fotsålen sin.

Men det er tydligvis viktigere at han sier fuck.

 

Som sagt, en film som betyr mye for meg, den blir bedre og bedre for hver gang jeg ser den, og den gjør seg helt klart på BD

 

Yndlingsfilm/10

 

"BD"..? Hva vil det si??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...