Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du får lov, men det blir jo raskt uinteressant når det viser seg at du ikke har sett filmen.

Okei, det er sant. ;)

 

 

Tull, altid gøy å høre på folk som ikke helt vet hva de snakker om, kan du fortelle litt om den siste artikelen postet i bladet nature om at det viser seg at tetropder utviklet seg my tidligere enn vi trodde?

Lenke til kommentar
Du burde sjekke ut de tre andre filmene til regissøren, Terrence Malick. Personlig syns jeg Badlands er mannens dårligste, mens Days of Heaven, The New World og The Thin Red Line er sanne mesterverk.

 

Og Sherlock Holmes var en veldig god film. Det var selvfølgelig en helt egen versjon av karakteren, langt unna bøkene. Og dette skal folk alltid klage på når bøker filmatiseres. Jeez. Det skjønner jeg aldri.

Et fabelaktig gjensyn.

 

Jo mer man ser tilbake på litt eldre filmer jo mer forstår man hvorfor man har omtrent har hodepine når man har sett mange nyere filmer. Det virker for meg som om skildringskunsten blir mer og mer erstattet av kunstig stilisering, effekter og tilgjorthet.

 

Her kjenner men lukten av den slitte hakereima, steinen man gjemmer seg bak, kruttstanken og frykten i hver mann. Dette er så virkelig at jeg nesten får hakeslipp av skuespillerne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Et fabelaktig gjensyn.

 

Jo mer man ser tilbake på litt eldre filmer jo mer forstår man hvorfor man har omtrent har hodepine når man har sett mange nyere filmer. Det virker for meg som om skildringskunsten blir mer og mer erstattet av kunstig stilisering, effekter og tilgjorthet.

 

Her kjenner men lukten av den slitte hakereima, steinen man gjemmer seg bak, kruttstanken og frykten i hver mann. Dette er så virkelig at jeg nesten får hakeslipp av skuespillerne.

Får du dette inntrykket etter å ha sett nye filmer som The Assassination of Jesse James, The New World, No Country for Old Men, There Will Be Blood, osv? Eller sammenligner du de beste fra 20-50 år siden med en gjennomsnittlig film fra denne tiden og mener at det gir et inntrykk for hvordan filmkunst har endret seg?

Lenke til kommentar

La Antena (2007)

 

En interessant film -- blanding av stumfilm og lydfilm. En hyllest. Men det som er enda mer interessant er at det har noe med plottet å gjøre. Den slue TV-sjefen som styrer den triste byen, har tatt stemme fra alle, bortsett fra to mennesker. Det er derfor en original og bra film. Den har klare referanser til Metropolis av Fritz Lang, både på stemning og hvordan byen ser ut, fabrikkene etc, og t.o.m. noen scener som er direkte hyllester (eller rip-ofs om du vil :!: ), da scenene er 99% like. Filmen er jo nesten ren stumfilm, så en del musikk i bakgrunn. Man følte med musikken! Anbefales.

 

8/10

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

 

Christian Bale kjørte over en unge, ble gradvis nuts og skapte sin egen fantasiverden med folkene involvert (og ble syltynn).

 

 

Denne "Bronson" som er en fengselfilm og fikk bra omtale her:

Hvilke kjente andre fengselfilmer minner den om som type film?

Ingen. Bronson er den mest originale filmen jeg har sett på lenge. Ikke forvent en fengselsfilm, egentlig.

Enig, den er ikke en fengselsfilm, men en film om en klin gæren type som tilfeldigvis har tilbragt mesteparten av livet i fengsel.

Bronson er da i aller høyeste grad en fengselsfilm. For meg forteller den litt om hvordan samfunnet behandler de som ikke kan tilpasse seg og hvordan disse kan oppføre seg i de institusjonelle fengslene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Requem for a Dream - Med en gang jeg satte på denne, så skjønte jeg at dette var en film jeg kom til å elske. Musikken var helt fantastisk, skuespillerne var topp, og hele følelsen filmen ga var helt fantastisk. Som sagt så var jeg sikker på at det ville bli en favoritt, men at den kom til å gå over Shawshank Redemption (min favorittfilm) var jeg veldig sikker på at den ikke skulle gjøre, men det gjorde den visst. Fy faen for en film!

 

10/10

Lenke til kommentar
9/10 her, men jeg tolker sikkert skalaen på en måte som gjør at det blir sjeldnere mellom 10'erne. Requiem For A Dream er absolutt en av mine yndlingsfilmer. Jævlig stilig laget, og hvem kommer noen gang til å glemme soundtracket? Får lyst til å sette den på nå med en gang..

 

Heilt 100% einig i deg, har den sjølv på 9/10, men eg ganske streng med 10`arane. Men ein fantastisk nydeleg film er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...