Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Badlands

 

Etter å ha hørt at en av mine favorittfilmer, True Romance, var sterkt inspirert av denne så bestemte jeg meg for å se den og man ser tydelig at den var det, spesielt med tanke på musikken.

Jeg føler likevell at de ikke kan sammenlignes. For der True Romance er fyllt av råe scener og råe dialoger som gir en jævli kul feel, er denne filmen full av godt kameraarbeid, flotte naturbilder og fin monolog.

Det er altså litt forskjell i følelsen man får av filmen. Der True Romance glorifiserer en litt anerledes kjærlighetshistorie, får vi gjennom Badlands en mer realistisk fremvisning.

Men Badlands er ikke bare naturbilder og monolog, storien er også fin, og jeg endte opp med å skjønne, og føle for, begge hovedpersonene. De var godt fremstilt.

 

Helt grei film, men likevell bedre enn de fleste.

 

8/10

 

The invention of lying

 

Hadde egentlig ikke så store forventinger til denne, og godt var det. Selv om ideen var god manglet den humoren som skulle til for at jeg skulle synes den var bra. Man ser klart å tydelig at Ricky Gervais drar paralleler til kritikk av religion, spesielt kristendommen, og han gjør det på en grei måte.

Dog interesserer ikke religion og religionkritisme meg så mye som før, og jeg kunne i tillegg se klare logiske feil som jeg hadde forventet at Ricky Gervais også hadde lagt merke til ettersom han er utdannet filosof.

 

Filmen ender opp med å være en middelmådig komedie, som jeg kunne forventet å sett på kanalen Fem midt på dagen, hvis vi ser bort i fra den klare religionskritikken.

 

6/10

 

Zombieland

 

:D Rått og morsomt. Ikke stort mer enn det. Flott popkorn film.

 

7/10

 

Meet Joe Back

 

De første 20 minuttene hadde egentlig vært nok for meg da de poengterte i grunn hele budskapet til fimen. Men filmen varer faktisk i hele to og en halv time til. Heldigivis ble den ikke for kjedelig, og filmen viste godt at vi mennesker har en tendens til å ikke tenke over at vi kommer til å dø, og kan dø vært øyeblikk, lever istedet vårt liv som om vi skulle leve for alltid, og glemmer i prosessen å sette pris på det vi har.

Så selv om den var to og en halv time for lang, viste den flere ting ved mennesket, det var en fin historie og ikke minst meget godt skuespill.

 

7/10

 

Monterey Pop Festival (3 Disc, Criterion)

 

 

:D

The Jimi Hendrix Experience, The Who, Otis Redding, The Animals, Simon and Garfunkel, Jefferson Airplane, Buffalo Springfield, Janis Joplin og mange fler spillte (gratis) i 1967 på en tredagers festival som i ettertid har blitt omtalt som the festival of love, eller noe lignende. Vi får servert de fleste konsertene, publikumsbilder og også bilder som virkelig fanget stemningen på festivalen.

 

Sku lett likt å vært der. :D

 

10/10

Lenke til kommentar

The Lovely Bones

 

En vakker film om døden og livet. Jeg har lest på div. forum at Peter J. dreper denne filmen med CGI, men jeg kunne ikke ha vørt mer uenig. Det er to grunner til det. Den første er at den er veldig godt gjennomført og den andre er at real locations hadde neppe skapt den samme følelsen av "The In Between". Veldig behagelig og stødig kameraføring.

 

Skuespillet er bra gjennom hele filmen og rollen som kald barnemorder kunne ikke a passet bedre til Stanley Tucci. Han utfører rollen perfekt. Det har vært en del diskusjon rundt Mark Walhberg sin prestasjon som familiefar, dårlige sådan. Men det er sikkert fordi vi er vant til at han spiller totalt andre roller en denne. Personlig synes jeg ikke prestasjonen i denne filmen var så dårlig. Både Rachel Weisz, Susan Sarandon, Carolyn Dando og Reece Ritchie gjør jobben gjennomført. Skal ikke se bortifra at det går noen Oscar-nominasjoner til denne filmen og kanskje det går enda en til Saoirse Ronan.

 

Om det skal trekkes ned for noe, må det være spenningskurven. Filmen var i en "sovende" tilstand før slutten kom, men det var ikke direkte kjedelig heller. Det gikk mer rett fremover enn i en stigningskurve.

 

4/5 - Bra

 

Jeg liker ikke måten jeg skaffet denne på, men fristelsen ble for stor.

Endret av Write
Lenke til kommentar

Elsker Woodstock så jeg må virkelig prioritere et kjøp av Criterionutgaven av Monterey Pop Festival.

 

Mitt favorittklipp av det jeg har sett fra Monterey, som heller ikke skal være på dvd'en så vidt jeg vet:

 

 

[/url]

 

 

Horribel miks, men samtidig så herlig å få høre basstonene rulle ut.

Lenke til kommentar
Jeg må le litt når folk ikke har lest Sherlock-bøkene, ikke har sett filmen og likevel mener at filmen pisser på navnet. Man trenger ikke ha en mening om alt, folkens. ^^

Pøh, alle vet jo at Sherlock opprinnelig er som fyren i Montgas avatar, med pipe og en skarp hjerne.

 

Så da trenger man ikke se filmen, for å merke at dette strider imot

sherlock_holmes_2009_xl_01-film-a.jpg

Lenke til kommentar

Filmen fokuserer ganske mye på Holmes' evner til å slåss (som i følge bøkene var ganske formidable). Dette gjør at filmen blir en del mer actionfylt enn bøkene, men ikke direkte feil. Det som derimot er feil er Holmes' 'love interest'; Sherlock Holmes hadde lite til overs for kvinner generelt. Men Hollywood klarte seg vel ikke uten.

 

Uansett en meget underholdende film spør du meg.

Endret av Juℓenissen
Lenke til kommentar
Badlands

 

Etter å ha hørt at en av mine favorittfilmer, True Romance, var sterkt inspirert av denne så bestemte jeg meg for å se den og man ser tydelig at den var det, spesielt med tanke på musikken.

Jeg føler likevell at de ikke kan sammenlignes. For der True Romance er fyllt av råe scener og råe dialoger som gir en jævli kul feel, er denne filmen full av godt kameraarbeid, flotte naturbilder og fin monolog.

Det er altså litt forskjell i følelsen man får av filmen. Der True Romance glorifiserer en litt anerledes kjærlighetshistorie, får vi gjennom Badlands en mer realistisk fremvisning.

Men Badlands er ikke bare naturbilder og monolog, storien er også fin, og jeg endte opp med å skjønne, og føle for, begge hovedpersonene. De var godt fremstilt.

 

Helt grei film, men likevell bedre enn de fleste.

 

8/10

 

Du burde sjekke ut de tre andre filmene til regissøren, Terrence Malick. Personlig syns jeg Badlands er mannens dårligste, mens Days of Heaven, The New World og The Thin Red Line er sanne mesterverk.

 

Og Sherlock Holmes var en veldig god film. Det var selvfølgelig en helt egen versjon av karakteren, langt unna bøkene. Og dette skal folk alltid klage på når bøker filmatiseres. Jeez. Det skjønner jeg aldri.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Filmen fokuserer ganske mye på Holmes' evner til å slåss (som i følge bøkene var ganske formidable). Dette gjør at filmen blir en del mer actionfylt enn bøkene, men ikke direkte feil. Det som derimot er feil er Holmes' 'love interest'; Sherlock Holmes hadde lite til overs for kvinner generelt. Men Hollywood klarte seg vel ikke uten.

 

Uansett en meget underholdende film spør du meg.

 

Har ikke sett filmen ennå, men det fungerte da flott med 'love interest' i The Private Life of Sherlock Holmes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...