Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Basket Case (1982)

 

Er det egentlig mulig å ikke like denne filmen?

 

Et monster som lever i en eske,

 

ifqu6q.jpg

 

 

Filmen har blant annet verdens beste hårsveis,

 

2z9bh3q.png

 

 

Gladjenter som henne her.

 

hw03kk.png

 

 

Og sist, men ikke minst :!:

 

Fuckin' TITS!

2d7wlk1.jpg

 

 

Sleng på kanskje verdens verste skuespill, fet synth-musikk og originalitet - og du har Basket Case. 7/10

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
]Jeg blir alltid skuffet over Mark Wahlberg, har han noengang gjort en god jobb?

 

Hvorfor har du forventninger hvis han gang på gang skuffer deg?

 

Se Boogie Nights forresten.

Fordi han blir castet i filmer som i utgangspunktet har veldig mye potensiale. Jeg synes blant annet The Happening så jævlig interessant ut etter å ha sett denne teaseren:

 

edit: har Boogie Nights på skal-se-lista forresten, men ikke pga Mark Wahlberg :p

Endret av thesinner
Lenke til kommentar
The Shawshank Redemption

 

Hva kan jeg si av det som aldri har blitt sagt?

Så filmen med ingen forventinger, var en kjempeopplevelse!

 

10/10

 

Morgan Freeman FTW

+1

 

:thumbup:

Dog hadde jeg forventninger da, men filmen oppfyllte dem og vel så det.

 

helt fantastisk azz, og der kunne jeg endelig krysse av en film igjen på lista :)

 

edit: jeg mente å skrive "hva kan jeg si av det som allerede har blitt sagt.

:blush: \

 

vet ikke om dette er riktig tråd å spørre, men er det en myte at menn blir voldtatt i disse fengslene?

eller rettere sagt, er det svært ovedrevet?

 

Tenkte selvsagt i USA, tror ikke jeg har hørt om et slikt tilfelle i NOrge.

Endret av amir90
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

The Cove - Fy faen for en sterk film, satt med klump i halsen og det var ikke langt før tårene kom i enkelte scener. Filmen handler om delfinslakting i Japan, og viser det frem på en utrolig sterk måte. Klarer ikke å sette karakter, men det er en film som ALLE burde se!

Lenke til kommentar
Denne "Bronson" som er en fengselfilm og fikk bra omtale her:

Hvilke kjente andre fengselfilmer minner den om som type film?

 

 

Ingen. Bronson er den mest originale filmen jeg har sett på lenge. Ikke forvent en fengselsfilm, egentlig.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
]Jeg blir alltid skuffet over Mark Wahlberg, har han noengang gjort en god jobb?

 

Hvorfor har du forventninger hvis han gang på gang skuffer deg?

 

Se Boogie Nights forresten.

Fordi han blir castet i filmer som i utgangspunktet har veldig mye potensiale. Jeg synes blant annet The Happening så jævlig interessant ut etter å ha sett denne teaseren:

 

 

Glemte du at Shyamalan stod bak du da? Haha, han har produsert mye dritt i det siste. Lurer på om Avatar: The Last Airblender blir like dårlig som hans to siste "verk". I hope not...

Lenke til kommentar
Fikk The Happening til Jul.. Burde kanskje gi den en titt, selv om det ikke frister så veldig. :hmm:

 

Kanskje jeg fyrer den opp i kveld etter den episke Basket Case. ^^

 

Er vel ikke en film for dere som pirker på alt men for average Joe meg så funket filmen greit fordi det var endel kule scener når "it happened"

Lenke til kommentar
Denne "Bronson" som er en fengselfilm og fikk bra omtale her:

Hvilke kjente andre fengselfilmer minner den om som type film?

 

 

Ingen. Bronson er den mest originale filmen jeg har sett på lenge. Ikke forvent en fengselsfilm, egentlig.

Enig, den er ikke en fengselsfilm, men en film om en klin gæren type som tilfeldigvis har tilbragt mesteparten av livet i fengsel.

 

]Jeg blir alltid skuffet over Mark Wahlberg, har han noengang gjort en god jobb?

 

Hvorfor har du forventninger hvis han gang på gang skuffer deg?

 

Se Boogie Nights forresten.

Fordi han blir castet i filmer som i utgangspunktet har veldig mye potensiale. Jeg synes blant annet The Happening så jævlig interessant ut etter å ha sett denne teaseren:

 

 

Glemte du at Shyamalan stod bak du da? Haha, han har produsert mye dritt i det siste. Lurer på om Avatar: The Last Airblender blir like dårlig som hans to siste "verk". I hope not...

Jeg likte The Sixth Sense, Unbreakable og Signs ganske godt jeg, og som sagt så virket teaseren ganske forlokkende. Skjønner ikke hvorfor Shyamalan går fra Bruce Willis, Samuel L. Jackson og Mel Gibson til føkkings Mark Wahlberg... Snakk om å ta et steg i feil retning...
Lenke til kommentar

Funny Games (Haneke, 1997)

 

Da har jeg hittils i min Haneke-utforskning sett både Benny's Video og Funny Games og jeg likte sistnevnte klart best, noe jeg egentlig forventet etter hva jeg har hørt. Filmen handler om to psychoer som overrumpler en familie i sommerhuset sitt og tvinger dem til å være med på sadistiske "leker". Det jeg likte best med denne filmen var hvordan situasjonen samtidig med stemningen i filmen eskalerte gradvis og uanstrengt fra idyllisk og koselig til helt forjævlig. Ganske gode skuespillerprestasjoner også, ikke alle som klarer å spille troverdig i scener som i denne filmen. Jeg la forresten først nå merke til at han som spiller faren i både Funny Games og Benny's Video er Ulrich Mühe, en skuespiller jeg oppdaget i Das Leben der Anderen, en skikkelig bra film. Filmen skal ha kred for å skille seg ut og være utradisjonell, bl.a. ved å

 

bryte den fjerde veggen når psykopaten Paul stirrer inn i kameraet og snakker til publikum, og ikke minst når han tar fjernkontrollen og SPOLER tilbake filmen... Herregud, det minnet meg om megadårlige Final Destination 2, hvor man i DVD-versjonen kan velge hva som skal skje i filmen...

Interessant nok, men jeg følte at det ødela litt for meg og min filmopplevelse. Jeg begynner å få inntrykk av at Haneke ikke alltid vil at publikum skal like filmene hans for godt :p Dette demonstrerer han, som i Benny's Video, igjen ved å bruke lydspor med helt forjævlig drittmusikk som ikke kan ha blitt laget av noen annen grunn enn for å plage de som hører det.

Totalt sett en underholdende og grei film, men jeg skulle ønske den var mer som Angst, som likner litt i handlingen, men drar den enda lenger og tilogmedklarer å få deg til å heie på psykopaten :D

 

7/10

 

Neste Haneke-film: Caché, den har jeg hørt skal være enda bedre, så nå er jeg spent.

 

Forresten, burde jeg se den amerikanske versjonen av Funny Games også? Har lest at handlingen er helt lik på en prikk, men det kunne jo hende det finnes verdi i å se den allikevel.

Endret av thesinner
Lenke til kommentar
Forresten, burde jeg se den amerikanske versjonen av Funny Games også? Har lest at handlingen er helt lik på en prikk, men det kunne jo hende det finnes verdi i å se den allikevel.

Filmene er omtrent identiske. De sier det samme, samme kameravinkler, veldig like lokasjoner og den samme stemningen. Den eneste forskjellen jeg la ordentlig merke til er skuespillet, som jeg fant mer overbevisende i den originale filmen.

 

Jeg liker stilen til Haneke. Hvordan han noen ganger henvender seg til publikum og andre ganger utfordrer oss på merkelige måter. Spesielt i Funny Games hvor han hele tiden minner oss på at det er en film vi ser, men likevel opplever vi det som skjer på skjermen som noe ganske jævli. Dette er i hvert fall min lille tolkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...