Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+13412342564

GI Joe

 

Veldig bra film hvis man tar det for det det er. Nemlig en action/science fiction film med knusing av biler og eksplosjoner. Overraskende nok var den røde tråden god og tjukk.

 

9/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2001: A Space Oddysey

Har ventet lenge på å få se denne filmen. Den ligger på topp på mange lister og har høy rating på IMDB. Derfor trodde jeg at den var bra.

Men huff..

Først må man sitte i 30 minutter og se på noen apeliknende dyr som hoier og skriker i Afrika eller noe. Så starter endelig noe dialog, men makan til kjedelig film. Skjønte ikke hva filmen gikk ut på grunnet at den var så totalt uniteressant. Merket jeg ble trøttere og trøttere der jeg satt. Så er det en planet med en baby inni (wtf)?

Halve filmen er jo bare masse beeping og diverse lyder med lange kjempetreige scener fra verdensrommet.

1/10

 

Denne skal i hvertfall til Speiks nye samling.

Fikk nettopp en ide om å samle alle de beste, de verste, de mest innsiktsfulle, de mest idiotiske, de morsomste og de mest diskuterte anmeldelsene fra denne tråden i en slags bok. Altså, en fysisk bok blir jo altfor dyrt å produsere, med en pdf/ebook skulle jeg da klare. Jeg liker å tro at jeg har både tid og vilje (det har jeg selvfølgelig ikke, men det hadde vært moro). Kanskje jeg faktisk gjør noe med det en dag. Nå får det holde med ideen.

Er jo nærmest en kulturskatt denne tråden. Personlig har jeg lest den i fire år, bidratt selv i de to siste. Må jo være mye gullkorn som gjemmer seg mellom sidene. Hadde vært et morsomt prosjekt å grave dem fram. Dette er det 29 929. innlegget, av dem er det nok sikkert rundt en tidel anmeldelser. Det er jo en del å pløye gjennom.

Lenke til kommentar
Fikk nettopp en ide om å samle alle de beste, de verste, de mest innsiktsfulle, de mest idiotiske, de morsomste og de mest diskuterte anmeldelsene fra denne tråden i en slags bok. Altså, en fysisk bok blir jo altfor dyrt å produsere, med en pdf/ebook skulle jeg da klare. Jeg liker å tro at jeg har både tid og vilje (det har jeg selvfølgelig ikke, men det hadde vært moro). Kanskje jeg faktisk gjør noe med det en dag. Nå får det holde med ideen.
Kjør på, jeg hadde lest det! :)

Hvor i reglementet står et at man må regne med slik bruk av innholdet her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564
Kan eg muligens få vite kva som er ein 10/10 etter dine preferansar, Stallion?

 

Pirates of The Caribbean. Nei, er ikke særlig kravstor når det kommer til film :p

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Tsotsi 

 

Filmen gir et unikt innblikk i gatelivet til en Sør-Afrikansk tennåringsgutt, Tsotsi. Han en tøff, frekk gangster-tennåring som skal til å stjele en bil for å tjene sitt brød. Totchi er en dårlig fører, og bilen havner fort i grøfta. I det han skal til å løpe vekk, hører han et skrik fra baksetet. Et 3 måneder gammelt spebarn ligger der. Han må så ta det vanskelige valget om å la barnet dø i bilen eller forsørge det selv.. Han velger det siste. 

 

Skuespiller presentasjonene er gode og man får godt troverdig forhold til hovedpersonen, som til stadighet viser nye og mer omtenksomme sider av seg selv. Selv om han ikke har noen direkte heltestatus, ble jeg raskt rørt og grepet av filmen. En god film, som jeg med det første ikke vil se på nytt. 

 

9/10

Første filmen jeg anmelder her. Håper likevel på "godkjent - stempel";)

Endret av HalogenpæreUtenLys
Lenke til kommentar

Gudfaren (1972)

 

Da var endelig tiden inne for at jeg skulle sette meg ned å se den beryktede Gudfaren. Så ca. 20 minutt av den da jeg var 14 før jeg sovnet, men følte nå at jeg var litt mer modnet.

 

Skuespillet i filmen er det ingenting å utsette på. Faktisk er det noe av det bedre jeg har sett. Når det gjelder handling så er den bra. Ikke noe mer, ikke noe mindre, men sannelig ikke noe #2 plass på IMDB. Filmen går utrolig seigt og selv om jeg ikke direkte kjedet meg, var det scener som kunne vært klippet vekk.

 

En bra film, men ikke noe mer enn det.

 

7/10

Lenke til kommentar
Surrogates

 

Filmen byr på grei underholdning, men det er selve ideen og konseptet med filmen er mest genialt, som egentlig bygger på en ide jeg har hatt lenge lyst til å prøve ut :p

 

7/10

 

Holder på se den nå. Og det slår meg når du sier det, at jeg også har fantasert rundt den idéen der rett som det er: At man kunne ha en kloning av seg selv som gikk på jobb, og alt det en ikke hadde lyst til selv :p

Lenke til kommentar

Brokeback Mountain (Ang Lee, 2005)

 

En trist og velspilt beretning om forbudt kjærlighet og et spark mot det øvrige samfunnets heksejakt på en spesifikk gruppe med mennesker. Mye utstrakt bruk av hopp i tid, noe som gjør at vi får et mer distansert overblikk over hendelsene. Samtidig blir man emosjonelt involvert fordi regissøren trekker frem små øyeblikk som ikke nødvendigvis tjener den klassiske fremstillingen, men som rører ved hjerteroten. En veldig god film.

 

BadSmile burde se denne.

 

post-133624-1260980325.gif

Lenke til kommentar
Brokeback Mountain (Ang Lee, 2005)

 

En trist og velspilt beretning om forbudt kjærlighet og et spark mot det øvrige samfunnets heksejakt på en spesifikk gruppe med mennesker. Mye utstrakt bruk av hopp i tid, noe som gjør at vi får et mer distansert overblikk over hendelsene. Samtidig blir man emosjonelt involvert fordi regissøren trekker frem små øyeblikk som ikke nødvendigvis tjener den klassiske fremstillingen, men som rører ved hjerteroten. En veldig god film.

 

BadSmile burde se denne.

 

post-133624-1260980325.gif

 

Nå er du bare ond... men det kunne ha vært interessant om han så den! :)

Men for å glemme hans homofobi, så er jeg enig med anmeldelsen, det er en god film.

Lenke til kommentar
timb og The Norwegian...: Gjør dere klar for flamewar :)

 

Eg trudde med eitt eg las bizarro-versjonen av forumet ;-)

 

Men, ok, eg trur det er veldig bra med innlegg som det frå timb. Folk her inne har ulike tilnærmingar til film, og om mange av oss set pris på filmar som 2001 kan det vera greitt med innlegg som peiker på at den kan vera svært keisam om ein ikkje vert gripen av den.

Lenke til kommentar

Surrogates (2009)

 

Overraskende bra film. Fatter ikke at den har fått så dårlig omtale/oppmerksomhet. Tror at dette er en film som vil vokse i popularitet innen Sci-Fi miljøet.

 

Filmen er bassert på en grafisk novelle, så jeg var spent på resultatet. Det herlige her er at "riste kamera" er lite brukt, og når den er brukt, er det ikke på "Bay nivå"....så du blir ikke syk, og du kan få med deg hva som skjer! WOW!

 

Du kan ikke for å drømme deg litt bort når du ser filmen. Det tar bare minutter før du fantaserer om ting du selv hadde gjort om du hadde en slik Surrogate. Mulighetene er mange og du smiler stort. Og det er her styrken av filmen ligger. Om du er en slik person, vil denne filmen treffe deg midt i blinken.

 

 

Og før du vet ord av det, begynner du å virkelig føle for Tom Greer (Willis) og hans frustrasjon. Og plustselig, denne drømmen av en surrogate, frister ikke så mye lenger. Faktisk, den virker skremmende...nettopp fordi den er så utrolig fristende!

 

Fantastisk film. Den har flere "levels", og er en film du kan ende opp å ha lange og spennende diskusjoner over.

 

Surrogates historien er utentvil tungt bassert på MMORPGer, og måten folk lever seg inn i spillet og isolerer seg fra verden. Denne "surrogate" character/livet som holder på å ødelegge folks liv, og forhold nå idag. Så denne filmen er ikke så mye "in the future" enn vi tror.

 

8.5/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...