Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Leon (directors cut)

På bluray får man både theatrical og directurs cut noe som er litt kult.

Filmen er flott om man kan overse det faktum at en psykopatisk korrupt purk som skyter damer og barn ikke har blitt arrestert for lenge siden, men kan man overse det er filmen virklig flott, Portman gjør sin beste rolle EVER, og Oldman spiller den mest motbydlige og største drittsekken av en skurk ogås EVER, han er helt forjævlig på den gode måten.

En av mine all times favoritt quotes er også i filmen

Oldman: Bring me everyone

Annen kar: what do you mean everyone

Oldman: EVERYONE!!!!!!!

En perle av en film dette her og et gledelig gjennsyns, da jeg ikke har sett den på godt over 3 år.

9.5/10

Skal snart se den selv på bd. Forresten, var det tc eller dc du så?

Se under

Skal snart se den selv på bd. Forresten, var det tc eller dc du så?

Haha!:p

Leon (directors cut)

Ser altid DC av Leon, den bare føles ut som en fyldigere film, mer komplett, pluss at senen der han bruker granat er hysterisk festlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en reprise med Reprise i går (:laugh:). Første gang jeg så den likte jeg den ikke noe særlig og siden da har jeg ment at den er veldig oppskrytt. Etter gjensynet i går skjønte jeg derimot at det mest sannsynlig bare var jeg som trengte noen flere år på baken. Reprise er jo en flott film. Det jeg fortsatt savner er bedre skuespill. Replikkene høres ofte veldig opplest ut og det ødelegger en del synes jeg... Jaja, norsk film kommer seg hvertfall...

8/10

Lenke til kommentar

Fikk nettopp en ide om å samle alle de beste, de verste, de mest innsiktsfulle, de mest idiotiske, de morsomste og de mest diskuterte anmeldelsene fra denne tråden i en slags bok. Altså, en fysisk bok blir jo altfor dyrt å produsere, med en pdf/ebook skulle jeg da klare. Jeg liker å tro at jeg har både tid og vilje (det har jeg selvfølgelig ikke, men det hadde vært moro). Kanskje jeg faktisk gjør noe med det en dag. Nå får det holde med ideen.

Er jo nærmest en kulturskatt denne tråden. Personlig har jeg lest den i fire år, bidratt selv i de to siste. Må jo være mye gullkorn som gjemmer seg mellom sidene. Hadde vært et morsomt prosjekt å grave dem fram. Dette er det 29 929. innlegget, av dem er det nok sikkert rundt en tidel anmeldelser. Det er jo en del å pløye gjennom.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Fikk nettopp en ide om å samle alle de beste, de verste, de mest innsiktsfulle, de mest idiotiske, de morsomste og de mest diskuterte anmeldelsene fra denne tråden i en slags bok. Altså, en fysisk bok blir jo altfor dyrt å produsere, med en pdf/ebook skulle jeg da klare. Jeg liker å tro at jeg har både tid og vilje (det har jeg selvfølgelig ikke, men det hadde vært moro). Kanskje jeg faktisk gjør noe med det en dag. Nå får det holde med ideen.
Kjør på, jeg hadde lest det! :)
Lenke til kommentar

2001: A Space Odyssey:

En av disse filmene du virkelig aldri helt vil forstå deg på, noe som gjør den vanskelig å karaktersette. Spennende, imponenerende, spektakulær, underholdende, men også kjedelig og langtrekkelig.

Lett å elske den for sin særhet, men jeg kan ikke ta til side at jeg fant meg selv gjespende til tider, da jeg følte at "ok, jeg forstår hva du vil si meg, gå videre nå".

8/10.

Lenke til kommentar

Funny People

Feilpromotert Apatow som sviktet i billettlukene. Folk trodde nok de skulle få en komedie om stand-up komikere, men endte istedet opp med et drama om stand-up komikere. 153 minutter skremte vel også en del bort. Filmen er likevel småvittig tvers igjennom. Skarp dialog, masse impro, artige cameos og ekte stand-up klipp sørger for det. Komikken er likevel underordnet den overraskende seriøse historien her om en litt for selvsentrert fyr som møter sin egen dødelighet.

En av Apatows bedre involveringer og jeg merker at jeg liker Adam Sandler svært godt når han oppfører seg som folk.

post-133624-1262470645.gif

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Jerry Maguire

Forventet en film som lett kunne føye seg inn som en jappe-satire (Wall Street, American Psycho, Thank You For Smoking etc) og det gjør den til dels den første halvtimen, hvor kapitalisme og grådighet blir satt under lupen. Jerry undergår så en transformasjon fra å være en materialist til å finne de tingene som er viktige i livet - en jobb med mening og ekte kjærlighet. Klassiske filmklisjér som ofte kan fungere, men feiler totalt i dette tilfellet. Cruise er som skapt for rollen, men jeg føler ingen kjemi mellom han og Zellweger og ungen hennes kunne rett og slett bare dø for min del. Jake Lloyd har blitt slått når det gjelder irriterende barneskuespillere. I tillegg kunne den pent ha vært kortet ned en halvtime. En definitiv skuffelse.

3/10

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring

Aldri har jeg opplevd livets syklus fremstilt på en like god måte som i denne filmen. Alt føles så naturlig. Minimalistisk, men likevel så innholdsrik. 9/10

Harry Potter and the Goblet of Fire

Ganske kjedelig fram til den siste halvtimen. Det føles ut som at rumpeldunkkampen i de andre titlene i serien er blitt dratt ut gjennom hele filmen. Slutten er dog mye kulere og ventetiden til dette punktet var egentlig verdt det. Terningkast 3+

Mission Impossible 2

Loool! Inneholder en av de mest cheezy scenene jeg har sett. Takk John Woo. 2/5

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

Tenker spesielt ¨på

Nyah har nettopp sprøytet viruset i seg selv (...) Hun ligger lent mot noe som ligner på et skap, mens hun og Ethan sier noe til hverandre som var så fantastisk banalt (finner ikke sitatet på imdb). Den pompøse musikken i bakgrunnen hjalp heller ikke

Skal se om jeg finner klippet på youtube

EDIT:

Se filmen hos Youtube

Hopp til 1:50.

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...