Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Twelve Monkeys (1995)

Mest interessante filmen jeg har sett som tar for seg tidsreiser. Uten at jeg har tenkt alt for nøye etter så føler jeg at alt hengte sammen uten at forfatterne rota det til. Brad Pitt er genial i galehuset, og Willis gjør en god jobb hele filmen igjennom. Slutten er utrolig ålreit. Anbefales!

9,5/10

Raising Arizona (1987)

Morsom til tider, men storyen var ikke alt for engasjerende.

Hadde litt større forventninger med tanke på Coens, jeg ser at det er deres verk - men dessverre ikke helt på nivå som de andre jeg har sett.

7/10

Unforgiven (1992)

Starter litt tregt, er ikke alt for interessert i enda en er-jeg-for-gammel-film fra våre gamle filmstjerner. Det går likevel fort over, og jeg er glad jeg får sett en mer realistisk side av den ville vesten enn hva jeg har fått fra andre filmer. Avsluttes på en helt herlig måte, jeg satt å håpet på noe slikt uten å tørre å tro det ville komme:)

8.5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg velger å gå så langt som å si at dette er den beste filmen jeg noen gang har sett. Denne filmen får meg til å forlate virkeligheten og tar meg til Pandora i år 2154. Effektene og ikke minst naturen er det vakreste jeg noen gang har sett. Ikke noe negativt med filmen i det hele tatt fra min side, selvom det kanskje er en ganske forutsigbar historie, men det gjør ingen verdens ting for min del. Dette er et must for alle film-elskere.

10/10

Endret av chris_9
Lenke til kommentar

The Departed

hmm, for meg syns jeg denne banningen var litt for mye, jeg forstår at her skal det overbevises at disse er no tøffe mofockers, men kunne tonet det ned litt, og forsatt overbevist meg.

Filmen ble også litt for lang for min del, litt spesiel slutt, den tok tittelen på filmen bokstavelig talt.

3 thumbs up til Nicholsen, 1 til DiCaprio, og pinne i rumpa for matt damon (var ikke særlig imponert av han).

6/10

off topic: Er filmagasinet no man bør ta alvorlig?, ikke at jeg leser det.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Jeg velger å gå så langt som å si at dette er den beste filmen jeg noen gang har sett. Denne filmen får meg til å forlate virkeligheten og tar meg til Pandora i år 2154. Effektene og ikke minst naturen er det vakreste jeg noen gang har sett. Ikke noe negativt med filmen i det hele tatt fra min side, selvom det kanskje er en ganske forutsigbar historie, men det gjør ingen verdens ting for min del. Dette er et must for alle film-elskere.

10/10

Nå har jeg ikke fått sett Avatar enda, men er syk lei av å lese alle disse 9 eller 10er anmeldelsene. "Historien middels, og forutsigbar".

Hvordan kan noen gi det en 9 eller 10 da? Føler at alle lever av det visuelle opplevelsen. Tror etter at all hypen av Avatar er over, og den har sunket litt vil folk ha andre meininger av den.

Jeg har svært lav forventinger til denne filmen. Men skal nok få sett den snart. Satser på 3D.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke fått sett Avatar enda, men er syk lei av å lese alle disse 9 eller 10er anmeldelsene. "Historien middels, og forutsigbar".

Hvordan kan noen gi det en 9 eller 10 da?

Vel, at mange lar seg slå i bakken av visuelt blendverk må nok tilskrives kontoen for ungdommelig ukritiskhet og manglende kulturell dannelse.

Lenke til kommentar

Avatar: Etter en helt håpløs åpning av filmen som faktisk er like ræva som den ser ut som i traileren (en bragd i seg selv) påfølges resten av filmen med GRUSOM dialog og en forutsigbar historie som en 5-årig hadde skjønt etter 2min. Dette påsmurt av tidevis dårlig skuespill og ikke minst ALT for tradisjonelle og endimensjonale karakterer.

Så til de underliggende temaene (hvor mange ganger må han trøkke inn "i see you" i trynet på seeren?) som åpenbart skal være å se folk for hva de er og ikke bedømme på utseende eller farge. Noe som også forklarer at navi folka minner om en urbefolking (indianere), men hvorfor blir dette da en historie der den hvite mann, etter 3mnd med trening, blir deres leder likevel. Han bytter jo bare side, men er fortsatt overmakta..

Uff nei gidder ikke skrive mer - Avatar er på ingen måte noen revolusjon i film - det er bare en videreføring av hva Weta og Peter Jackson gjorde i Lotr. Weta bør forresten få like mye cred for denne filmen som James Cameron. De som får den til å se ut som den gjør.

Jeg erklærer Nolan som kongen av Hollywood. Iallefall en med hjerne igjen der... (hoho)

Edit: Grunnen til hatet er alle 9-10'ere som er ute å går. Dette er MAX en 7/10 og da er jeg latterlig snill.

Endret av HarryLime
Lenke til kommentar

Må si jeg ser fram til å få sett "Avatar" som alle synes er er så bra.

Dante's Peak så jeg nettopp.

Sånn mitt på treet katastrofefilm.

Den fikk tankene hen på 2012. Fluktscenene der man hele tiden styrer unna alt med et nødskrik, er trolig sterkt insprert av denne filmen. Veldig likt.

Den er hvertfall ikke dårligere enn 2012. Heller et hakk bedre vil jeg si.

Har sett en vulkanfilm før, og var sikker på det var denne. Men det var det ikke. For på den jeg så demmet de opp for lavamassene på slutten.

6/10

Lenke til kommentar

Predator 2

En columbiansk narko-gjeng i Los Angeles er i full krig med en narko-gjeng fra Jamaica. Det er fint lite noen kan gjøre da politiet ikke har styrker nok til å håndere en stor bandekrig, så da sliter man jo litt. Når folk i den ene gjengen blir brutalt drept blir den andre gjengen beskyldt for å stå bak, men en rekke folk fra den gjengen blir også mer eller mindre henrettet. Tyhdeligvis er det en tredje part som har lyst til å være med å leke... :p

Jungelen fra den første er byttet ut med Los Angeles og Schwarzenegger er byttet ut med Danny Glover. Det gjør dette til en helt annen type film enn den første, men på samme vis som Alien og Aliens er det slettes ikke negativt. Den første er en ren machofolk som kun handler om store, barske menn i kamp, mens denne er mer om vanlige politifolk som etterforsker en seriemorder. Riktignok en seriemorder som dukket opp fra løse luften i en bygning omringet av politiet, dreper tyve, tredve stykker med maskingevær i nærkamp og stikker av igjen uten et spor, men likevel.

Action er det mer enn nok av, og Predator har flere leketøy denne gangen. Vi får også vite mer om den, som for eksempel at den tar troféer fra byttet sitt. Et slikt trofé er morsomt nok hodeskallen til en Alien, noe som igjen var en direkte årsak til hvorfor Alien og Predator begynte å sloss mot hverandre selv om de tilhørte to helt forskjellige studioer.

At den ikke fikk en oppfølger er en skam for filmhistorien. Og nei, Predators og AvP teller ikke. Danny Glover sier det faktisk rett ut på slutten: "Don't worry, asshole. You'll get another chance...". Men neida, tredje film kom aldri. Hmpf.

Vurdering: 9/10

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Jeg skulle ha valgt 2D. Undertekstene i 3D spratt over hele skjermen, noen ganger i midten, noen ganger til høyre eller venstre. Avatar som film var helt ok. Underholdende, jeg kjedet meg aldri, men dessverre for mange cheezy one-liners og effekter.

Eeh..?? Når man går på kino for å se denne: får man utlevert noe sånn briller eller hvordan funker det der? :hmm:

Lenke til kommentar

Så Avatar nå jeg også, og har dessverre billett til fredag - får gi den bort i nyttårspresang til noen.

Som HarryLime sier, starten av filmen er krise. Det er ganske kjedelig, og om man ikke interesserer seg alt for mye i all naturen som Cameron viser en, så har den ikke mye å by på de første to timene. Det opplegget med Na'vi/natur vs mennesker er også brukt på en lite inspirerende måte. Derimot vil jeg si at jeg likte action-sekvensene vi fikk servert mot slutten; mye kos der - bare synd å måtte vente så lenge på noe å kunne bli imponert over.

Jeg så den i 3D, andre filmen jeg har sett med briller på nå og har egentlig ikke lyst til å prøve igjen(alle gode ting er tre osv). Det gir ingenting mer til opplevelsen for min del, litt tungvint er det også om du er uheldig og sitter litt nærme skjermen.

Ser på vote-statsene til filmen på IMDB, og det er utrolig mange som gir den en 10. For meg er det vanskelig å forstå hvordan så utrolig mange av stemmene kan være 10-ere(samt de som gir den én, like tullete det). Kan man tillate seg å gi en 2timer og 40 min lang tech-demo med noen få gøye action-sekvenser så høy score?

btw svak 6/10

EDIT: Æsj, kanskje dette skulle ligget i Avatar-tråden

Endret av luser32
Lenke til kommentar
Jeg skulle ha valgt 2D. Undertekstene i 3D spratt over hele skjermen, noen ganger i midten, noen ganger til høyre eller venstre. Avatar som film var helt ok. Underholdende, jeg kjedet meg aldri, men dessverre for mange cheezy one-liners og effekter.

Eeh..?? Når man går på kino for å se denne: får man utlevert noe sånn briller eller hvordan funker det der? :hmm:

Vi måtte kjøpe briller kalt Real 3D for 20,-

De ser slik ut:

real-d-glasses.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...