Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glemte nesten denne tråden!

 

Prof. Klump 1

artig "fise humor" film men ikke mer.

50/100

 

law abiding citizen

fantastisk film, likte nesten alt med filmen!

Vil nevne at jentungen i begynnelsen av filmen var veldig flink til å skuespille.

90/100

 

the tournament

artig action film med mye skyting og den har faktisk masse pupper også!

7/10

 

the party

"birdie num num!"

klassiker i mine øyner!

Petter sellers var en fantastisk komiker!

95/100

Lenke til kommentar
Der Himmel über Berlin (1987)

post-58847-1261942074_thumb.jpg

Tja. Denne gled sakte forbi. Et mesterverk, ja - men det føltes som om jeg kun fikk med meg toppen av isfjellet. Den ble rett og slett for treg for meg. Kanskje var jeg bare i feil humør? Allikevel; vakker og grusom samtidig. Fine svarthvittscener med grom filmgrain, og flotte kontraster. Mange små historier man kun aner konturene av.

 

Jeg er usikker, men lander på 7/10.

 

Hvordan kan det være et mesterverk hvis det ikke klarte å holde deg med? Og hvis det var et mesterverk hvordan kan du gi den 7? Ga den 10 selv, men nå syns jeg jo faktisk at det er et mesterverk. Hvis du ikke likte den så godt er det bare si det rett ut!

Lenke til kommentar

Crinderman: Det fins mesterverk som man klarer å nyte fullendt ved første forsøk, og det fins enkelte som man må observere flere ganger for å klare å like. Man kan stå ved bunnen av en isbre som strekker seg mange kilometer oppover og fastslå at det er vakkert og stort uten å ane hvor stort det virkelig er. Jeg vet at den filmen vil heve seg betraktelig ved et gjensyn. Den er i toppsjiktet objektivt sett, men når den ikke treffer meg ved første visning så gir jeg den en realistisk, subjektiv vurdering.

 

Enkelte filmer krever mye. Man kan ikke få med seg alt ved første forsøk på enhver film, men man kan ane konturene av noe stort. Noen filmer blir man heller aldri helt klok på.

Lenke til kommentar

Sherlock Holmes

 

Glætt, men fremdeles med beina planta nede på jorda. Fare for å bli for pompøs, men fremdeles med et visst glimt i øyet. Veldig, veldig smooth og liksom-supersmart, men allikevel med en god dose humor og ironi.

 

Robert Downey jr. er en ytterst karismatisk fyr og fungerer ganske godt i rollen som den smått autistiske Holmes, som er cocky og eksentrisk, omtrent som en god blanding mellom Han Solo, Jason Bourne og Jessica Fletcher. Handlingen er grei nok og balanserer fint mellom Guy Ritchies forkjærlighet for gladvold og det man kanskje kan regne som klassisk detektivopplegg hvor Holmes tar en Poirot og skryter om hvor flink han har vært til å legge merke til detaljer og legge sammen to og to.

 

Jeg kjedet meg ikke et sekund og syns derfor filmen var god.

 

7/10

Lenke til kommentar

Planet 51 (2009)

 

planet51.jpg

 

Sikkelig stjerne spekket animasjons film dette. Jeg gledet meg å se denne.

 

Men akk....dette var virkelig dårlig. Joda det er plasser du ler litt, men det hjelper lite når det er så uengasjerande. Enaste figuren du ender opp å føle for er Rover (den roboten).

 

Animasjonen virker og ser ut som et Nickelodeon film.

 

Sikkert et grei film om du leiter etter noe lett Søndags underholdning. Men jeg ville helst ikke sløst tiden på den.

 

4/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Moon - 2009

 

Har hatt denne liggende i blu-ray-bunken en måneds tid nå, men har liksom ikke kommet meg til å se den før nå. Sett litt andre filmer og vært opptatt med andre ting. Men kort og godt: En meget god film som passer min filmsmak godt! Veldig spennende og (for meg) uforutsigbar. Meget bra stemning og flotte bilder! Hadde for øvrig ikke sett noen trailere av filmen, så jeg visste lite om plotet.

 

8,5/10

Lenke til kommentar

Dances With Wolves

 

Jeg har utsatt å kjøpe og se denne filmen fordi jeg rett og slett ikke syns indiander aspaktet av den ville vesten noe serlig, jeg liker slemme menn som skyter på andre slemme med med revolvere, ikke halvnakene menn med pil og bue.

Jeg mener det samme etter å ha sett denne filmen, da dette var en fint lite western, dette er mer en epic ala Lawrance of arabia ect. Filmen er egentlig en hippie film, Dunbar er en hippie som vil leve i balanse med naturen, det jeg egentlig likte bedre enn indianerne var at dyr hadde like store karakterer som mennesker, ulven og spesielt hesten hans ville jo fått top billing om de hadde vært mennesker. Det er jo også deres død som har størst påvirking på meg når jeg så filmen, når først hesten ble drept så ulven ble jeg sint, veldig sint, dyr man har blitt kjent med gjennom filmen blir bare drept som ingen ting, VELDGI sint.

Når det kommer til indianer delen er den også grei selv om jeg som sagt ikke er så interisert i det, kult av Costner å faktisk kjøre indianer språk gjennom hele filmen, og ikke dumme det ned med at de plutteselig bytter til engelsk,

Egentlig en veldig spesiel film, det skjer ganske lite i de 3 timene, Dunbar vinner et slag, han blir kjent med en ulv, og noen indianere, de gjør deres ting, og slåss litt med andre indianere, han blir forelsket, slemme hvite kommer å dreper dyr og det hele ender ganske down low med at man får vite at bare 13 år senere havner alle indianerne på reservat.

Men det denne kostre beskrivelsen ikke fanger er jo hvor vakker filmen er filmet, hvor gode karakterene er spillt osv.

Graham Green er jo veldig god, mye bedre en Costner som jeg egentlig mener har relativt beskjedent talent, selv om han gjør en god nok jobb i denne filmen.

 

Overasket over hvor interisert jeg var i filmen selv om store deler av den handler om noe jeg ikke bryr meg så mye om.

En flott film, men ikke en western for meg, heller en epic, ikke like bra som Lawrence men en flott film å se på.

 

8.5/10

Lenke til kommentar

The Skeptic

 

Filmen begir seg ut for å være en thriller/horror film. Som det er den ikke særlig skummel utenom en dukke som var litt freaky. Den følger alle andre filmen som er gjort før den som omgår gamle hus og spøkelser. Ikke noe orginalt. Og det er blitt gjort betydelig bedre før.

 

Men om man tar vekk "skinnet" er det en mer innterresant film som kommer til syne. Igjen er det ikke orginalitet som preger konseptet og The Machinist ble utført mye bedre. Det gir dere en god pekepinn på hva filmen handler om, nemelig skyldfølelse.

 

Filmen har landet på ett altfor stort preg på hvordan den skal se ut og ikke på de som skjuler seg under. Hadde man trukket den ned utsenemessig og trukket den opp på det innsidigmessig hadde det blitt en bedre og an andreledes film en det den begir seg ut for å være.

 

3/6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...