Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg tykte Dear Zachary var ein svært, svært god film!

Såg den tidlegare i dag! Visst ingenting om storyen på førehand, men hadde likevel skyhøge forventningar, etter kva eg hadde haurt. Utruleg sterk film. Den aller beste dokumentaren eg har sett nokon gong, det tør eg seia!

Lenke til kommentar
Enig i at Dear Zachary er en sterk film og har en overraskende twist, men kjenner meg ikke igjen i den store forferdelige sjokkeringen mange gir uttrykk for. Leser om jævligere ting i nyhetene hver dag liksom :S

Gjør man?

 

 

Poenget er jo at besteforeldra måtte være sammen med kvinnen som hadde drepte sønnen deres, for å tilbringe tid med Zachary. Det kan jo neppe bli verre -- eller jo, det kan det. Hun dreper Zachary også.

 

Lenke til kommentar

DAD

Så denne i dag. På Tv2 film eller Showtime (ikke sikker hvilken)

 

Jack Lemmon i hovedrollen som oldgammel pappa.

Ganske uamerikansk til å være Amerikansk. Her tellet detaljene

på en måte de ikke pleier gjøre i Hollywood-filmer. Interessant.

 

Absolutt severdig og velspilt drama om gamle foreldre og deres barn.

 

7,5/10

 

Pack up your Troubles

 

Fantastisk bra (helaftens) film med Laurel & Hardy ( "Helan og Halvan")

De befinner seg i WW1, og får ansvaret for barnet til en av sine

venner i troppen som blir drept.

Etter krigen tar de den lille jenta med seg, begynner den møysommelige oppgaven med å finne hennes slektninger.

Må bare ses :love:

9/10

Lenke til kommentar

I Love You, Man

 

Å forsøke å oppsummere et tiår er håpløst, men jeg har merket meg en lengre rekke amerikanske komedier som følger de samme sosiologiske trendene - fasaden som skal opprettholdes, konformitet og det fallende mannsbildet. I Love You, Man føyer seg rett inn i denne trenden, hvor Paul Rudds karakter innser før bryllupet at han ikke har noen forlover, enda mindre enn person som er egnet til rollen. Desperat forsøker han å finne en som kan bli venn og senere forlover. Med popkulturelle referanser og en gjenkjennelsesfaktor uten sidestykke, så var dette som mange andre amerikanske komedier dette tiåret en suksess for min del. Har virkelig fått sansen for Paul Rudd og dette ble for min del hans høydare så langt. Timing som få. Som ikke det var nok, så ble Rush nevnt stadig vekk og i tillegg til en live performance. Varmer en stor Rush-fan. For voksne som ikke vil være voksne så tror jeg denne filmen kan være en fin match. Slappede bass!

 

8/10

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Easy Rider

easyrider.png

 

Easy Rider, en tro klassiker med kjente skuespillere. Da jeg satte på denne filmen hadde jeg absolutt ingen forventninger. Den eneste grunnen til at jeg hadde skaffet den, var fordi den hjalp favorittbandet mitt Steppenwolf med deres gjennombrudd. Da sier det seg selv at jeg må se den.

 

I begynnelsen av filmen var jeg litt skeptisk og lite hendte, men så kom et par sanger av Steppenwolf som fikk meg til å fortsette. Utover i filmen ble det et eventyr. Det har nok noe med min over gjennomsnittlige interesse for 60-tallet og forkjærlighet for hippier. Tiåret da jeg skulle vært ungdom og kulturgruppen jeg skulle tilhørt. Hovedpersonene reiser gjennom USA, lever livet og opplever mye flott og rart. De treffer på flere interessante personer, deriblant en ung Jack Nicholson, som kom som en overraskelse på meg. Jeg ble også veldig glad i hovedrollene, noe jeg ikke pleier i filmer.

 

Underveis i filmen kommer også noen twister. Disse var utrolig gode og trakk meg virkelig med inn i filmen. De vekket sterke følelser, og jeg ble frustrert og forbannet. Dette skjer ikke ofte med meg, og nettopp derfor er denne filmen så god som den er. Så om du er en hippie-elsker som meg, er denne filmen definitivt verdt å se. Det var helt tilfeldig at jeg satte den på, men det er jeg glad for at jeg gjorde, og jeg gjør det nok snart igjen.

 

Helt klart 10/10 av meg, en gjennomsnittlig filmtitter. :)

Lenke til kommentar

Har også en ekstrem forkjærlighet for 60-tallet, hippier og musikken - hele konseptet med å drite i alt som har en byråkratisk tone, har for meg vært en fristende tanke. Dermed ikke sagt at jeg noen gang kommer til å gjennomføre, men det er samtidig så herlig å se to fyrer på film som tilsynelatende ikke bryr seg om normene. Desto tristere er det når de ikke får lov til det. Et gjensyn på BD kaller om noen dager.

 

Se filmen hos Youtube

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Godt å se det er flere som deler interessen. De fleste jeg kjenner forstår meg ikke i det hele tatt. Men jeg er enig med deg, å gjøre som dem måtte vært helt herlig. En helt annen, og bedre måte å leve på. Tar livet som det kommer.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Men slutten på filmen overrasket meg sinnsykt. Jeg ble helt sjokkert og trist. :(
Lenke til kommentar

Rear Window(1954)

Journalist med brukket ben holder seg hjemme og tilbringer dagene med å stirre ut på nabolaget. Han mener han finner sterke bevis for at det er blitt begått et mord en kveld, og prøver å overbevise politiet. Filmen er litt langtekkelig i starten, men det blir fort interessant når ting begynner å skje. Som med 12 Angry Men, er denne filmen et godt bevis på at man kan lage gode filmer som i hovedsak foregår i ett rom.

8/10

 

The Wizard of Oz(1939)

Veldig vakker film, og til tider morsom og feelgood. Blir tidvis litt kjedelig, de gjør ikke så mye ut av alle sangene annet enn å stå og synge - i motsetning til f.eks Singin in the Rain og Cannibal!: The Musical.

7/10

 

Butch Cassidy and the Sundance Kid(1969)

Spennende og morsom Western om to outlaws som må rømme fra hyrede profesjonelle. Synes de klarte å putte utrolig mye inn i den tiden filmen varte(1t 50m). En litt annerledes Western enn hva jeg har vært borti den siste tiden(Sergio Leone), men likte den veldig godt.

9/10

Endret av luser32
Lenke til kommentar
True, men det var vel ikke det største tapet. Det hadde vel vært verre, egentlig, om hun ikke hadde gjort det

 

 

 

Noe tap var det selvsagt ikke, men jeg ville helst sett at hun ikke gjorde det. Det endte jo fullt og helt på hennes premisser. Noe som gjør det enda litt værre. Hadde hun havnet i fengsel så ville jeg ihvertfall følt at hun fikk en straff.

 

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

The Hangover

 

Morsom film som er full av idiotiske, men likevel komiske innslag. Man kan lett sette seg inn i situasjonen som karakterene befinner seg i og filmen har en viss "drive" gjennom det hele. Stilig slutt også.

 

9/10

Lenke til kommentar

Penn & Teller Bullshit

The Death Penalty

 

Det er langt i fra alle episoder jeg er enig i fra disse gutta, de har en tedens til å gå litt vel langt med liberterian filosofien. Men dette er helt klart deres beste og viktigste episode, denne episoden alene gjør alle pengene brukt på å lage serien verdt det. Det er ingen måte å komme unna deres poenger og standpunkter, å drepe et forsvarsløst menneske er mord og vil altid være mord, episoden er skremmende og trist men utrolig godt laget. Deres beste program.

 

 

10/10

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...