Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Hand

 

Skrekkfilm? Den var creepy iblant, men nådde aldri noe klimaks. Skuespillerne spilte greit, men ble ikke imponert. De hadde store muligheter med denne tittelen, men synes ikke de utnyttet det nok. Historien var grei, men ble vanskelig å følge innimellom. De første gangene man så hånda varf jeg overbevist om at den var fra en ekte person siden man ikke kunne se "enden" på den. Men senere ble jeg mer overbevist om at den var overnaturlig.

 

4/10

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar
Hva i all verden var så forferdelig med Downey Jr's prestasjon? Synes han fikk frem håpløsheten av å ikke kunne hjelpe skikkelig godt.
Får mer og mer inntrykk av at han ikke klarer å spille mer enn en "type" personlighet... Stilen hans passer heldigvis i mange filmer, men jeg synes ikke det passet i denne filmen og det irriterte jeg meg over.
Lenke til kommentar

Zombieland

 

Denne filmen likte eg veldig godt. Eg elskar post-apokalyptiske historier.

Filmen byrjar ganske rett på, med ei forteljing om kva som trengs for å overleve the united states of zombieland, akkompagnert av nokre livlige zombiar som fråtsar i sprellande menneskjer. Etter det blir vi litt betre kjent med hovudpersonane, og alle går rundt og slaktar zombiar og finner på mykje moro :p

 

8/10 Skal definitivt anbefalast til bekjente.

Lenke til kommentar

G.I Joe

 

Den er G.I Awesome!

Selvfølgelig har filmen mange klisjer og feil,men alt i alt underholdene, spesielt om du har fått med deg G.I Joe vs Cobra.

Alltid en fryd å se Dennis Quaid(noe jeg ikke kan si om Randy) spille. Ville likt å se han som Captain America når den tid kommer,men han er nok for gammel.

Men så vidt jeg vet så presterte jo Joe Johnston(the director for Captain America)å sette William H Marcy og Michael Jeter i en actionfilm så maybe?

 

Men nok om det. G.I Joe kan godt anbefalles for de som liker action,gode karakterer og for de som makter og overse(og høre) Marlon Wayans

Lenke til kommentar
Lol, den så jeg komme fra deg. Avatar har utallige svakheter, men personlig gikk jeg inn med "transformers briller" og det reddet kanskje litt av intrykket. Den funket absolutt greit som ren underholdning.

Jeg prøver å bestemme meg for hvilke anmeldelse jeg skal skrive - den som sammenligner filmen med The Matrix Reloaded, den som kaller den Pocahontas med statsbudsjett eller den som påpeker at filmen som skulle revolusjonere hvordan film lages resirkulerer klisjéer og konsepter i så stor grad at den kunne vært en adapsjon av tvtropes.org.

 

Snakk om å ta den kjipeste scenen i The Fifth Element og strekke det utover 150 minutter.

Lenke til kommentar

kom akkurat hjem fra Avatar 3D jeg også. Joda, den så jo forsåvidt grei ut, men på ingen måte vakker. Hovedpersonen var noe av det teiteste festet til film, og historien må Cameron ha dratt ut av rævva imens han runket til 3D-programmet sitt. Interessante karakterer og historie er byttet ut med en showcase for CGI, krydret med litt sosiale kommentarer (hvor en del av de ble gjort langt bedre i exploitation-filmer laget på 80-tallet). Cameron tar seg i det minste litt inn på slutten, og gir oss noen gode og spennende action-sekvenser.

 

Dyr CGI hvor alt ellers er alt skrudd på 'safe og forutsigbart'. Ingen stor film, men helt grei underholdning en mandagskveld. Selv med irriterende 3D-briller på.

Lenke til kommentar
Til dere som har sett Avatar; var det scener i filmen hvor det var opplagt at det var ment for 3D? F.eks som i Polarekspressen, etc.

Det var enkelte scener som utnyttet det mer enn andre, men det ble aldri brukt i like stor grad som da jeg så en 3D-film i Disneyworld for 10 år siden. Man får aldri lyst til å strekke ut armen og "ta" på ting som flyter. Jeg vil si at 3D-effekten er aktiv i filmen i kanskje 15-20 minutter hvor det faktisk bidrar til noe, gjerne i de scenene hvor kamera snurrer rundt for å avsløre et nytt dyr eller naturfenomen. Jeg tok av meg brillene et par ganger og kunne se at ikke alle scenene var filmet med spesielt fokus på 3D.

Lenke til kommentar
Hvilke briller fikk du? Mine ser ut som Buddy Holly-briller, så de var ikke et problem. Selve 3Den synes jeg var mye mer irriterende, f eks hvordan alt som er ute av fokus ser "feil" ut.

Sikkert mye av det samme. Minnet om de klassike brillene av papir, bortsett fra at de var litt større og mer solide. Av mørk plastikk.

 

At ting ble ganske merkelig blurry når det var ute av fokus plagde meg ikke bortsett fra i starten. Synes det var mest irriterende å bare ha på brillene (noe jeg som brillebruker egentlig burde være vandt til, selv om det er lenge siden jeg brukte briller daglig). I tillegg synes jeg de var litt mørke, også var de selvfølgelig full av fettmerker som jeg febrilsk prøvde å fjerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...