Lawliet Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Avatar Begynner virkelig bra, men ender som forventet opp i ett kaos uten like. Underholdene film som aldri blir kjedelig, men tar man fokuset vekk fra de fantastiske effektene så sitter man mer eller mindre igjenn med en standard kjælighets historie. Alt i alt en god film. 7/10 Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Werckmeister Harmóniák (2000) Jeg gir opp! Når har jeg prøvd å skrive en anmeldelse de siste 30 minuttene, men jeg klarer rett og slett ikke beskrive Werckmeister. Ingen tvil, dette er en av de beste filmene jeg noensinne har sett. Lange hypnotiserende takninger, kan ikke komme på noen som var på under ett minutt, mørk s/h og melankolskvakker musikk førte til at jeg ble direkte absorbert inn i filmen. Litt i samme bane som Tarkovskij altså, begge lager filmteknisk perfeksjon sammen med tung filosofi. På den andre siden føles Tarr mer jordnær, samtidig som det er både jævligere og vakrere. Ca 12 min ut i filmen, når filmens andre innstilling var over, satt jeg med en tåre i øyet og frysninger nedover ryggen. Det er dette som er kunst, Tarr vekte sterke følelser i meg bare ved å vise en monolog, noen surrende mannfolk og en person som går ned en gate om natten. Hvordan regissøren klarte dette aner jeg ikke. Werckmeister holder ikke et like høyt nivå gjennom de 145 minuttene filmen varer, men det er likevel ikke mangel på de sterke scenene, deriblant sykehusscenen og hvalen. Werckmeister er nok ikke for alle, men jeg vil likevel anbefale dere å gi den en sjanse. Dette er tungt og krevende, men også utrolig givende. 10/10 Jeg fikk visst ned noen ord likevel Endret 18. desember 2009 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Frihetens Regn (1994) Hvorfor har jeg ikke sett den filmen før? Den var vakker, rørende og fantastisk. Skjønner godt hvorfor den ligger på toppen av IMDb sin topp 250 -liste. Filmen er jo nydelig. En rørende og gripende historie som kan få selv de barskeste til å få en tåre i øyekroken (så filmen sammen med en kompis, og både han og jeg måtte innrømme at vi ble veldig rørt, satt der faktisk med en tåre i øyekroken). Noe av det mest fantastiske jeg har sett, virkelig, og jeg føler jeg har sett mange bra filmer i det siste. Kan anbefale Frihetens Regn til alle, alt fra bestemor til onkel Slegge-Tom, for den filmen vekker følelser. Alt med den var fantastisk, og, jeg kan ikke gi den noe mindre enn 10+/10. Hvis dette er den beste filmen du har sett har du mange gode filmer å glede deg til som er bedre. Jeg sier ikke at det er en dårlig film, det er kanskje en perfeksjonering av sin sjanger, men jeg synes denne filmen er kraftig oppskrytt. Endret 18. desember 2009 av thesinner Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Det kan godt være jeg har mange gode filmer å se frem til. Skal innrømme at jeg har sett få av de virkelige store filmene. Kun en brøkdel av IMDb sin Topp 250-liste. Derfor jeg driver å se de utsette filmene i samlingen min nå før jeg hiver meg over det jeg finner i huset av filmer på Topp 250. Må se mer film. Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) De som sier jeg ikke forstår filmen (Fight Club) kan godt hende har rett, men inntrykket jeg fikk av det hele var slåssing med dyktige skuespillere. Altså, jeg vet egentlig ikke helt hvorfor jeg ikke likte filmen, jeg bare likte den ikke! Fikk kanskje feil inntrykk av filmen, og vurderer derfor å se den igjen - kanskje jeg bare var for trøtt og likegyldig til å fange opp filmen? Men jeg står fortsatt på 4/10! xD Endret 18. desember 2009 av FredrikH Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Det kan godt være jeg har mange gode filmer å se frem til. Skal innrømme at jeg har sett få av de virkelige store filmene. Kun en brøkdel av IMDb sin Topp 250-liste. Derfor jeg driver å se de utsette filmene i samlingen min nå før jeg hiver meg over det jeg finner i huset av filmer på Topp 250. Må se mer film.Husk at ratingen på imdb ikke alltid er fasiten. Men et mål om å se mer film er alltid bra! De som sier jeg ikke forstår filmen (Fight Club) kan godt hende har rett, men inntrykket jeg fikk av det hele var slåssing med dyktige skuespillere. Altså, jeg vet egentlig ikke helt hvorfor jeg ikke likte filmen, jeg bare likte den ikke! Fikk kanskje feil inntrykk av filmen, og vurderer derfor å se den igjen - kanskje jeg bare var for trøtt og likegyldig til å fange opp filmen? Men jeg står fortsatt på 4/10! xD Hvis du oppsummerer filmen med at den handler primært om slåssing begynner jeg nesten å lure på om det er noe du ikke har fanget opp, ja Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Husk at ratingen på imdb ikke alltid er fasiten. Men et mål om å se mer film er alltid bra! Nei, ser ikke på det som noen fasit, da personlig smak kan varrier fra hva gjennomsnittet mener, men likevel, ratingene på IMDb gir en pekepinn om hvor bra filmen er. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Werckmeister Harmóniák (2000)10/10 Enig - så den forleden. En fin intro til Béla Tarr. Skal se A Londoni férfi og Kárhozat før jeg forsøker meg på Sátántangó. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Mulig jeg blåser det opp litt nå, men jeg er villig til å si at det er det beste anslaget jeg har sett i en film. Kommer ikke på noe bedre i skrivende stund i alle fall. Endret 19. desember 2009 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Easy Rider (1969): En motorsykkeltur som gir et lite dypdykk inn i den amerikanske kulturen anno 60-tallet. Dennis Hopper både regisserte og spilte i denne perlen som også kan skilte med Peter Fonda. Filmen er jevnt over veldig god og entrer det geniale i den lille tiden Jack Nicholson blir med på tur. En av hans beste roller og filmen har tematikk som ikke presses på deg, den bare er der for deg å tolke. Den er en av de filmene man må ha sett for å kunne henge med i en diskusjon rundt amerikansk filmhistorie. Anbefales. Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Gjett hva jeg akkurat så. Transformers 2.. Den dårligste 2009 filmen jeg har sett hittil. Her er den engelske anmeldelsen jeg skrev på IMDb My god this was boring. I can't believe I got "forced" into watching this *beep*. The first one was ok but by the end of this one I was almost asleep. Lets start with the basics. The characters were mostly empty as hell and uber-cliche. The humor? I'm not even sure retarded monkeys will laugh at some of these jokes. I'm not a Michael Bay hater, in fact I like most of his films but this one was an extreme step down. The only light spots were the always amazing John Turturro and a comic relief old-timer robot. Oh and the special effects were great of course, I have to give it points for that. But the action was so over done. If you get excited by explosions and gunfire this could be the film for you but there was so much of it that it became extremely tiring. My advice is to do what I did for multiple months. Stay the hell away from it. If you see a copy scream, run and hide. This can't possibly be worth 2 and a half hour of anyone's life. This is a bad movie. 3/10. Endret 19. desember 2009 av Crinderman Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Så nettop Sin Nombre. Filmen handler basically om en gutt i Mara Salvatrucha-organisasjonen (bilde) som havner på kant med klanen sin og må rømme landet. På veien møter han ei jente som er flyktning fra Honduras og sammen reiser de gjennom Mexico mot USA. Gidder ikke å si mer av handlingen, men kan fortelle at vi får et ganske bra innblikk i hvordan det er å være medlem i en av verdens mest brutale gjenger, og hvordan det er å være flyktning. Det er sikkert hundre filmer som har behandlet emnet om flyktninger til USA fra Mexico, men her følger vi turen fra langt nedi mellomamerika, de stakkars jævlene må tilogmed smugle seg inn i Mexico. Litt annerledes og interessant i forhold til alle "mexican immigrant"-klisjéene. Ellers synes jeg det var veldig bra filming, masse utrolige scener fra latinamerika på godt og vondt. Masse bra musikk og en gripende historie. Hadde filmen brukt enda lenger tid på å la oss bli mer kjent med karakterene før det hele satte i gang for alvor ville jeg sikkert nesten begynt å grine av denne filmen. Visstnok regissørens (Cary Fukunaga) bigscreen-debut dette her, og det gjør det ekstra imponerende. Skal følge med på han her Rett etter filmen tenkte jeg det var en 9'er-film, men endte opp med 8/10 og tenker for meg selv at dette er fordi den kunne vært enda bedre. Anbefales. Btw, for god's sake ikke se den amerikanske traileren. Her er den britiske: Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Avatar En fantastisk film! Visuelt sett banebrytende, grunnhistorien er ikke original, men fremdeles fremstilt på en bra måte. For de som bryr seg om slik er moralen og kritikken av diverse politiske hegemonier veldig godt gjennomført. Avatar er ufattelig vakker, overbevisende og balanserer på knivseggen når det gjelder noen få potensielle cheesy øyeblikk, men James Cameron er mannen som får jobben gjort skikkelig til syvende og sist. Karakterengasjementet er klassisk, men det man virkelig bryr seg om er naturvernets sak, den vanvittig flotte forestilte månen Pandora og de uovertrufne actionsekvensene. Dette sprudler av fortellerglede, en god dag for filmelskere som meg 9/10 Lenke til kommentar
HarryLime Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Ingen tvil om at James Cameron er en av de modigste filmskaperne i Hollywood. Det er få andre ressigører som kan skryte på seg og ha forandret film i like stor grad visuelt, men herre så ræva dialog han skriver. Skulle ønske han lot noen andre stå for dialogen for den er like epic som filmen selv. Avatar blir som og høre på en yndlingssang - ofte er teksten ganske svak uten at det spiller noen rolle. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) *host* Tarantino box-set til bare 6.95£ på play.com nå. Kan man ta med 9 åringer på Avatar eller er den innimellom for skummel? Endret 19. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 *Host* Egen tråd her Lenke til kommentar
Husam Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Man on the Moon (1999) Milos Forman lagde for 10 år siden film av REM's nydelige sang om komikeren Andy Kaufman. Jeg hadde store forventninger til denne, blant annet fordi nevnte regissørs største prestasjon, "Amadeus", er en av mine desiderte favoritter gjennom tidene. Man on the Moon er i likhet med Amadeus et biografisk drama om et misforstått geni, men sammenligningen kan vel ikke dras noe særlg lengre enn det. I likhet med personen Andy Kaufman selv er dette en lang mer bisarr og uklar historie. Kaufman var en meget eksentrisk amerikansk komiker med en rekke ukonvensjonelle påfunn, noe som ikke alltid var like populært verken blant vanlige folk eller egne sjefer. Jim Carrey spiller rollen hans helt ypperlig, i tillegg leverer alle andre medvirkende foran kamera gode skuespillerprestasjoner. Årsakene til at noen elsket og andre hatet virkelighetens Kaufman bør ikke være noe spørsmål for de som ser denne filmen. Det jeg imidlertid likte best var hvordan de fanget Andy Kaufmans evne til å la folk undre på hva som er ekte og hva som er regissert skuespill. Uten å si for mye er det vel dette som skaper rammene for en fin, tankevekkende slutt. Dette er en meget interessant historie fortalt på en morsom og intelligent måte. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Gremlins (1984): Holder seg fint, en skrekkfilm for de unge som er sikker vinner i filmklubben for de minste. Gizmo har preget livet til alle som vokste opp på 80-tallet og den oppnår sitt mål om å få alle de minste til å sjekke skap og under senger før søvnen kaller. Nok en vellykket filmkveld med familien. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Avatar En fantastisk film! Visuelt sett banebrytende, grunnhistorien er ikke original, men fremdeles fremstilt på en bra måte. For de som bryr seg om slik er moralen og kritikken av diverse politiske hegemonier veldig godt gjennomført. Avatar er ufattelig vakker, overbevisende og balanserer på knivseggen når det gjelder noen få potensielle cheesy øyeblikk, men James Cameron er mannen som får jobben gjort skikkelig til syvende og sist. Karakterengasjementet er klassisk, men det man virkelig bryr seg om er naturvernets sak, den vanvittig flotte forestilte månen Pandora og de uovertrufne actionsekvensene. Dette sprudler av fortellerglede, en god dag for filmelskere som meg 9/10 Første gangen jeg virkelig har opplevd en troverdig utenjordisk natur. Virkelig imponerende setting. Man sitter jo bare der å studerer de bittesmå detaljene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå