Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Cove (2009)

 

the-cove.jpg

 

Jeg sitter her sint, forbanna, deppa, og følelsen av å være hjelpeløs. En kraftig klump sitter i halsen mens jeg bekjemper følelsene.

 

Dette er et mektig dokumentar, og som mangen andre spår, og håper, at denne vil vinne Oscar. Jeg virkelig håper det vil skje sånn at ordet vil spre seg og at noe dramatisk vil skje og stoppe det. Priser holder den på å få allerede, med sitt Winner of the Audience Award for Best Documentary på 2009 Sundance Film Festival.

 

Filmen tar fokus på Japans slakting av delfiner (som de nekter for skjer) hos et område i Taiji. Mer er det ikke å si, bortsett for at denne bør alle se.

De gjøre det de kan, og må ty til sikkelig "covert" operasjon, og klarer å skaffe noe sikkelig sjokkerande video.

 

Det er spennende, lærerikt og ekte.

 

9/10

 

The Cove

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si meg enig med Tjalla når det gjelder Dis. Ble faktisk positivt overasket. Jeg forventet noe helt på trynet dårlig og ufrivillig morsomt, men fikk en interessant film som det oser kunstnerisk visjon og personlighet av. Sand har skapt en film bestående av lyrikk og bilder, desverre er det skivebom og totalt uengasjerende for min del, men jeg ser ikke hva som er så dårlig.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Year One

 

Jeg lo godt da jeg så denne filmen, det er ingen vanlig komediefilm, men er noe med den som gjør den spesiell.

Jack Black leveren varene på sølvfat :>

 

10/10

 

Oh....my.....god..... :no:

 

?

 

Den var jo bra, men henger man seg opp i detaljer og bagateller istedet for å nyte filmen så blir den mindre bra (mange som gjør det -.- )

Lenke til kommentar

Halloween 2 2009

 

Herregud.. Hvorfor tror dei folka som lager denne filmen at den kommer til å bli bra? Hadde jeg hatt andre ting å gjøre på så hadde jeg ikke giddet å sett hele filmen. Begynte bare å se den for jeg trodde det va Friday the 13th 2. Men jeg blanda mellom navna. Ikke at friday 13th noe spes bra heller, men som sagt.. Ikke så veldig my å gjøre idag

 

3/10

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
In the Mood For Love (2000)

 

Drit bra film. 10/10. Stemningen var å ta og føle på. Et skikkelig godt karakterstudie. Syns fortsatt 2046 er den beste i trilogien men.

Jeg synes faktisk Chunking Express var bedre jeg. Fant 'in the mood for love' ikke så fengende som jeg hadde håpt den skulle være :(

Lenke til kommentar
In the Mood For Love (2000)

 

Drit bra film. 10/10. Stemningen var å ta og føle på. Et skikkelig godt karakterstudie. Syns fortsatt 2046 er den beste i trilogien men.

Jeg synes faktisk Chunking Express var bedre jeg. Fant 'in the mood for love' ikke så fengende som jeg hadde håpt den skulle være :(

 

Enig at Chungking Express er bedre, men In the Mood For Love er ikke langt fra, synd at du ikke likte den.

 

Så oppfølgeren til Chungking Express for ikke så lenge siden. Var rimelig genial, men langt fra like bra. Var mer eller mindre det samme formularet en gang til, men med litt gærnere karakterer og litt mer skyting. Purken fra 1ern har blitt stum av å spise for mange rotne ananaser :!: og har blitt mer eller mindre gal også.

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...