Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Helt enig med deg, Eiiid.. En film som tar opp et veldig viktig tema! Utrolig 'feeling' i filmen.

 

Crinderman: Da er vel heller du idiotisk :wee:

 

Bare for å være så frekk som mulig: Å like Crash er et tegn på lav intelligens :!:

 

Men helt seriøst den er nærmest tilbakestående, nærmest hver eneste linje er om rasisme. Man må jo nesten begynne å gråte av at den vant Oscar. Den er jo for det meste latterlig. For ikke å nevne at det er en rip-off av Lone Star! Elendig skrivd og mye dårlig skuespill. Nei nei skal du se en Crash så er det Cronenbergs!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Transformers 2

 

Bedere enn den første Transformers filmen, og jeg vil ikke si folk skal styre unna den.

 

6.8/10

 

 

17 again

 

Under mine forventninger og var en liten spenningskurve.

Du har ikke gått glipp av mye hvis du ikke har sett den.

 

3.2/10

 

 

Role Models

 

Ikke mye å si på den, var sånn halvgod film, men alt i alt en ok komediafilm

 

6.6/10

 

 

Gamer

 

Det er tungt å forstå hva som egentli skjer før på slutten, man blir litt forrvirret når kameraet skifter vinkel altfor ofte på kampscenene.

Men alt i alt en film å anbefale!

 

6.2/10

 

 

Year One

 

Jeg lo godt da jeg så denne filmen, det er ingen vanlig komediefilm, men er noe med den som gjør den spesiell.

Jack Black leveren varene på sølvfat :>

 

10/10

Endret av baguett
Lenke til kommentar
Men helt seriøst den er nærmest tilbakestående.

 

post-99328-1260741694_thumb.png

 

 

Hehe, jeg kan kanskje utdype hvorfor jeg likte filmen.

 

At filmen er elendig skrevet og at skuespillet er elendig er jeg uenig i. Den har godt nok skuespill og jeg mener den er bra skrevet.

 

Hovedgrunnen til at jeg likte den var oppbyggingen og sammenhengen i historien. Filmen er skrevet slik at alle karakterene på en måte henger sammen og det fant jeg veldig godt gjort. Filmen oser av rasismekritikk/fordomskritikk, men jeg finner hele stemningen og oppbyggingen av filmen fantastisk bra gjennomført. Jeg synes tvert i mot at det er bra at den kritiserer samfunnet på en slik måte at 'mannen i gata' kan forstå hva filmen vil vise. Den er lett å forstå, men den er likevell ikke crap på linje med andre Hollywood filmer.

 

Filmen har enkle karakterer, det er det ikke tvil om, men den treffer så godt på hvordan mennesker har en tendens til å oppføre seg.

 

Filmen anbefales fortsatt til de som ikke har sett den :)

 

 

Edit: skulle rette noen skrivefeil også forsvant mye av innlegget. rart. Gidder ikke skrive det om igjen. Jeg gjentok meg selv uansett.

Endret av Eiiid
Lenke til kommentar

et par veldig korte fra meg

 

Hangover

 

Denne likte jeg veldig godt, en litt annerledes film, og jeg lo godt gjennom hele filmen! helt genial komedie spør du meg! anbefales!

 

9/10

 

Star Trek (2009)

 

Alltid hatt litt sansen for Star Trek, og denne filmen her var jo helt rå! en helt perfekt sci fi film, god story, godt manus og gode skuespillere, og spesial effektene var jo bare helt råe. meget bra film!

 

9/10

Endret av Ovechk1n
Lenke til kommentar

The Rat Pack (1998)

 

post-140267-1260743414_thumb.jpg

 

Har drevet lenge å finne denne. Gledet meg.

 

Men akk...for en middels film. Pakket med kjente navn og fjes, men ingen var overbevisende i rollene sine. Filmen bare stopper uten noe form for sikkelig "closure" (vet ikke hva det er på norsk).

 

Den følger kjente hendelser, og var det ikke for disse små "avis montage" med overskrifter ville du aldri følt noe sammenheng...i...eh...den svake handlingen.

 

Den er likevel underholdene. Nettopp pga du kjenner igjen scener, filmer, sanger om The Rat Pack. Overraskende nok så hadde Don Cheadle, som spiller Sammy Davis Jr., mest av de musikalse scenene. Og gir den beste prestasjonen av alle i filmen.

 

5/10

Lenke til kommentar

Inglourious Basterds

 

Denna filmen likte eg. Bilde og lyd var bra, historien og karaktergalleriet var spennande. Absolutt godkjent fra QT.

 

At det er ein David Bowie sang i den sluttscena der ho jødedama kler på seg og sminkar seg understrekar berre ko sær men genial stil QT lager på filmane sine

8.5/10

Endret av Wackee
Lenke til kommentar
The Rat Pack (1998)

Har drevet lenge å finne denne. Gledet meg.

Er da ikke vanskelig å finne. De har hatt den i lengre tid her

 

Ja vet, men jeg har ikke hatt en slike "jeg MÅ se" og bestiller med en gang følelse. Heller "den vil jeg se om den dukker opp". Jeg har bare leitet etter der når jeg tilfeldig er på en video utleie, eller butikk.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Dis - en historie om kjærlighet

 

Norges største kalkun gjennom tidene, ifølge Imdb og norske anmeldere. Den fikk til og med 0 som terningkast i sin tid. Er den så morsom eller dårlig som ryktet skal ha det til? Nei, vil jeg påstå. Den er verken et makkverk, for å sitere anmeldere i 1995, ei noe mesterverk slik Aune selv hevder. Derimot ikke sagt at det er en treer på terningen. Det er en dårlig film, men den har likevel noen kvaliteter som jeg savner i en del norsk film, nemlig gøtts, på godt norsk. Aune forakter Janteloven med sin modernistiske fortellerstil hvor historien om tre par utelukkende fortelles gjennom "auteurens" egen stemme. Aune spiller selv i en av rollene, hvor han rollerskater rundt i Paris og senere forelsker seg i Siv Stubsveens karakter.

 

Den er til tider fryktelig kjedelig, usammenhengende og for min del, dessverre ikke (ufrivillig) morsom, men den har likevel et par kvaliteter ved seg. Den klarer tidvis i New York å mane fram et par suggerende sekvenser ved bruk av musikk og gode valg av locations. Her minner den meg tidvis om Jarmusch sin debutfilm Permanent Vacation.

 

Visningen av Dis ble først og fremst en skuffelse. Forventet en lattebombe ala Wam/Vennerød eller Bull Tuhus, men denne skuffelsen ble nå faktisk omgjort til en liten positiv overraskelse. Så kjedelig og usammenhengende som den er, så har den en stemning som tidvis fungerer godt. Hadde kanskje gjort seg bedre som kortfilm på 10min.

 

3/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...