Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Paranormal Activity

 

Hvorfor i svarte så jeg ikke denne i går i stedet for Ghoulies Goes To College? Så feil kan man ta...

 

Dere kjenner sikkert til "handlingen" nå. Ungt par flytter inn i et hus. De hører markelige lyder og mistenker at noe overnaturlig står bak. Derfor følger de hverandre med et videokamera på dagtid og setter det på opptak på soverommet om natten. Hele opplegget er svært enkelt, og spesialeffekter kan man bare glemme. Faktisk skjer det fint lite gjennom hele filmen, og det lille som skjer, skjer (som regel) utenfor bildet. Alt i alt burde det være utrolig kjedelig og et dødfødt prosjekt før de i det hele tatt begynte å filme.

 

Men som sagt, så feil kan man ta. Riktignok er det litt dødpunkter her og der, og ikke alt som skjer er like interessant. For eksempel er det litt for mye på dagtid etter min smak, da det meste skjer om natten. Men når det er sagt har jeg ikke akkurat lyst til å legge meg akkurat nå. Må roe nervene litt først. :p De som har fulgt anmeldelsene mine i denne tråden vet jeg elsker skrekkfilmer, og bortsett fra spanske [rec] har jeg ikke blitt skremt av en film på årevis. Denne filmen så jeg helt alene sent på natten i stummende mørke med lyset skrudd på og huset helt alene på stor skjerm. I følge en anmelder må alle filmene han har anmeldt skrus opp et hakk, fordi Inglorious Basterds satte ny standard for elendige filmer. Denne må skru alle filmene ned to hakk fordi den er så vanvittig bra. (andre gang man ser den og/eller man vet hvas om skjer er den selvsagt ikke i nærheten av like bra, men samme det.)

 

Vurdering: 9.7/10

 

Men et kjapt spørsmål om slutten:

 

 

Leste et sted at det er to eller tre forskjellige slutter. Den versjonen jeg så sluttet med at Katie gikk i søvne ned i første etasje og hylte etter en liten stund. Micah løp ned, begge hylte... og alt ble brått stille. Etter en liten stund kom en blodig Katie opp igjen med en kniv i hånden, satte seg ved siden av sengen og vugget frem og tilbake i nesten et døgn. Venninnen dukket opp i første etasje, men ble (så vidt jeg vet) drept. Politiet dukket opp en stund senere og fant Katie. Hun troddet det var Micah, gikk mot dem (med kniven i hånden) og ble skutt.

 

Hvilken versjon er dette? Er de andre så forskjellige?

 

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Ja.
Writers:

Robert Kurtzman (story)

Quentin Tarantino (screenplay)

 

Ergo er Tarantino tungt involvert i filmene, så kan lett feste seg feil.

Hehe, jeg skjønte jo hvorfor du trodde det, da dette er noe veldig mange ikke vet.

Ja, QT har jo skrevet manus, så han har jo påvirket resultatet en del.

 

Mer enn "en del":

 

WHAT DOES A SCREENWRITER DO?

Screenwriters are the heart of a film. Without a screen play, there is no film. The screenwriter gives life to the characters and develops the plot in such a way as to capture the viewer's interest. At the same film script schooltime, the screenwriter must apply the required technical jargon to describe the visual aspects of the story and effectively depict emotion through action and symbolism. Screenwriters may be hired by a producer or director to develop an idea they have. Many a screenwriter has chosen to write and market their own screenplays

Lenke til kommentar

Eraserhead

 

eraserhead.jpg

Slik så jeg ut når filmen var ferdig.

 

David Lynch er definitivt blant de mest interessante filmskaperene noen sinne. Eraserhead er noe jeg aldri har sett maken til. En surrealistisk kunstfilm med en dypt forstyrrende og skrudd atmosfære. Spesielt Henrys drøm er isolert sett noe av det beste jeg har sett. Og "In Heaven.." var frysninger. Små detaljer i scenografien som er utrolig fascinerende. Veldig gjennomført og solid. Men noe dødtid er det, engasjementet detter litt innimellom.

Lenke til kommentar
Jeg synes Paranormal Activity var kjedelig.

+1!

 

Så den på kino på onsdag og synes den var dritt. Bittelitt skremt ble jeg, men ikke i nærheten av hvordan andre filmer har skremt meg. Med Paranormal Activity synes jeg det var masse mer de KUNNE gjort for å gjøre den skumlere. Feks latt handlingen gå over lengre tid og ha flere nattscener.

Lenke til kommentar
Inglourious Basterds (2009)

 

Takk Quentin Tarantino, takk. Nå må jeg gå tilbake til alle mine anmeldelser som jeg har gitt 1er på og øke de til 2er. For med denne filmen klarte Quentin Tarantino å redefinere hva en dritt film er....

 

Denne filmen beviser at Tarantino fans støtter mannen uansett hva som kommer ut av anusen hans. Dritt nei! Er jo gull! Om nom nom nom nom.....spis opp gjør de uansett.

 

Nei dette blir da for dumt. Dette var den første QT filmen siiden Pulp Fiction som jeg virkelig likte. Var da fantastisk på alle mulige måter kan da ikke gå an å si at den er dårlig vel : (

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...