Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Crash

Fytte! Denne filmen likte jeg. Viser et samfunn preget av fordommer og idiotiske handlinger.

 

10/10

Nå troller du bare.

Det gjør jeg så absolutt ikke. Forklarte kanskje dårlig om hva filmen handler om, men karakteren står. Filmen var god. Tenker forøvrig på den fra 2004, om det var noen tvil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

O Lucky Man! (1973)

Director: Lindsay Anderson

 

If you've found the reason to live on, and not to die, you are a lucky man.

 

45.jpg

 

Andre gangen jeg ser denne. Første gang jeg så den så gikk den rett inn iblandt favoritt filmene. Og forsvinner ikke denne gangen gitt. Må være en av de bedre "roadmovie" jeg vet om. Med en herlig blanding av absurd humor og alvor. Surrealistiske situasjoner han havner inn i. Musikken er herlig, elsker selve lyrikken i sangene. Synes at dette er den beste av hele trilogien. Mer episk, kulere historie, og bedre hovedrolle. Ikke at de 2 andre er så mye dårligere tho.

 

10/10

Lenke til kommentar
Foresten så snakker jeg om Crash fra 1996....

Haha, det setter jo saken i et helt annet syn. hahah, da forsto jeg plutselig hvorfor dere satte spørsmålstegn over at de ble tent også ;p

 

Å bli tent av drama med Don Cheadle ser jeg på som helt normalt, og forstod derfor ikke helt hvorfor det var rart heller. Jaja, godt å få ting oppklart.

Lenke til kommentar
Forskjellen på den nye Star Trek filmen og alt det som er laget tidligere, er at den nye filmen er så mye bedre. :)

 

Og det selv om det gamle (til og med Enterprise-serien) var mer enn underholdende nok.

Fullstendig enig. Filmen handlet om starten på Star Trek eventyret og det var godt å se det i moderne sci-fi form.

 

 

Ellers er jeg en som likte Inglourious Basterds og synes filmen var underholdende når man tar den for hva det er (som man må med alle Tarantino filmer).

 

Death Proof får mye spank, men jeg simpelthen elsket den! Stilen, bilene, damene, musikken. Herlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Greit at du ikke liker filmen, men 1/10 er litt for mye å ta i. Filmen har da meget godt skuespill, musikk og kamera. Bare det i seg selv er ingen 1/10.

 

Er uenig. Enaste som gjorde en sikkelig skuespilling jobb var han "Jew Hunter".

 

Musikken var piss. Å komme med moderne musikk i en WWII film er idiotisk. Passer greit i filmer som A Knights Tale, men når David Bowie jammer i bakgrunnen må jeg le.

 

Kamera føringen var så standard og "text book" at det gav meg ingen opplevelse visuelt. Enate bra her er at han ikke bruker den "parkinsons" risting av linsen.

 

 

Hæ? Se på Mr. Oppmerksomhet a! Filmen er piss!? Det du skriver er piss, og det fordi du formulerer deg som en 5 åring på feil film, feil sted og i feil verden!

Jeg er åpen for subjektive meninger fra alle, men sånt piss som det der orker jeg bare ikke. Ikke fra folk som ikke kan formulere seg skikkelig, og gi ærlige meninger om filmer. Du velger å skyve deg selv bort fra andre og deres meninger om ulike filmer (Inglourious inkludert), og legge det som hovedgrunnlag for din egen mening om filmen.

Musikken var piss? Hoh! Hvilken musikk liker du da, Death Metal? Hannah Montana? Enhver som kaller Ennio Morricones musikk for piss, er enten døv eller ekstremt tilbakestående, spesielt i filmverdenen.

Også klager du over at filmen ikke ga deg noe visuelt spennende. Men det er jo helt forståelig, ettersom du gikk inn i feil film. Neste gang bør du få moren din til å lese av filmtitlene i avisen. Byggmester Bob: Full fart mot mål og Inglourious Basterds er ikke det samme.

Dette er ikke et personangrep mot hva-enn-du-måtte-hete, men din anmeldelse av filmen passer best som resirkulert dopapir under flere kilo støv på loftet som aldri vil se dagens lys!

Lenke til kommentar

Jeg vil si at han ordlegger seg mye bedre enn deg. Han har lagt frem sin mening om filmen. Han bør slippe at all verdens Tarantino-fanboys går av hengslene som respons.

 

Er det rart folk sjelden gidder å poste negative anmeldelser av Tarantino/Kubrick/Hitchcock-filmer når dette er hva de får tilbake?

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar
Jeg vil si at han ordlegger seg mye bedre enn deg. Han har lagt frem sin mening om filmen. Han bør slippe at all verdens Tarantino-fanboys går av hengslene som respons.

 

Fanboy!? Hah, nok en påstand fra nok en uinformert person. Jeg er personlig veldig kritisk til Tarantino, men betyr det at jeg ikke kan like IB? Hans forumleringer og argumenter mot filmen er bare tullball i forhold til hva filmen egentlig er, og derfor er det helt umulig for meg å ta hans meninger sakelig.

Han klager for eksempel over moderne musikk i WW2 film, som det er i IB, når den filmen inneholder flere sanger fra sin historiske tid enn den gjennomsnittlige WW2 filmen vi blir servert nå til dags.

Det at han kaller Morricones musikkstykker for piss er meg en mysterie.

 

Er det rart folk sjelden gidder å poste negative anmeldelser av Tarantino/Kubrick/Hitchcock-filmer når dette er hva de får tilbake?

 

 

Der tar du feil! Fyren har kommet med tulleargumenter mot filmen, og hans mening kan derfor ikke tas noe mer seriøst enn det den er. Jeg respekterer alles meninger om alle filmer, men når man rett ut sier at filmen i seg selv er piss, og bruker skjellsord i samme stil som forklaringen på det, da kan jeg dessverre ikke respektere noe sånt.

Det handler ikke om hvilken film han skjeller ut, men hvordan han gjør det. Jeg er for eksempel ingen stor fan av Transformers 2, men vil argumentere mot enhver kritikk mot filmens CGI effekter, hvis det skulle skje.

Endret av jesus124
Lenke til kommentar
Jeg vil si at han ordlegger seg mye bedre enn deg. Han har lagt frem sin mening om filmen. Han bør slippe at all verdens Tarantino-fanboys går av hengslene som respons.

 

Er det rart folk sjelden gidder å poste negative anmeldelser av Tarantino/Kubrick/Hitchcock-filmer når dette er hva de får tilbake?

Nå var det ikke et eneste argument i anmeldelsen - de kom i ettertid som svar på kritikken. At noen går av hengslene får heller være deres sak, og her er jeg enig med deg.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...