Lawliet Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 skal se pulp fiction denne uka, og regner med at hvis jeg misliker den så blir jeg flamed >< Noe annet ville jo bare vært merkelig. Synst du ikke? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Forsøker å finne meg en film for kvelden. Jeg likte Ink godt selv om det var elementer ved den jeg ikke likte. Hm, hva skal man se tro. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Du sier at vi ikke sier stygt om Tarantinofilmer, men vi har banket opp Death Proof utrolig mange ganger. "De mer kjente filmene" er mer kjent fordi de er bedre enn DP. Men QT har jo laget såpass få filmer at alle er kjente. Du kommer til å like PF. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Jeg gikk for å titte på "Cidade de Deus" nå. Endret 10. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Herregud, å bli kjeftet på og gjort narr av av bedrevitende filmnerder er da bare underholdende? Ikke ta det så tungt. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg gikk for å titte på "Cidade de Deus" nå. Veldig bra film. Her må du følge med og huske navn, så ikke ta noen pauser eller surf samtidig nå. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Zulu (1964) Siden Michael Caine ga meg en flott opplevelse med Gambit, tenkte jeg å satse på han igjen. Dette er første filmen med Caine jeg har sett der jeg ikke liker han eller rollen han spiller. Filmen har også masse dårlig i den, men det meste er på det tekniske. Du ser kamera skygger o.l. Masse komisk død her. Blir skutt, og lager et overdrevet "smerte" ansiktutrykk, opp med armene, og slenge deg frem...jepp....er jo sånn det er å bli skutt...ahaha. Huff, og det er OFTE i filmen. Blir nesten som en komedie film...jaja. Det vannvittige med filmen er at vi får oppleve en hel time med krig! Helt syk. Alt foregår på den lille leiren, og 140 menn skal stå opp mot ca.4000! Vi virkelig får inntrykk av stress, og følelsen av en håpløs situasjon svømmer over deg. Og det utrolige er er at dette er en sann historie! Skuespillingen er middels. Caine er temmelig tamm og tilbaketrukken, han virker lite avslappet i rollen. Bra film, men det holder med den ene visningen. Lite gjennsyn verdi. (sikkert en film Gunfreak vill likt) 7/10 Endret 10. desember 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) For ordens skyld, jeg er en av de få som likte "Death Proof". IB's store mangler var de klassiske Tarantino-tegnene som karakterer som er "larger than life", knusende spennende dialoger man siterer bruddstykker av resten av livet og bra musikk filmen igjennom. Med unntak av Lando, Raine og Stiglitz var resten av karakterene kjedelig, intetsigende fyllmasse. Musikk var omtrent fraværende, ihvertfall som jeg la merke til. Hva samtaler angår var disse og stort sett platte. Scenen i baren hvor Basterds skal møte von Hammersmark er en typisk scene hvor jeg forventer at Tarantino i godt gammelt slag skal rekke en usynlig hånd utgjennom TVen og ta ett godt grep om ballene på alle som ser på. Istedenfor var alt sammen bare meh... Kanskje mye av det som gjør klassiske Tarantino-dialoger så fantastiske rett og slett ble "lost in translation", ikke vet jeg. Jeg vet bare at jeg vanligvis tilhører den gruppen som oppfordrer til kastrering av Tarantino-kritikere, men her er det rett og slett for lite å begeistre seg over. Endret 10. desember 2009 av JacEr Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg gikk for å titte på "Cidade de Deus" nå. Veldig bra film. Her må du følge med og huske navn, så ikke ta noen pauser eller surf samtidig nå. Hehe Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Nei jeg tar det ikke tungt, men bra å høre at folk er mer åpent for andre sine meninger, iallefall mer enn det jeg trodde. Må se å få noen venner med på å se denne filmen, tror ikke jeg klarer å se en såpass lang film alene, må jo nesten være et mesteverk hvis ikke Noe annet ville jo bare vært merkelig. Synst du ikke? At jeg får motkritikk eller at min mening om en film ikke gir mening i seg selv, alstå ulogisk, ja det er det normalt. Men flaming er jeg ikke interresert i, hvis jeg kjeder meg veldig under en film, så er det stop og eject for min del. Jeg reagerer litt sånn, fordi det virker for meg at mange av dere ser på film, men kun som en kunst, og det er jo greit forsåvidt, film har jo blitt gjort om til en kunst, mange ting som er med i film-produksjon prossessen, er en av delene med filmen veldig dårlig, så kan det ødelegge filmen. Gjennom årene har jeg for det meste sett såkalte popcorn filmer, jeg syns slike "hjernedød" filmer er helt flotters, men innimellom kommer disse litt mer alvorlige filmer og her opplever jeg helt annen type filmfølelsen, jeg ser slike filmer ikke fordi det er gøy, men fordi det er interresant. Jeg er en person som liker å ha litt blanding av sjangrer, men kommer alltid til å foretrekke komedier, denne typen sjanger, viss gjort bra nok har en stor "replay value" for meg. Og selvsagt er vi alle veldig forskjellige, noen ler seg ihjel når de ser filmer med Bill Murraey i, og enkelt som meg syns han er en veldig dårlig komiker, men må nok nevne "What about Bob", der var han helt genial Edit: onkel leif, og dette ble dårlig formulert.. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Herlig å slappe av å se at den du diskuterer med presenterer motargumenetene dine, uten at du trenger å si et ord. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Zulu (1964) Siden Michael Caine ga meg en flott opplevelse med Gambit, tenkte jeg å satse på han igjen. Dette er første filmen med Caine jeg har sett der jeg ikke liker han eller rollen han spiller. Filmen har også masse dårlig i den, men det meste er på det tekniske. Du ser kamera skygger o.l. Masse komisk død her. Blir skutt, og lager et overdrevet "smerte" ansiktutrykk, opp med armene, og slenge deg frem...jepp....er jo sånn det er å bli skutt...ahaha. Huff, og det er OFTE i filmen. Blir nesten som en komedie film...jaja. Det vannvittige med filmen er at vi får oppleve en hel time med krig! Helt syk. Alt foregår på den lille leiren, og 140 menn skal stå opp mot ca.4000! Vi virkelig får inntrykk av stress, og følelsen av en håpløs situasjon svømmer over deg. Og det utrolige er er at dette er en sann historie! Skuespillingen er middels. Caine er temmelig tamm og tilbaketrukken, han virker lite avslappet i rollen. Bra film, men det holder med den ene visningen. Lite gjennsyn verdi. (sikkert en film Gunfreak vill likt) 7/10 Har hatt den på dvd lenge, anbefaler deg å se Zulu Dawn, ikke med Caine, men viser hva som skjedde samtidig litt unna, i stede for 140 hvite som slakter svarte, får du 20 000 svarte som slakter 1800 hvite, utrolig bra bilde på den, spesielt når du ser tusenvis av zulu krigere løpe over slettene, bedre teknisk også, ikke fult så mye Wild west over zulu dawn. Kan nevne at Zulu var en film som inspirerte Jackson Når han filmet Two towers, han ville lage samme frykt som soldatene opplevde når de ventet på horden og ikke kunne gjøre noe Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Herlig å slappe av å se at den du diskuterer med presenterer motargumenetene dine, uten at du trenger å si et ord. hæ? Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Herlig å slappe av å se at den du diskuterer med presenterer motargumenetene dine, uten at du trenger å si et ord. hæ? Hvis du ikke kommer til å like Pulp Fiction så er ikke filmforumet stedet for deg, prøv heller lekeplassen under Off topic Eller for å si det som Montag ville ha sagt det; du må få noen flere år på baken. Puuhh, nå har jeg det for morsomt her! Poenget(?) mitt her (tror jeg) er at du må få lov til å mene hva du vil om Tarantino og hans filmer men at det gjelder andre veien også... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Cidade de Deus Dette var en stor filmopplevelse. Jeg vet ikke om det står på coveret eller omtaler men det kommer en liten overaskelse helt til slutt som gjorde hele verket ennå større. Filmen er ikke vakker, estetisk eller den slags mesterverk. Dette er rå brutalitet blant gatebarn og deres realitet midt i ansiktet. Dette er en av de få filmer man opplever i året som man virkelig er glad for å ha sett. 6/6 Endret 10. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Los olvidados (1950)Director: Luis Bunuel 10/10. En av mine favoritter og sammen med Belle de jour den beste filmen fra Bunuel. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Herlig å slappe av å se at den du diskuterer med presenterer motargumenetene dine, uten at du trenger å si et ord. hæ? Hvis du ikke kommer til å like Pulp Fiction så er ikke filmforumet stedet for deg, prøv heller lekeplassen under Off topic Eller for å si det som Montag ville ha sagt det; du må få noen flere år på baken. Puuhh, nå har jeg det for morsomt her! Poenget(?) mitt her (tror jeg) er at du må få lov til å mene hva du vil om Tarantino og hans filmer men at det gjelder andre veien også... Ja selvsagt, hvis jeg ender med å hate PF så blir jeg ikke sur for at andre liker filmen Men det jeg ikke liker er kommentarer som: "Hvis du ikke kommer til å like Pulp Fiction så er ikke filmforumet stedet for deg, prøv heller lekeplassen under Off topic " Er vel bare å la vær å se filmen å kalle den en bra film uansett. Endret 10. desember 2009 av amir90 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Vel, tåler du ikke slike tullekommentarer kan du gå til Offtopic-lekeplassen... Hehehe. Neida, men altså. Se PF du. Og skriv hva du synes. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 The Fall Wow, jeg likte virkelig denne. Ekstremt vakker visuelt, herlig forhold mellom jenta og pasienten, fin refleksivitet og slutten var rett og slett mesterlig. 8/10 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 The Fall er en fantastisk film. Skuespillet på jenta er utrolig fengslende. Historien er i tillegg interessant og meget godt levert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå