tjalla Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Almost Famous Eg såg denne på Blu-Ray i går, og det var ei annleis oppleving enn venta. Eg har aldi fått lyst til å sjå filmen av handlingssamandraget og biletet på boksen. Ein ven av meg som kan langt meir om film meinte det var ein av 00-talets klassikarar, og den har vore opp høgt på mange lister eg set lit til. Det som vert presentert som ein slags komedie med 70-tals rock-tema Filmen er eigentleg ein road movie og oppvekwstfilm. 15 år gamle William Miller fylgjer bandet Stillwater på turné, mens han eigentleg skulle vore heime og budd seg til eksamen. Filmen er morosam, har nokre veldig rørande scener, og er nokså truverdig. Den er nok litt for feel-good for mange, men eg set pris på det. Versjonen eg såg var 162 minutt lang, og det er nok for mykje. Serleg rundt to timars-merket tykte eg filmen stoppa opp i flyten. Så: det som gjorde at eg måtte skriva ei melding nett no er at denne har ein fantastisk morosam "koma ut"-scene, som jo er det nye emnet for denne tråden 5/6 Likte ikke den så godt første gangen jeg så den, men det samme gjaldt også Dazed & Confused som jeg nå elsker. Kanskje på tide med et gjensyn. Endret 9. desember 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Ink Konseptet er interesant, men måten den spiller på at vakre mennesker er gode og mindre vakre mennesker er onde og hvordan den bruker mye energi på å vise forakt og stigmatisere mindre vakre mennesker var mildt sagt skuffende. Jeg kan ikke annet enn å si meg sterkt skuffet så langt men har igjen halve filmen (viste seg å kun være 30min igjen) før jeg gir en endelig dom. -------------------------- Jeg syntes det er unødvendig å poste anmeldelser underveis. Anmeldelser burde baseres på helhetsinntrykket ditt. Film bør dessuten sees uten pauser.Jeg fikk totalt rett inntrykk, den samme symbolikken hele veien, forutsigbart og smått kvalmende. At du ikke er i stand til å danne deg et inntrykk av en film uten å ha sett det hele betyr ikke at andre ikke er det. Det dreide seg om å kommentere elementer i filmen som var sterkt skuffende start, midtpunkt eller slutt. En 20 sekunders pause gjorde inget fra eller til, noen man opplever ofte når man har barn. Filmen var heller ikke vanskelig å følge og man mistet den ikke av en kort pause. Historien er god, symoblikken elendig og smått kvalmende. Forøvrig litt bom i sammenligninger her Doctor Bacon. Jeg hadde helt klart forventet noe mer da de andre elementene er meget gode og man vokser med filmen fra første sekund. Derfor er det rett og slett trist at den faller igjennom på noe slikt, for min del. Det ble for billig og klisjeaktig på akkurat dette. Derfor vanskelig å gi en karakter fra mitt hold. Mange sterke sider ved filmen, men et endeløst sort hull for min del som drar den ned på samme tid. ?/10 Endret 9. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Du har ikke vurdert å vente til etter den er ferdig, før du skriver anmeldelse? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 AvidGamer: Jeg skal heller se Ink, så får satse på "The Colbert Bump". Haha, nå ble jeg faktisk litt nervøs! Du vet hva du har i vente? Trailer: Den så virkelig orgasme-ish ut.. Julegave til meg selv Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Du har ikke vurdert å vente til etter den er ferdig, før du skriver anmeldelse?Jeg skriver og vurderer inntrykk under filmen, de er like gyldige i nuet som i etterkant. Skam og mindre pen henger sterkt sammen her. Jeg liker ikke symbolikken. Endret 9. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg syntes det er unødvendig å poste anmeldelser underveis. Anmeldelser burde baseres på helhetsinntrykket ditt. Film bør dessuten sees uten pauser. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 "The Usual Suspects er så forutsigbar azz" etter 33 minutter... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 "The Usual Suspects er så forutsigbar azz" etter 33 minutter... Jeg lo høyt på jobb. Well done. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) *flyttet* Endret 9. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Det er ikke snakk om det å "greie" å danne seg et inntrykk. Jeg mener at man skal vente til en film er ferdig, før man dømmer den. Mange filmer starter treigt, men tar seg opp etterhvert. Det er greit nok å slå av en film midt i, men da burde man la være å skrive en anmeldelse. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Gore: Dette elementet kom så sterkt frem at det måtte kommenteres, jeg var ikke redd for å ta feil på dette midt (et godt stykke over) i filmen . Noe jeg heller ikke gjorde. Som du sikker forstår om du ser på tiden i innleggene var jeg et godt stykke over halveis. Endret 9. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Jeg er fortsatt uenig, men jeg orker ikke kverulere mer. Vi får være enige om å være uenige. Endret 9. desember 2009 av GoreGalore Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Skal man se en film, så skal man se den som en helhet, ikke sette masse pauser og skrive anmeldelser underveis. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg er fortsatt uenig, men jeg orker ikke kverulere mer. Vi får være enige om å være uenige. Skal man se en film, så skal man se den som en helhet, ikke sette masse pauser og skrive anmeldelser underveis. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Pauser underveis er akseptabelt for min del; men det må ikke bli lange pauser, og man bør ikke begynne å plukke filmen ifra hverandre før man har sett helheten. Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Jeg synes nå at Ink var ganske fascinerende. Men men, over til anmeldelser igjen. Etter å ha sett en del anime-filmer i løpet av de siste månedene er det på tide å se litt kampkunst igjen. Wo hu cang long / Crouching Tiger, Hidden Dragon Jeg hadde hørt om filmen, men hadde ingen anelse om hva den hadde som handling. Med det som utganspunkt satte jeg filmen på. Jeg fant den litt treg i starten, men det tror jeg retter seg opp jo flere ganger jeg får sett den. Historien var inspirerende og engasjerende, kampscenene var vellaget og klippet(endelig en rein dame fight!). En fin kjærlighetshistorie var det også. Gleden til å fortsette på denne stien har steget etter å ha sett denne. 6/6 - Flere gjensyn venter denne filmen. Over til en totalt annen film. Cidade de Deus / City of God Denne var brutal bra. Igjen gikk jeg inn med blanke ark og ble revet med. Jeg slet litt i begynnelsen(igjen) med å holde orden på karakterene, men de ordnet seg etter hvert som de ble skutt. Historien var velfortalt og en god innsats av skuespillerene gjorde dette til en brutal filmopplevese. Det gorde rett og slett litt vondt inni meg da "Knerten/Småen" gikk rundt og lo da han drepte de på motellet. 6/6 Good Bye Lenin! At denne går under komedie er utenfor min forståelse. Dt viste jeg allerede før jeg satte den på, så det medførte ikke så mye. Jeg vil heller si at det er en god drama film. Den er god, trist og glad, men lo det gjorde jeg ikke under filmen. Nok om det. Filmen hadde noen få(veldig få) dødpunkter, men langt ifra nok til at jeg ikke så den videre. Soundtracket var jo også utrolig vakkert. 5/6 Edit: Leif var på besøk igjen. Endret 9. desember 2009 av Write Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Ingen har plukket filmen fra hverandre, ingen har hatt mange eller lange pauser. Nå gjør man høner ut av fjær, virkelig. Herlighet! Det er totalt likegyldig om jeg skrev mitt inntrykk når det var 18 minutter igjen av filmen eller ei. Inntrykket stod som det samme etter de 18 minuttene, noe jeg også var skråsikker på at den ville være. Endret 9. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Inglourious Basterds Pitt'ern tar med seg noen kompiser og reiser til Tyskland under 2. verdensslagsmål får å skrelle nazier. Noen artige høydepunkt i en ellers langtekkelig og uengasjerende film. Ga stort sett faen i alle filmens personer, Hitler var bare flau og jeg satt stort sett og ventet på at filmen skulle bli ferdig. 4/10 EDIT: Leif var innom Endret 9. desember 2009 av JacEr Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Jaja, få i det minste tittelen riktig. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 "The Usual Suspects er så forutsigbar azz" etter 33 minutter... Syns ikke den var så fryktelig uforutsigbart, jeg. Var ikke så mye lenger enn 33 minutt ut i filmen, før jeg gjennomskuet den. Men igjen, var jo klar over at det var en velkjent twist i filmen, noe som gjorde at tenkte mye på hva twisten kunne være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå