Montag Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 @Lil-H: Du burde se denne klassikeren. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 @Lil-H: Du burde se denne klassikeren. Eller denne: http://www.imdb.com/title/tt0092099/ Nei da, bare tuller med deg Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Hadde visst ringvirkninger det jeg fortalte i går kveld, hehe La meg bare si at jeg ikke er kåt på Tom Cruise, du dn Batnobbit! Montaq: det er notert! takktakk Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Wojna Polsko-Ruska (2009) Tja, hva skal jeg si? Jeg forventet ingenting av denne helt ukjente filmen. Jeg ble virkelig positivt overrasket. Den leker med virkeligheten, verken jeg som seer eller hovedpersonen vet hva som er virkelig eller ikke, samtidig som vi begge er klar over at en perifer person dikterer alt. Den er visuelt vakker samtidig som den viser surrealisme i form av et galt sinn. Den veksler mellom det tilsynelatende normale, og det absurde. Hovedpersonen er gal. Handlingen henger ikke på greip. Hva foregår egentlig? Jeg vet ikke, men jeg liker det. 7/10 Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Spanande. "Den polsk-russiske krigen, eit eller anna kvit-raudt"... Har den noko som helst med namnet på filmen å gjera? Det såg ikkje slik ut på IMDB. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Basert på boken, ja. Og "krigen" en sentral underliggende del av illusjonene til hovedpersonen, og et moment å ha i bakhodet om man skal prøve å forstå den. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Arlen Faber (2009) aka "The Answer Man" Dårlig romantisk komedie med relgiøst/gud tema. Masse kristen prat om gud, og "hvorfor svarer han ikke" osv osv. Jeg såg denne med mor, og hun (som kristen) likte den, mens jeg (som atheist) opplevde konstant smerte. Alt er dårligt her. Skuespilling, handling, ja...selv moralen er på jorde. Den klassiske "krangel så bli venner" er jo selvklart her...dette ER jo en romantisk komedie. Men deres krangel var så idiotisk og ulogisk at du blir irritert og fatter ikke hvorfor de er sammen en gang! Humor delene er langt mellom, og det jeg lo av var hovedsakelig Jeff Daniels med hans "dum dummere" aktig humor der han oppfører seg teit eller får vondt. 1/10 Endret 8. desember 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 AvidGamer: Du gir virkelig filmer ofte 1/10. Nesten 50% av anmeldelsene dine er jo 1ere. Begynn å se litt god film, jeez. Det er nesten plagsomt. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) AvidGamer: Du gir virkelig filmer ofte 1/10. Nesten 50% av anmeldelsene dine er jo 1ere. Begynn å se litt god film, jeez. Det er nesten plagsomt. Ja jeg vet! Og det plager meg ihjel! Har hatt sikkelig uflaks med film valget. Men nå var Gambit, filmen jeg såg før denne, drit bra. Og Ink var en orgasme! ...håpet å se flere Ink anmeldelser her etter jeg skreiv om den...men nei....slikt innflytelse har ikke jeg...hehe. Endret 8. desember 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 AvidGamer: Jeg skal heller se Ink, så får satse på "The Colbert Bump". Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) AvidGamer: Jeg skal heller se Ink, så får satse på "The Colbert Bump". Haha, nå ble jeg faktisk litt nervøs! Du vet hva du har i vente? Trailer: Endret 8. desember 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jada, jeg leste et intervju med produsenten for en måned siden eller noe sånt. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Woyzeck (1979) Herzog vs Kinski volum 4. Jeg har likt alt duoen har gitt meg hittil, men dette var i bunn og grunn en kjedelig opplevelse. Enten er jeg for dum, Herzog for vag eller skuespillet filmen er basert på plassert over mitt intellektuelle nivå, fordi dette ga meg veldig lite. En masse filosofisk svada ytret av karikerte typer jeg aldri får noe forhold til og jeg skjønner rett og slett ikke hva man vil fortelle meg. Egentlig en fin påminnelse på hvorfor jeg aldri går på teater mer. Master & Commander: The Far Side of the World (2003) Til tross for 10 oscarnominasjoner vil jeg våge å kalle dette skutedramaet undervurdert. Master & Commander er rett og slett en oppvisning i mesterlighet fra alle mulige filmperspektiver jeg kan komme på å se den fra. Selv disse periodeskye filmtypene her inne på forumet tror jeg faktisk kan ende opp med å like denne særdeles godt, rett og slett fordi det er så utrolig mye å like her. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Enig. Woyzeck er, hvis man ser bort fra slutten, kjedelig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 AvidGamer: Du gir virkelig filmer ofte 1/10. Nesten 50% av anmeldelsene dine er jo 1ere. Begynn å se litt god film, jeez. Det er nesten plagsomt. Ja jeg vet! Og det plager meg ihjel! Har hatt sikkelig uflaks med film valget. Men nå var Gambit, filmen jeg såg før denne, drit bra. Og Ink var en orgasme! ...håpet å se flere Ink anmeldelser her etter jeg skreiv om den...men nei....slikt innflytelse har ikke jeg...hehe. Vel du fikk meg til å forsøke å kjøpe filmen på blu-ray etter å ha sett traileren. Desverre fant jeg den bare i "region 1" og måtte ty til andre metoder for å få med meg noe som virker som et mesterverk man ikke bør gå glipp av. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Vel du fikk meg til å forsøke å kjøpe filmen på blu-ray etter å ha sett traileren. Desverre fant jeg den bare i "region 1" og måtte ty til andre metoder for å få med meg noe som virker som et mesterverk man ikke bør gå glipp av. Filmskaparane har eit fornuftig syn på "andre metodar": http://torrentfreak.com/indie-movie-explod...-piracy-091110/ Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Ja jeg vet! Og det plager meg ihjel! Har hatt sikkelig uflaks med film valget. Men nå var Gambit, filmen jeg såg før denne, drit bra. Og Ink var en orgasme! ...håpet å se flere Ink anmeldelser her etter jeg skreiv om den...men nei....slikt innflytelse har ikke jeg...hehe. Ink var dritbra den ja. Sign up for ICheckMovies, der finner du sikkert mnge gode anbefalinger. Mange gode lister! Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Enig. Woyzeck er, hvis man ser bort fra slutten, kjedelig. Er heller omvendt for meg. Følte at den tapte seg ekstrem mot og på slutten. Forresten la du merke til at det ikke var noe blod på kniven? Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Almost Famous Eg såg denne på Blu-Ray i går, og det var ei annleis oppleving enn venta. Eg har aldi fått lyst til å sjå filmen av handlingssamandraget og biletet på boksen. Ein ven av meg som kan langt meir om film meinte det var ein av 00-talets klassikarar, og den har vore opp høgt på mange lister eg set lit til. Det som vert presentert som ein slags komedie med 70-tals rock-tema Filmen er eigentleg ein road movie og oppvekwstfilm. 15 år gamle William Miller fylgjer bandet Stillwater på turné, mens han eigentleg skulle vore heime og budd seg til eksamen. Filmen er morosam, har nokre veldig rørande scener, og er nokså truverdig. Den er nok litt for feel-good for mange, men eg set pris på det. Versjonen eg såg var 162 minutt lang, og det er nok for mykje. Serleg rundt to timars-merket tykte eg filmen stoppa opp i flyten. Så: det som gjorde at eg måtte skriva ei melding nett no er at denne har ein fantastisk morosam "koma ut"-scene, som jo er det nye emnet for denne tråden 5/6 Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Forresten la du merke til at det ikke var noe blod på kniven? Hadde vel ikke tid til å kjøpe blod, brukte jo bare 18 dager på å lage filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå