Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt av et sted å break the news, men gratulerer! Veldig happy for you. Jeg er i Tønsberg noen dager nå, faktisk, og kommer til å være det i romjula, kanskje vi sees en dag!

 

Jeg kjenner ikke disse andre folkene uansett, så det er ikke så farlig å fortelle det :) Men jeg banker deg gjerne i Tekken en dag :)

 

magnusbe: Fra min side eller fra et filmperspektiv? Har ikke sett Fucking Åmal ennå, men det er flere filmer som jeg ikke har sett men som absolutt burde vært sett. Jeg har laget en "liten" liste over filmer jeg må få med meg, og den er der :)

 

Levaiathan: Det er ganske æsj å være homo, men det er jo Pepsi også, så da er vi like langt? Life is what is is ;)

 

Takk til dere andre forresten :)

Lenke til kommentar
magnusbe: Fra min side eller fra et filmperspektiv? Har ikke sett Fucking Åmal ennå, men det er flere filmer som jeg ikke har sett men som absolutt burde vært sett. Jeg har laget en "liten" liste over filmer jeg må få med meg, og den er der :)

 

 

Fra eit mini-anmeldelseperspektiv, ja...

 

Fucking Åmål er den mest truverdige ungdomsskildringa eg har sett på film. Den er sår og var, morosam, opprørande, og med ein fantastisk kjærleikshistorie. Eg følte at eg kjende fleire av personane frå min eigen oppvekst, og tykkjer eg hadde nokre av dei same samtalane. Flott bruk av musikk, fantastiske dialogar, strålande skodespel av dei to hovudpersonane. Ein av mine absolutt favorittfilmar.

 

6/6

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar
Flere gode filmer med homofile protagonister - her er det bare å glane i vei:

 

Maurice,

Boys Don't Cry,

Kiss of the Spider Woman,

Borstal Boy,

Aimée & Jaguar.

 

Kanskje forumet skulle ha en avstemning over beste homsefilmer?

Har bare sett Boys Don't Cry av disse, og den var skikkelig bra! Hillary Swank fortjener mer skryt synes jeg.

 

Så nylig Argentinske XXY som handler mye om legning/seksuell identitet, anbefaler de som er interessert å sjekke ut den.

En annen god "homofilm" som jeg føler burde nevnes er Philadelphia som Tom Hanks vant Oscar for.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Psycho - Så denne igår, og var overrasket hvor mye av filmen som det er referanser til og "kopiert" ca overalt. Dritspennende film som gjorde at jeg skvatt helt sinnsykt av og til. Elsker denne filmen, kanskje min inngang til "gamle" filmer, som jeg ikke har klart noe særlig før.

Lenke til kommentar

Rosemary's Baby (1968)

Underveis tenkte jeg ikke noe særlig om den, den var godt laget og skuespillet var godt og historien var interessant, men jeg var egentlig aldri redd slik jeg regnet med at jeg kom til å bli av "tidenes skrekk". Den ble ganske spennende etterhvert, den led ikke alt for mye av "håpløs dame er hysterisk og irriterende"-syndromet som de fleste filmer med en damsel in distress lider av og mot slutten fikk hun faktisk litt bein i nesa. Så alt i alt var den ganske god. Men nå sitter jeg igjen med en utrolig kjip følelse. Jeg er direkte bekymret for det jeg så i filmen og jeg er redd for de involvert og jeg vil vite hva som skjer og alt i alt er jeg bare veldig uvel. Og det er direkte imponerende. Anbefales.

8/10

Lenke til kommentar
Kult. Beste koma-ut-scene nokon gong? Fucking Åmål, spør du meg.

 

Komme-ut-scenen i RockNRolla er ganske artig syns jeg :) Og det er igrunn akkurat slik det føles også. Noen er det helt greit å fortelle det til, mens andre er det rimelig skummelt å fortelle at du liker pikk istedenfor... haha, ja, du skjønner vel hva jeg mener :)

 

Beautiful Things er visst også en veldig god homofilm, er det noen som har sett den?

 

Levaiathan: You're forigven, yesh ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...