Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

2012 (2009)

 

Fatter ikke hvorfor denne får så dårlig anmeldelser her. Denne leverte akkuratt det jeg forventet av den "disaster movie".

 

Lengesiden jeg har hatt tærne i krøll så ofte i en film som denne. Spennende, utrolige effecter, jeg hadde grei "forbindelse" til personene, bra plassert humor og ikke for mye av det. Ble litt tullete på slutten, og spenningen forsvant litt men ellers virkelig likte jeg dette.

 

Har vært en del som synes dialogen er dårlig, men dette fatter jeg ikke. Dialogen var helt naturlig og passet til situasjonene synes nå jeg.

 

 

8/10

 

PS

Han russiske piloten på slutten minnet meg sykt mye på Dolph Lundgren! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pandorum (2009)

 

Etter et år med mange flotte sci-fi's som District 9, Star Trek og ikke minst Moon ble jeg brutalt kastet tilbake til virkeligheten med denne tysk-amerikanske produksjonen. En virkelighet hvor virkelig god sci-fi tross alt sjeldent kommer på besøk. Pandorum er en ufattelig masete film som etter snaue 20 minutter forkaster den gode og mystiske stemningen for masse repeterende og middelmådig koreografert slåssing med noen orkeliknende vesener. Aldri skummel, sjeldent spennende, og selv om slutten er fin, skulle jeg ønske at de få gode ideene som faktisk er her ble spart til noen med litt mer tålmodighet.

 

post-133624-1260014529.gif

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Det actionfylte midtpartiet ga meg ingenting, verken som fredags- eller lørdagsunderholdning (forventer vi lavere kvalitet på disse dagene?). Det var tidvis som å se en episode av Xena satt i verdensrommet.

 

Og hva skjedde med det trauste romskipdesignet? Endeløse, mørke metallkorridorer med masse kabler er jo ikke veldig kreativt.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

2012

 

Så denne i går med familien min på kino.

 

Filmen gjør deg rett og slett effekt kåt, litt klisjer her og der, men en herlig kino opplevelse :)

 

La oss nå håpe det ikke skjer, for da får jeg ikke fullført utdanning min :(

 

8/10

 

Fun With Dick And Jane

 

Utrolig mange ganger jeg har sett den filmen, ler like mye hver gang :)

 

8/10

Lenke til kommentar

Futurama

 

En fantastisk serie, elsker den, og syns ikke serien tapte seg i sesong 4.

forertekker denne over, Simposns, Family guy, american dad og South park.

Blir fantastisk med en ny sesong.

 

10/10

 

Futurama: Bender's Big score

 

Filmen som alle futurama filmene er langt fra så bra som serien, jeg tror rett og slett ikke futurama gjør seg i 90 minutters format, Filmen er jo morsom men den mangler de serien hadde.

At filmen også blir ekstremt kompelisert er heller ikke bra. Men futurama er futurama og er bedre enn det meste annet der ute.

 

7.5/10

 

Futurama: Beast with the billion backs

Denne blir rett og slett for dum og tullete og lagt fra så morsom som første film.

 

6.5/10

 

Futurama: Bender's Game

Denne filmen er litt mer serie format og er ganske morsom, men lotr parodien kunne de spart seg for, vi har sett lotr parodier før, de skulle holdt seg mer til D&D og ikke lotr.

 

7.8/10

 

Futurama, into the wild green yonder

 

Denne filmen har godt over nesten helt i serie formatet og derfor ende bedre. Fremdeles ikke i nærheten av serien, men mye morsomere enn de andre filmene, masse call backs til serien, bender er selv selv og fry er rar og dum.

Også en veldig søt avslutting.

 

8/10

Lenke til kommentar

2012

 

Samboer og jeg var også og så denne i går. Vi var innstilt på å se den som komedie, så sånn sett så innfridde den jo. Jeg synes bare det er så trist at i Hollywood er "underholdning" synonymt med konservativt, uvitenskaplig, urealistisk og klisjefylt. Må det virkelig være slik at man må legge hjernen igjen utenfor døren for å bli underholdt? Jeg forstår godt at mange (inkludert meg) vil se andre filmer enn bare de som krever masse, men det trenger vel ikke være enten/eller? Det er de samme scenene, de samme spenningsmomentene ("åååå, klarer helten å nesten unnslippe flammene/lavaen/vannet/jordskjelvet/røyken for femte gang....? Puh, det gjorde han gitt, på håret!"), de samme overkvalmende søtsuppe-scenene og det samme mønsteret i så og si hver eneste film.

 

For ikke å snakke om den kvalmende amerikaniseringen hvor det er USA som sitter på all info (selv om det er vitenskapsmenn fra andre land som finner ut av ting, så løper alle til USA), og det er USAs flåte som blir talsperson for alle og som informerer alle. Også er vi også ventet å bry oss masse om denne ene familien når 6 milliarder mennesker dør i filmen.

 

Jeg tror jeg best kan oppsummere denne slik:

 

Positivt: Imponerende og underholdende effekter. Woody Harrelson som overspillende, gal konspirasjonsfyr var morsom, jeg liker John Cusack - i tillegg hadde vi en pen russer som eye-candy, selv om rollen var liten.

 

Negativt: Alt annet.

 

Jeg har vel ikke pleid å gi så mye karakterer, men skulle jeg gjort dette så ville jeg gitt den 3.5/10.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

The Italian Job (1969)

 

En actionfilm med en god del humor, krim, sjarm og stilige bilscener med råtøffe mini-coopere. Morsom og bestemt rolle fra Michael Caines side, også resten av teamet, noe som absolutt gjorde susen. Så om du liker biler, britiske kjappe replikker og "perfect heists" så ser jeg ikke så mye å tape på denne her.

Vanskelig å forklare, men jeg satt igjen med en uvanlig "glad" følelse da rulleteksten kom. Om det var pga den uventede slutten, eller rett og slett fordi det var en godt gjennomført film - det vet jeg ikke. Virkelig good-feeling film.

7,5/10

 

 

The Italian Job (2003)

 

Igjen en knall actionfilm, den største endringen er vel at de nå har byttet ut sjarmen med visuelle faktorer, men det ble gjennomført helt uten problem! Med tanke på at Gray har jobbet såpass mye med musikkvideoer som han har, så skulle det kanskje bare mangle at det ble så bra. I tillegg tror dette må være den beste sammensetningen av skuespillere jeg har sett siden Pulp Fiction, DAMN. Storkoste meg hele tiden, og likte svært godt trekkene de hadde dratt fram fra orginalen, som for eksempel biljakt-scenene. Flotte skuespillerpresentasjoner, artige replikker og slående musikk. År og dag siden jeg sist hørte "Pedal to the metal". Det gjør ikke all verden om man ikke gjør det, men anbefaler å se orginalen før man kaster seg på denne. Flott film!

7/10

Lenke til kommentar
Jeg synes bare det er så trist at i Hollywood er "underholdning" synonymt med konservativt, uvitenskaplig, urealistisk og klisjefylt. Må det virkelig være slik at man må legge hjernen igjen utenfor døren for å bli underholdt? Jeg forstår godt at mange (inkludert meg) vil se andre filmer enn bare de som krever masse, men det trenger vel ikke være enten/eller?

 

Nå er det jo ikke enten/eller heller. Det kommer jo ut både smarte og dumme popcornfilmer.

Lenke til kommentar

Vi hadde Star Wars maraton igår(tok oss rundt 13 timer), så her er en mini recap av filmene.

 

Episode I - Phantom Menace

Denne er uten tvil den svakeste i serien, men det betyr ikke at det er en dårlig film. Jeg må være ærlig å innrømme at denne er veldig kjær for meg, dette var den første Star Wars filmen jeg så (jeg hadde sett klipp og slik fra andre, men jeg hadde aldri sitt en hel) som barn. Så jeg syntes faktisk denne er ganske enjoyable. Det er problemer selfølgelig, feks at hovedhistorien er ganske kjedelig. Jeg mener, skatter? Politikk?. Det andre problemet jeg har er skremmende nok build upen til Darth Maul. Dette blir litt vanskelig å forklare, men jeg for prøve så godt jeg kan. Første scene vi for høre om han så ser vi hans utsene. Hva om de heller hadde visst han med hetten på? Hvis vi ikke hadde sett hvordan han så ut før han møter Qui Gon får første gang, så hadde han blitt en mer skremmende karakter, men vi hadde fått mer spenning ut av scenen.

Det hele føles også ganske stivt og man føler at kampene ikke har noe veldig mening.

Jeg kunne snakkt om Jar Jar Binks eller Anakin men det er ikke nødvendig å sparke en død hest.

7/10, god nok underholdning

 

Episode II - Attack of the Clones

Akkurat som den forrige, så holder jeg denne tett til brystet. Når jeg for første gang så denne som liten, jeg var helt sjokket. Fantastiske effekter og intense kampscener gjør denne til en veldig god film. Problemet er at jeg husker nesten ikke noe av den. Den er god når man ser den, men den gir ikke noe veldig intrykk. Uten om det så er det grei nok og man føler faktisk at de slåss for noe. Men som sagt, veldig forglemmelig.

7.5/10 Bedre enn den første, men ikke med mye

 

Episode III - Revenge of the Sith

Dere er nok uenige med meg her, men dette er den jeg liker best. Hvorfor? Vell, når denne kom så gikk jeg i syvende og var ganske stor SW fan. Jeg hadde ventet på denne siden jeg gikk i tredje/fjerde klasse. Når den endelig kom så ble jeg helt vill. Jeg gikk ned på kinoen å satt og dibbet i setet mitt. Det faktum at jeg så den på kino, og at den samtidig var god, gjør det til en av de beste kino opplevelsene min noen gang. Så hver gang jeg ser denne så får jeg den samme gleden og det er derfor jeg liker denne best. Den er episk intens og denne gangen så betyr kampene noe. Denne er mer seriøs og de onde dominerer mest her og vell, la oss si det slik at jeg er mer fan av de onde enn snille.

CGI'en er grei og jeg tror ikke det er en eneste scene uten CGI, så man tenker aldri over at den er der. Eneste problemet jeg har er at Anakin kan være litt whinete, selv om han er mye bedre her enn det han var i EP 2. Noe av dialogen er også litt.. Vell.. Men uten om dette så er det ett mesterverk.

10/10 *flaming shield activated*

 

Original triology(4-6)

Jeg er ganske flau når jeg sier dette men jeg har problemer med å skille disse. Grunnen er at jeg har sett dem 3 ganger, alle gangene har jeg sett dem i maraton form så dere forstår sikkert at det er litt vansklig og gi en mening pr film. Uansett, dette er epic.

Jeg elsker disse filmene, de er morsomme, spennende, sjokkerende og ikke minst nydelige å se på. Disse er langt fra så seriøse som de SW filmene jeg vokste opp med, noe som av og til kan bli litt cheesy(nei, jeg er ikke noe veldig fan av Ewoks). Uten om dette så er dette kanskje den beste triologien noen gang. Trenger vell ikke å si så mye mer?

10/10 - På hele triologien.

 

Sorry for skriveleifs, er lat idag.

Lenke til kommentar

Final Destination 4

 

Helt grei film. Mye av det samme gamle, bare dratt det litt mere til det teite. Ting blir randomly rotet til, ødelagt og som alltid dør folk av det. Dette var nok den dårligste av alle filmene i serien. Ganske dårlig historie og helt middels skuespill.

Det er nok ingen som slår originalen:)

03/10

 

UP

 

Dette var en film jeg syns var ganske så underholdene. Morsome folk og skapninger som er med på dette eventyret. Ikke så verst historie og setting heller. Underholdene film for både barn og voksne.

07/10

 

 

2012

 

Jeg hadde vel egentlig litt større forventninger. Men en god del av dem ble oppfylt. Katastrofefilm rett og slett. Eksplosjoner, ødeleggelser og effekter så det bare holder blandet med litt komedie og humor av personene. Jeg ble ganske fornøyd samtidig som bittelitt skuffet. Men ellers enn det var det enn kjempe film.

08/10

Endret av .........
Lenke til kommentar

Klass ( http://www.imdb.com/title/tt0988108/ )

Handler om en gutt som blir mobbet av hele klassen sin, men en dag bestemmer en av de andre guttene seg i klassen for å slutte med mobbingen og heller prøve å beskytte han. Dette får konsekvenser for dem begge, og det er i grunn alt jeg har tenkt å si om selve handlingen i filmen så jeg ikke røper noe mer.

 

Veldig sterk film i grunn som fikk meg engasjert og jeg var passe forbanna gjennom hele filmen mtp hvordan de idiotene oppførte seg mot dem. Nesten så man skulle ønske at det ble obligatorisk for alle skoleelever i ung alder å se denne filmen i håp om at det gir noen effekt, men det blir neppe noe annet enn ren ønsketenkning fra min side.

 

Spoiler!

 

Vet ikke om det er skremmende tankegang fra min side eller ei, men når de gutta ankom skolen med våpen så heiet jeg på dem. Jeg ble bekymret for at "Ronaldo" skulle slippe unna kulene en stund, men til min store fornøyelse ble han truffet til slutt. Jeg følte ingen sympati for noen av mobberne etter hvert som de ble drept en etter en..

 

9/10

Lenke til kommentar

Twilight

Vel, då fekk eg sett denne svært omdiskuterte filmen. Eg må seia at den ikkje gav meg stort. Eg likte ikkje Bella, og ikkje Edward heller. Det var ikkje serleg spanande med kampen kampen mellom dei to gruppene vampyrar.

 

Men: filmen ser veldig flott ut. Mange nydelege scener, og eg liker den regntunge estetikken. Det held diverre ikkje for meg.

 

3/6

 

Edit: redigerte bort surr.

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...