Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

The Hangover (2009)

Director: Todd Phillips

 

Vel, ikke fullt så god som folk påstår, men hadde sine øyeblikk. Små skrattet ett par ganger under filmen, og kjedet meg sjelden. Dårlig slutt og til tider umorsomme komentarer så gir denne 6.5/10

Mary and Max (2009)

Director: Adam Elliot

 

maxandmary4.jpg

 

Positivt overraskelse. Veldig mørk film egentlig, med glimt av sjarm. Eller ikke bare glimt, sjarm hadde en stor rolle. Gode stemmer, Philip S H, ga en stemme uten om sin egen. Hadde jeg ikke visst fra før at han hadde stemmen, så hadde jeg ikke hørt at det var han. Filmen var også jævla trist, var lite "håp" i filmen, noe jeg selv er litt fan av. Men litt var det nå vel. Spørs vel egentlig på hvem som ser den.

 

Anyway, en god film, og anbefales til alle stop motion freaks og andre idioter.

 

9/10

The Sting (1973)

Director: George Roy Hill

Også god denne her. Forventet egentlig ikke noe annet enn godt. Og det var da endelig godt at jeg fikk det gode. Er ikke noe stor Redford fan, men han spilte da flott i denne. Samme gjelder selfølgelig Newman. Spennende, endel tvister og god humor. Elsker slike type filmer.

 

9/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Final Destination (2009)

 

http://www.imdb.com/title/tt1144884/

 

Ja....hmm... Må jo først si at jeg hadde ikke høye forventninger. Maken til plothull,dårlig skuespill osv er utrolig. Jeg kan ikke se at noen over 13 år som er normalt oppegående syntes denne filmen er bra. Jeg kan selv fint se\høre om en film\musikk er bra utenatt jeg selv liker filmen\musikken, men dette er bare lavmål...

 

Siden jeg er i bra humør får den 3/10 i score av meg.

Lenke til kommentar
Menn som hater kvinner (2008)

 

Knallbra film med masse spenning og action. Bra histore. Kjedet meg ikke et sekund. Anbefales!

 

10/10

 

Jenta som lekte med ilden (2009)

 

Når ikke opp til samme nivå som forgjengeren, men fortsatt en knallfilm. Rakk heller aldri å kjede meg når jeg så denne filmen. Kan også anbefales. :)

 

8.5/10

 

 

Må få med meg den neste filmen i serien når den kommer ut. :D

 

Og da har jeg sett den tredje og siste filmen i trilogien, så da kommer det en liten anmeldelse av den også. :)

 

Luftslottet som sprengtes (2009)

 

Knallbra avsluttning på trilogien, som er de forrige filmene verdig. Fortsetter der "Jenta som lekte med ilden" -slapp, og ikke bare fører den serien videre, men løfter den bittelitt opp fra forrige film (som forøvrig ikke var noen dårlig film akkurat). Blomqvist og Salander er i toppform (okei, Salander er ikke i toppform i første halvdel :p ). Kjedet meg ikke, og satt å skalv av spenning flere ganger. Når dog ikke helt opp til "Menn som hater kvinner", men er likefullt en knallfilm som er verdt å se!

9/10

Lenke til kommentar

Interstate 60 (2002)

Director: Bob Gale

 

gary-oldman-interstate-60.jpg

 

Ikke alltid man bør gå etter coveret på en film. Coveret på denne filmen er latterlig stygg. Ser ut som en skikkelig dårlig tv film. Selve filmen kan også se ut som en dårlig film, hadde jeg sett noen sekunder av denne på tv eller noe, så hadde jeg lett bladd videre. Men filmen er faktisk ikke altfor ille, den er faktisk smartere enn den ser ut som. Filmen er regissert av karen som har skrevet og produsert Back To The Future filmene. Filmer som i det minste har en god historie, og krever litt av personen som har skrevet dem.

 

Gary Oldman spiller en kar som kan oppfylle andres ønsker. Og en dag så møter han hovedpersonen som ønsker seg ett svar på hva han skal gjøre med livet sitt. Ett spørsmål som alle tenker vel innimellom. Deretter fyrer det løs med en surrealistisk road trip igjennom den fiksjone Interstate 60. Der vi får møte en hau av forskjellige personer og ting. Som for.eks en by hvor alle søksøker hverandre, en by hvor friheten er stor og dem har gjort forskjellig dop lovlig. Og selfølgelig så byr alt dette på problemer.

 

Filmen spørr egentlig bare spørsmål, og gir lite svar. Noe som er ett pluss. Filmen har sine svakheter tho, inneholder en hau av klissete kjærlighet, som man har sett uttalige ganger før i Hollywood. Som sagt, så er selve innpakningen litt dårlig, hadde ikke hatt noe imot en litt bedre håndverk, og en mørkere versjon hadde vært å foretrekke. Filmen lidet også av noen teite karakterer. Filmens humor passet noen ganger, mens andre ganger så var ting rett og slett ikke morsomt i det hele tatt. Er også flere av teoriene og slikt jeg ikke er enig i, men fortsatt morsomt å se på. Anbefales om man vil ha en litt anderledes, hallveis smart og til tider surrealistisk komedie.

 

7/10

Endret av Mr.BadSmile
Lenke til kommentar

Surrogates (2009)

 

Historie:

 

Menneskene har funnet opp roboter som de bruker som surogater til å leve ut livet sitt. Noen gir et bilde av hvem de selv er mens andre utgir seg for å være noen de ikke er. En gruppe mennesker derimot er imot bruk av surrogater og gjør opprør i ny og ne mot dette, i tilegg til at de har sin egen "stat" i staten hvor surrogater ikke er tilatt. Historien holder for så vidt mål, men føles veldig tynn og fremtvunget fremfor å gli frem av seg selv. Måten den fortelles på er og hakkete og det er partier man blir bare litt forvirret av, når det kommer til hvem som er hvem.

 

Effekter:

 

Effektene er helt greie, men få av. Måten surrogatene er laget på er troverdige og fungerende. Ellers er det veldig lite bruk for spesialeffekter i filmen, hvor det meste foregår gjennom dialoger. Så snart alt er lagt til rette har man liksom ikke bruk for noe mer effekter og det er ytterst få action sekvenser i filmen. Dette er ikke akkurat "I, Robot" med tanke på effekter.

 

Skuespiller prestasjoner:

 

Det er her derimot at filmen mister alt, Bruce Willis spiller Tom Greer, men fremtoninge og utførelsen er John McClane. Willis klarer ikke å gjøre Greer noe unikt, og som surrogaten eller kjøttklumpen gjør han ikke mye forskjell i prestasjonene. Utenom Willis er det ikke mye å skryte av prestasjoner fra skuespillerne. James Cromwell spiller "oppfinneren" av surrogatene men det er ytterst få scener man faktisk ser mannen og når man først ser han er det ikke mye å se frem til. Rosamund Pike - bedre kjent som Miranda Frost i "Die another day" - gjør en heller dårlig prestasjon som Willis "bedre" part.

 

Konklusjon:

 

En klisjefylt historie fylt med dårlig moralske dialoger, en videre mangel på noe særlig av spesial effekter samt en skuespillerprestasjon som ikke faller til godt mot gjør Surrogates en film jeg slik sett ikke anbefaler. Den blir platt og kjedelig, til tross for den korte tiden filmen varer skulle man ønske den faktisk var kortere.

 

Karakter: 1/6

Lenke til kommentar

Eksamenlesing er kjedelig azzz... Forum derimot.

 

Blood Diamond

Det er ingen som slutter å kjøpe konfliktdiamanter etter å ha sett en uengasjerende film. Derfor er det så fint at Zwick er en konvensjonell, men dyktig filmfyr som vet nøyaktig hvordan han skal selge en historie til massene om det glemte kontinent. Han smelter sammen en rørende fortelling med en samfunnskritisk undertone rundt et knippe pene, dyktige skuespillere. De spiller karakterer som egentlig ikke har noe til felles, men som i løpet av to timer selvfølgelig ender opp som rene sjelefrender. Zwick pøser på med action hver gang det blir litt for mye prat og sniker inn et lite humoristisk pek hver gang det blir litt for seriøst. Tid til overforklarende og følelsesladete monologer blir det også, selv i et borgekrigsherjet Sierra Leone.

 

Poenget mitt er at selv om man kan avsløre alle triksene fra andre siden av savannen, trenger vi disse filmskaperne som kan selge det standardiserte fordi historiene og temaene burde være obligatoriske. Vi kan både lære og bli underholdt, alle sammen!

 

post-133624-1259951953.gif

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

The Cave

Denne filmen kom ut(på dvd ivertfall) samtidig som filmen The Descent.

Cole Hauser liker jeg, ellers er det pent lite å hente fra denne filmen.

Se heller The Descent. Den er bedre.

 

The Wackness

En av de bedre rollene til godeste Ben Kingsley. Man kan ikke la være og like hovedpersonen

spilt av Josh Peck også.

Liten bonus er rollen til Mary Kate Olsen. Kan trygt anbefalle denne til mine forums-medlemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...