Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud dette skjer hver gang noen poster en anmeldelse av batman....dere prater den til døde og andre folks anmeldelser drukner i pisspratet. Er pokker så kjedelig å komme hit når vi ser det er nye poster, og forventer å se en ny anmeldesle, men isteden ser dette.

 

Hvorfor ikke lage et egen batman tråd å diskuter i vei der hver gang noen anmelder den???

Lenke til kommentar

The Da Vinci Code (2006, Howard)

 

Etter å eigentleg ha unngått å sett denne filmen, såg eg at denne gjekk på NRK i går og bestemte meg for å sjå den. I starten synest eg den byrja å utvikle seg veldig dårleg, ettersom då dei starta å løyse kodane var det for det meste "oi, sjå der!" og så "oi, sjå der!" osv. Men etterkvart som den avanserte handlinga byrja å utvikla seg, blei det meir og meir spennande mot midten av filmen. Utan å bli kjempe imponert av verken Hanks og Tautou, og med filmens litt keisame tilbakeblikk, synest eg filmen var heilt grei underhaldning. Handlinga var jo eigentleg ganske interessant (med kristendomen og det der), men den einaste konkrete tanken eg sat med etter filmen var: boka er nok betre.

 

Karakter: 5.5/10

Lenke til kommentar
The Da Vinci Code (2006, Howard)

 

Etter å eigentleg ha unngått å sett denne filmen, såg eg at denne gjekk på NRK i går og bestemte meg for å sjå den. I starten synest eg den byrja å utvikle seg veldig dårleg, ettersom då dei starta å løyse kodane var det for det meste "oi, sjå der!" og så "oi, sjå der!" osv. Men etterkvart som den avanserte handlinga byrja å utvikla seg, blei det meir og meir spennande mot midten av filmen. Utan å bli kjempe imponert av verken Hanks og Tautou, og med filmens litt keisame tilbakeblikk, synest eg filmen var heilt grei underhaldning. Handlinga var jo eigentleg ganske interessant (med kristendomen og det der), men den einaste konkrete tanken eg sat med etter filmen var: boka er nok betre.

 

Karakter: 5.5/10

Hehe ja. Så den i går jeg også uten ha noe som helst innsikt i hva den handlet om utover en kritikk av kristendommen. Gjennomført kjedelig film men med en spennende historie. Dvs. jeg tror boka "løser" det bedre.

Lenke til kommentar

Eg las faktisk da Vinci-koden for nokre år sidan, og har aldri hatt behov for å sjå filmen. Eg gjorde det likevel i går, ettesom det er greitt å få med seg eit kulturprodukt så mange andre har sett.

 

OMG.

 

Dette var trøyttande saker. Boka har ein viss spaningskurve, og teoriane vert presenterte på nokså overtydande vis. I filmen, derimot, røsjar ein gjennom alt. Det einaste som er nokolunde overtydande er sekvensen med måleriet, men det fungerte langt betre i boka.

 

2/6

Lenke til kommentar

The Four Feathers (1939)

 

Flott "eventyr" film. Enaste jeg kan pirke på er vannvittig mye "overacting", men det er typisk for filmer fra denne tiden. "ooh I am dying", så vifter de med armer og overdriver kroppsbevegelser....hahaha!

 

Det er litt rotete fortalt, og tingene går litt for lett unna. Araberne er fremstil som noe grusomme folk, og ikke minst dumme. Og som vanelig består hoved Araberene som har dialog av hvite folk med masse skokrem i ansiktet, mens de er omringet av "ekte" farget folk....ser ganske så teit ut.

 

Naturligvis avslutter filmen med en latter..ahahha, and all is well.... Herregud.

 

Det tok meg flere dager å se ferdig filmen. Jeg takklet ikke mer en 20 minutter om gangen, dette takket til drit dårlig skuespilling og tullete fortelling som egentlig er helt meiningsløst. Bare en mann som vil "bevise" han er modig.

 

Det fins en remake, som jeg har tenkt å se nå til helgen.

 

6/10

Lenke til kommentar
Eg las faktisk da Vinci-koden for nokre år sidan, og har aldri hatt behov for å sjå filmen. Eg gjorde det likevel i går, ettesom det er greitt å få med seg eit kulturprodukt så mange andre har sett.

 

OMG.

 

Dette var trøyttande saker. Boka har ein viss spaningskurve, og teoriane vert presenterte på nokså overtydande vis. I filmen, derimot, røsjar ein gjennom alt. Det einaste som er nokolunde overtydande er sekvensen med måleriet, men det fungerte langt betre i boka.

 

2/6

 

For ikke å snakke om veldig uimponerede skuespill av hu dumme dama. Dårlig skuespill burde ikke vært lov med så stort budsjett.

Lenke til kommentar
For ikke å snakke om veldig uimponerede skuespill av hu dumme dama. Dårlig skuespill burde ikke vært lov med så stort budsjett.

 

Audrey Tatou? Ikkje hennar karrieretopp, nei. Men eg får meg ikkje til å seia noko negativt om henne ;-)

 

Det er henne jeg snakker om, jau

 

kjidel: Skuespillet plager meg ikke i Transformers; de skulle heller vektlagt scriptet til et eldre publikum!

Lenke til kommentar

Batman & Robin er enten en 1/10 eller en 10/10 når jeg ser den. Uansett hvilken av de to jeg faller ned på for hver gang jeg ser den, så er jeg egentlig ganske glad for at den er laget. Den er, på veldig vondt og av og til hysterisk morsomt godt, en av de mer minneverdige filmene noensinne laget.

 

Nå er det ikke politisk korrekt å generalisere homofile, men for å si det slik: Schumacher holder vel ikke helt det samme nivået som homofile kunstnere flest hva produksjoner angår. Gus Van Sant og Bryan Singer rister vel oppgitt på hodet, McKellan er sikkert glad for at Joel ikke er skuespiller og geniet Mercury sitter vel et eller annet sted i en annen dimensjon og ber til gudene om at han aldri blir sanger.

 

Men det er jo smått slemt mot Schumacher. Det er som et eller annet spøkelse overtok kroppen til mannen som laget gode filmer som Falling Down, The Lost Boys og St. Elmo's Fire før han presterte "Bat Nipples" i to Batman filmer og lurte Carrey til å spille i The Number 23. Sistnevnte kun mine fordommer basert på alles fordømming av den, får vel ta og se den om ikke alt for lang tid.

 

Det er bare så fantastisk fascinerende at noen, spesielt en kar som Schumacher, presterte å lage noe som Batman & Robin. Det er som en bisarr sex-fetisj med superhelter, men hvor regissøren var begrenset til at også 7-åringer skulle få se den. Filmen er alene mektig nok til å få en kapitalist til å konvertere til kommunisme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...