thesinner Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Fikk jo med meg det, men det var ikke troverdig synes jeg, virka så fake og unaturlig. Ikke bare mellom de to hovedpersonene, men kameratgjengen og alle egentlig. Ekkelt å se på synes jeg hvertfall. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 The Last Dragon (1985) I går så jeg The Last Dragon igjen. En cheesy og campy kultfilm fra 80-tallet. God som film er den jo ikke, men jeg synes den er svært sjarmerende og underholdende. Det er for det meste en svart martial-arts film hvor de fleste hovedrollene er enten svarte eller asiater. Filmen handler om kampsport-entusiasten Leroy som skal nå det høyeste nivået og oppnå "the glow". Den selvgode Sho'Nuff går rundt med sine minions, bøller seg frem, og erklærer seg selv "the shogun of Harlem", og det hele bygger seg opp til en ganske så kul kamp mellom disse to. Den anbefales for det meste kun til de som har et spesielt forhold til martial-arts eller 80-tallet. Jeg har begge deler, g synes dette er en svært morsom og underholdende film. Det er forøvrig en remake på gang, med Samuel L. Jackson som Sho'Nuff. En slik remake vil jo helt mangle nettopp den sjarmen som originalen hadde, i tillegg til at Jackson vel er litt for gammel og utrent til en slik rolle (selv om han uten tvil har samme type badassry), men det kan bli morsomt å se. Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Hoshi no koe / Voices of a Distant Star Japan, 2003 - Anime Året er 2053 og menneskene har bosatt seg på Mars og Jupiters måne Europa. UN(United Nations) aka FN har sin egen flåte med romskip som sendes ut for å utforske universet. En 15 år gammel jente forlater sin familie og kjæreste får å bli med det ene skipet. Dette er en kortfilm som varer i 25 min. med utrolig vakker animasjon. En fin liten historie er det også. Jeg satt og håpet på at den skulle vare lengre. Piano spillingen som følger med er utrolig behagelig å høre på. Anbefales en titt på denne. 5/6 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Nettopp sett (500) Days of Summer og ble litt skuffet egentlig. Har hørt så mye bra om den, og den har jo fått ganske bra kritikk og alt det der. Budskapet var jo greit, de skal ha kred for at de ikke kjører den gode gamle love-storyen, men utførelsen manglet det mye på synes jeg. Det var ikke dårlig skuespill, men det var dårlig kjemi mellom skuespillerne og virket veldig fake, noe jeg hater. Over middels bra soundtrack, men det har jeg på følelsen av at filmskaperne prøvde veldig hardt på også, så skulle vel nesten bare mangle Blir 6/10 fra meg. Hele poenget er jo kjemien mellom de to hovedkarakterene. Dette er jo en stor del av hvorfor filmen er så sykt bra.Det fungere ganske greit sånn imellom hovedrolleinnehaverene men ikke når skuespillet til han som skulle komme med komedie er ganske rimelig på tryne og ikke artig i det hele tatt så trekker det ned veldig. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 17 Again En mann er misfornøyd med livet sitt og lengter tilbake til sitt høydepunkt i livet, high school. På en eller annen merkelig måte blir kroppen hans transformert tilbake til slik den var da han var 17 år. Nå har han muligheten til å rette sine feil i livet. Momentant når filmen begynner kribler det i hånden etter facepalm. Hvem andre enn Zac Efron spiller basket med bar overkropp? Dårlige dialoger og elendig skuespill setter en lav standard fra første minutt. Det var ikke langt unna at jeg alt -> f4-et meg ut av filmen. Men sta som jeg er ser jeg alltid en film ferdig hvis jeg først har begynt. Heldigvis avtar torturen etter hvert i filmen. Når tidenes milf Leslie Mann introduseres er det egentlig greit å se videre. Må innrømme at det i den anledning var noen morsomme scener. Leslie Mann spiller nemlig kona til Zac Efron når han er voksen. Selvsagt holder aldri skuespillet til Efron tittelen skuespiller verdig, men det oppstår nå likevel noen latterframkallende øyeblikk. Det som for meg redder filmen (sammen med Leslie Mann) er vel Thomas Lennon som spiller Efrons bestevenn. Nå må han i imidlertid fungere som faren hans pga. transformasjonen. Jævlig artig geek som prøver å hooke opp med rektoren på skola. For øvrig bra spilt av Melora Hardin. Hun spiller kostbar og det er disse scenene som kanskje berger den ellers ekstremt klisjéfulle filmen. Ikke at disse scenene ikke er det, men det går ann å le uten å være alt for flau. Alt i alt en under gjennomsnittet bra film. Vil ikke si den er direkte dårlig, men jeg får ikke whiplash hvis noen kaller den det. 4/10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Hvem andre enn Zac Efron spiller basket med bar overkropp? Mexicans. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Er de også svette før de har begynt å spille? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Ja. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Some Like It Hot Det er dårlige tider i USA i 1929, like før krakket. Vankelig å få jobb er det og de kriminelle herjer. To menn som jobber i et orkester får ikke lenger spille. De er desperate etter å spille for å kunne tjene til livets opphold. Et dameband trenger nøyaktig det de to er, bassist og saksofonist. De lurer seg inn i bandet ved å kle seg ut som damer. Dette byr selvsagt på mange utfordringer, men siden de var vitne til en massakre har de dobbel grunn til å gå kledt som damer. Marilyn Monroe spiller en av damene i bandet. Hun har en ekstrem effekt på menn, noe som de to utkledte mennene skal få bryne seg på. Dette er for øvrig første gang jeg ser en film med Monroe i hovedrollen og jeg må si hun spiller meget bra. Det som fascinerte meg mest med denne filmen er at den ALDRI er kjedelig. Det finnes ikke et eneste dødpunkt. Våre utkledte damer finner på ting og havner i trøbbel konstant. Noe som gjør det hele meget severdig. Dette er en utrolig morsom og spennende film som flyger av gårde mens man ser på. 9/10 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Those Magnificent Men in Their Flying Machines or How I Flew from London to Paris in 25 hours 11 minutes (1965) Ja du ser rikting....det er den faktiske titelen på filmen. Tror jeg har aldri vært bort i en så lang titel før....haha! Gøyal film dette. Morsomme personer, og elleville stunts! De var virkelig galne i den tiden! Filmen i segselv er ikke noe spesielt. Den gir deg lite annet enn en "gøy tid" mens du ser. Dette er med andre ord ikke en film en seriøs filmklubb ville satt på listen, så diskutere i timevis etterpå. Filmen er lang, ca 2t 16min, og vi blir godt kjent med de viktigste figurene. Den bygger seg godt opp, og jeg ble mer interesert i selve folka enn "flyvingen". Det som er ganske kult er at det var brukt autentisk fly i filmen. Var spennende, og morsomt, å se. Skuespilling er typisk for denne tiden. Stivt, og "rent" dialog. Masse stereotyper, og litt små rasistisk undertoner mot tyskerene...haha, men alt var jo "Good clean fun". Dessverre er filmens siste halvdel litt kjedeligere enn den første. "Del 1" er mye om folka, masse humor, mens "Del 2" kommer vil til selve flyve konkuransen...dette er litt kjedelig, men det er lite de kunne gjøre. Filmen handler tross alt om en flyvekonkuranse og de måtte jo vise det. Flott film om du vil ha noe å slappe av til og kose deg en kveld. Nesten verdt å se bare for Irina Demick alene...dæven for ei flott dame hun var! 7/10. Endret 28. november 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Nettopp sett oldboy.. ehh, for en ræva film! Skjønner ikke hva som er så spesielt med den filmen "Oldboy er drit bra" " den må du bare se" 2/10 Asiatiske filmer har seriøst ingen fremtid, iforhold til amerikanske filmene. what a waste of time. Hørte også at de skulle lage en remake av filmen, men kansellerte den. takk gud for det. Bruke penger på søppel. Endret 28. november 2009 av laffe Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) duuude, sett det der i spoiler. Folk kan bli skadet av mindre. Flaks jeg har sett filmen, og jeg elsket den! Så du første filmen i trilogien før denne? EDIT: leif Endret 28. november 2009 av Lil-H Lenke til kommentar
Thend Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Det er heldigvis ikke alltid filmen det er noe gærent med. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Nettopp sett oldboy.. ehh, for en ræva film! Skjønner ikke hva som er så spesielt med den filmen "Oldboy er drit bra" " den må du bare se" åjaa, kuult, se faren puler dattra si.... haha. 2/10 Asiatiske filmer har seriøst ingen fremtid, iforhold til amerikanske filmene. what a waste of time. Hørte også at de skulle lage en remake av filmen, men kansellerte den. takk gud for det. Bruke penger på søppel. Tenk deg om! Bruk SPOILER (se min quote)! Det du sa der er jo faen meg viktig for filmens helet! Endret 28. november 2009 av Cuneax Fjernet personangrep Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Thin Ice ehh, vet ikke 4/10 Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Nettopp sett oldboy.. ehh, for en ræva film! Skjønner ikke hva som er så spesielt med den filmen "Oldboy er drit bra" " den må du bare se" åjaa, kuult, se faren puler dattra si.... haha. 2/10 Asiatiske filmer har seriøst ingen fremtid, iforhold til amerikanske filmene. what a waste of time. Hørte også at de skulle lage en remake av filmen, men kansellerte den. takk gud for det. Bruke penger på søppel. Ikke røp spoilere da for faen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Forøvrig elsker jeg denne filmen. Ekstremt bra film og den twisten du avslørte var jo bare genial! Endret 28. november 2009 av Cuneax La til spoilertag i sitering Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 (endret) edit: takk til laffe som redigerte innlegget sitt edit 2: Crinderman redigerte sitatet sitt også, woohoo Endret 28. november 2009 av thesinner Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Syntes heller ikke at den var så god som alle skal ha det til, men en solid 7/10. Likte den scenen han slåss med hammeren. Hvis jeg husker rett så kutter de ikke en gang, det er ganske så imponerende med tanke på hvor lenge den varer. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Nettopp sett oldboy.. ehh, for en ræva film! Skjønner ikke hva som er så spesielt med den filmen "Oldboy er drit bra" " den må du bare se" 2/10 Asiatiske filmer har seriøst ingen fremtid, iforhold til amerikanske filmene. what a waste of time. Hørte også at de skulle lage en remake av filmen, men kansellerte den. takk gud for det. Bruke penger på søppel. Akkurat nå kan jeg ikke gjøre annet enn å riste på hodet. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Han har i alle fall rett i at det kun er amerikansk film som er verdt noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå