Ninjahamster Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 La den rette komme inn (Blu-ray) http://www.filmweb.no/kino/article168012.ece En mystisk men samtidig fantastisk film fra start til slutt. Noe litt utenom det vanlige med en god blanding av drama, romantikk og skrekk. God historie som fenger. Det er ikke tvil om at denne filmen fortjener all den gode kritikken den har fått. Terningkast 5 fra meg (eventuelt 8+/10) Lenke til kommentar
Speik Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Såg nettopp 2001:A space odyssey bra film, men slutten gjorde meg litt forvirra.. Veit eigentleg ikkje kva karakter eg skal gi. Se Se SEE!!! Ikke se ikke se ikke SEE!!! Dyrk din egen forståelse og opplevelse. Jeg har til dags dato aldri sett denne kubrick2001.com-greia som linkes over alt, i frykt av at det er en slags "fasit" på filmen. Endret 26. november 2009 av Speik Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Gamer Er en film som er satt i fremtiden hvor en kunstig celle kan implanteres i hjernen til folk så de kan kontrolerest. Dette systemet finansierer fengselsystemet når vanlige folk kan betale for å styre en fange de velger i en slagmark, som ett ''ekte'' spill. Eneste skuespilleren jeg kjente igjen var han C. hall som spiller Dexter. Grei underholdning på en lørdagskveld, men lite historie. 6/10 Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ikke se ikke se ikke SEE!!! Uenig, den sier ikke at sånn er det, men heller hva Kubrick kanskje prøver å fortelle oss. For meg var det ganske vansklig å gjøre meg opp en mening rett etter 2001 var sett. "Filmen" som Cypheron linker til ga meg mye inspirasjon. Jeg synst det er sundt å ta andres mening i betraktning. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Bare se den Speik. Noen lys som sannsynligvis aldri har vært tent før kommer til å gå opp i flammer, og du liker bare filmen enda mer og tenker "Faen så genial Kubrick var." Det eneste negative med dette er kanskje at man må se en kortfilm etter å ha sett en film, fordi man ikke skjønte den. Sånn skal det jo egentlig ikke være. Og hva har jeg å si til det? "Lawliet: Den ga meg mye inspirasjon." Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) De fleste av oss liker å gjøre opp en egen mening. Hva er vitsen med flere visninger hvis man skal få en subjektiv fasit slengt etter seg, bare fordi man ikke likte eller forstod filmen etter først visning? Det tar jo bort hele filmgleden. Og nei, Kubrick er ikke 'faen så genial'. Det er min fasit. Endret 26. november 2009 av TobiasFunke Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 De fleste av oss liker å gjøre opp en egen mening.Så jeg kan se en film og si at den mener å vise noe den egentlig ikke gjør? Hva er vitsen med flere visninger hvis man skal få en subjektiv fasit slengt etter seg, bare fordi man ikke likte eller forstod filmen etter først visning? Det tar jo bort hele filmgleden.Du misforstår. Det er ikke noe fasit, det er for de som ikke forsto så mye av filmen - som kanskje skjønner filmen etter å ha sett kortfilmen. Så kan de se 2001 igjen og kanskje får DEN beste filmopplevelsen. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) De fleste av oss liker å gjøre opp en egen mening.Så jeg kan se en film og si at den mener å vise noe den egentlig ikke gjør? Ja. Bare fordi opphavsmannen bak et kunststykke ikke hadde mente å fomidle diverse tolkninger betyr ikke at det ulovlig å tolke den slik. Hva er vitsen med flere visninger hvis man skal få en subjektiv fasit slengt etter seg, bare fordi man ikke likte eller forstod filmen etter først visning? Det tar jo bort hele filmgleden.Du misforstår. Det er ikke noe fasit, det er for de som ikke forsto så mye av filmen - som kanskje skjønner filmen etter å ha sett kortfilmen. Så kan de se 2001 igjen og kanskje får DEN beste filmopplevelsen. For noen fungerer det tydeligvis. Jeg velger fortsatt å se filmer uten å bli fortalt hva jeg skal mene. Endret 26. november 2009 av TobiasFunke Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ja. Bare fordi opphavsmannen bak et kunststykke ikke hadde mente å fomidle diverse tolkninger betyr ikke at det ulovlig å tolke den slik. Neida, men er greit å få med seg poenget med slutten, som han oppi her ikke fikk. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Knocked Up (2007) Den sugde. Kanskje fordi den er laget før finanskrisen..? Skikkelig eplekjekk type som røyker hasj sammen med kameratgjengen og merkelig nok har råd til et luksushus. Ei røy blir gravid og det blir noen forviklinger pluss litt moralisme. Zzzzzzz..... Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Kanskje fordi den er laget før finanskrisen..? Hva skal det bety? Knocked Up er forøvrig en veldig bra film. For noen fungerer det tydeligvis. Jeg velger fortsatt å se filmer uten å bli fortalt hva jeg skal mene. Har du i det heletatt sett det Cypheron linker til? Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Har du i det heletatt sett det Cypheron linker til? Ja, og jeg angrer på at jeg gjorde det. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Kanskje fordi den er laget før finanskrisen..? Hva skal det bety? Knocked Up er forøvrig en veldig bra film. Bra? Give me a break.... En kameragjeng i 20-åra som driver med en webside som aldri blir ferdig. Høres ut som 1999. Filmen er forøvrig ikke morsom. Tenker da på den stadige skjegg-spøken og den belærende samlivsproblematikken. Er jeg for gammel, kanskje? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Ja, og jeg angrer på at jeg gjorde det. For meg er det et mysterium hvordan du kan angre på noe sånt. Hva synst du om filmen sånn ellers? Er jeg for gammel, kanskje? Tror ikke det er der problemet ligger. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Er jeg for gammel, kanskje? Du gikk kanskje inn med feil forventninger, slik jeg gjorde? Jeg så for meg Superbad 2 og fikk noe langt mer seriøst. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Er jeg for gammel, kanskje? Nah, likte den ikke jeg heller. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Gamer Er en film som er satt i fremtiden hvor en kunstig celle kan implanteres i hjernen til folk så de kan kontrolerest. Dette systemet finansierer fengselsystemet når vanlige folk kan betale for å styre en fange de velger i en slagmark, som ett ''ekte'' spill. Eneste skuespilleren jeg kjente igjen var han C. hall som spiller Dexter. Grei underholdning på en lørdagskveld, men lite historie. 6/10 Ganske imponert over at du ikke vet hvem Gerard Butler er. Likte Gamer godt jeg, men gleder meg mer til den neste filmen han sin, nemlig Law Abiding Citizen Lenke til kommentar
edds Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Gamer var en sørgelig affære. Ugh. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Nettopp sett (500) Days of Summer og ble litt skuffet egentlig. Har hørt så mye bra om den, og den har jo fått ganske bra kritikk og alt det der. Budskapet var jo greit, de skal ha kred for at de ikke kjører den gode gamle love-storyen, men utførelsen manglet det mye på synes jeg. Det var ikke dårlig skuespill, men det var dårlig kjemi mellom skuespillerne og virket veldig fake, noe jeg hater. Over middels bra soundtrack, men det har jeg på følelsen av at filmskaperne prøvde veldig hardt på også, så skulle vel nesten bare mangle Blir 6/10 fra meg. Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 Nettopp sett (500) Days of Summer og ble litt skuffet egentlig. Har hørt så mye bra om den, og den har jo fått ganske bra kritikk og alt det der. Budskapet var jo greit, de skal ha kred for at de ikke kjører den gode gamle love-storyen, men utførelsen manglet det mye på synes jeg. Det var ikke dårlig skuespill, men det var dårlig kjemi mellom skuespillerne og virket veldig fake, noe jeg hater. Over middels bra soundtrack, men det har jeg på følelsen av at filmskaperne prøvde veldig hardt på også, så skulle vel nesten bare mangle Blir 6/10 fra meg. Hele poenget er jo kjemien mellom de to hovedkarakterene. Dette er jo en stor del av hvorfor filmen er så sykt bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå