Gunfreak Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Fasit FIGHT THE ESTABLISHMENT!!!! Går ut å finner en purk å kaste stein på. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Birdcage Luv it 8/10 Forresten, for meg virker det vansklig å gi en komedie/skrekk film høyere karakter enn 8, spesielt med skrekk filmer hvor jeg knapt ser en film mer enn 1 gang, komedie har for meg ofte "replay" value. Noen andre som ser det slik? Endret 23. november 2009 av amir90 Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 1 - Møl 2 - Ufatteleg dårleg 3 - Veldig dårleg 4 - Dårleg 5 - Middelmådig 6 - O.K 7 - God 8 - Veldig bra 9 - Fantastisk 10 - Guddommelig ... noko i den duren er min skala Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Forresten, for meg virker det vansklig å gi en komedie/skrekk film høyere karakter enn 8, spesielt med skrekk filmer hvor jeg knapt ser en film mer enn 1 gang, komedie har for meg ofte "replay" value. Noen andre som ser det slik? Karakterene mine baserer seg på filmopplevelsen jeg nettopp hadde, ikke på hvor stor sjanse det er for at jeg vil se nevnte film flere ganger i fremtiden. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Forresten, for meg virker det vansklig å gi en komedie/skrekk film høyere karakter enn 8, spesielt med skrekk filmer hvor jeg knapt ser en film mer enn 1 gang, komedie har for meg ofte "replay" value. Noen andre som ser det slik? Karakterene mine baserer seg på filmopplevelsen jeg nettopp hadde, ikke på hvor stor sjanse det er for at jeg vil se nevnte film flere ganger i fremtiden. Godt sagt! Er mange gode filmer jeg ikke vil se igjen, slik som f. eks Ringenes Herre. Knallbra filmer, men er noe som gjørt at jeg ikke ønsker å se dem igjen med det første. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Kan vi gi oss med de karakterskalaene og heller anmelde film? Takk Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 3. dårlig Den der var ganske forskjellig fra min: 3. Dårlig Alt annet er irrelevant i denne diskusjonen. Dere er enige. Tja tja. Jeg føler heller for å forstå hans liste. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Ed Wood Bør man egentlig se noen filmer av Ed Wood før man ser 'Ed Wood'? Jeg hadde sett to stk, jeg syntes at filmene hans ble mye bedre etterpå, faktisk så ble jeg så giret at jeg så en av filmene med en gang etterpå Lenke til kommentar
afirm Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Changeling (2008) Film regissert av Clint Eastwood. Hovedrolle innhavaren er Angelina Jolie. Angelina Jolie stiller med utmerka skodespelar prestasjonar. Ho passar rett inn i denne tidsepoken. No levde ikkje eg på dinna tida, men når eg ser dinna filmen får eg eit utmerka innblikk i korleis det må ha vore. Ei fantastisk rørande historie om ei mor som nektar å gje opp kampen. 9/10 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Kan noen gi meg en speed-anmeldelse på "Låt den rätte komma inn", og spesielt svare på hva slags film det egentlig er? Er det en skrekkfilm? Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Kan noen gi meg en speed-anmeldelse på "Låt den rätte komma inn", og spesielt svare på hva slags film det egentlig er? Er det en skrekkfilm? Ein veldig vakker film. Det er ikkje tradisjonell skrekkfilm, men det er med vampyrar. Den handlar om å å voksa opp, om å vera utanfor, om umogleg kjærleik. Eg likte den svært godt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Birdcage Luv it 8/10 Skal man først være kort og konsis så er vel dette beste måten å gjøre det på. En flott film det der, må se den igjen snart. Robin Williams og uberAlles Gene Hackman gjør sine saker bra. Lenke til kommentar
......... Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jaws 08/10 Den er godt laget til å være på 70-tallet. Var nok mere skummel og spennende på sin tid. Men den er en ganske god klassiker:) Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Forresten, for meg virker det vansklig å gi en komedie/skrekk film høyere karakter enn 8, spesielt med skrekk filmer hvor jeg knapt ser en film mer enn 1 gang, komedie har for meg ofte "replay" value. Noen andre som ser det slik? Jeg gir karakter til filmen jeg så og hvordan jeg likte den. Hva andre mener om filmen, hvilken kategori den er i og så videre er helt uinteressant. Ser jeg en film for andre gang vil den nok bli kjedeligere fordi jeg vet hva som skjer, men da anmelder jeg den som regel ikke. Et unntak er om jeg ikke gadd se ferdig den første filmen (og dermed ikke har "lov" å anmelde den) eller om jeg gir den en ny sjanse. Når det gjelder skrekkfilmer fokuserer de veldig mye på å skremme deg. Uten det momenter blir de fort kjedelige, noe Saw-filmene er et bra eksempel på. Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvorfor folk gidder å se en film som kun består av blod og gørr uten noe som helst innslag av ting som gjør skrekkfilmer eller actionfilmer bra. Saw er ingen av delene, med unntak av den første, selvsagt. Ta Alien som et bra eksempel. Den er regnet som en av de beste skrekkfilmene gjennom tidene og er ganske intens hele veien. Monsteret dukker opp ganske tidlig og jager folkene gjennom hele filmen, og dreper dem selvsagt på rekke og rad. Men likevel får vi ikke se monsteret før helt på slutten, så vi aner ingenting om hva det faktisk er vi ser. Det gjør at den er ekstra skremmende, spesielt siden monsteret er ulikt alt vi kan tenke oss. Syreblod? Dukker opp hvor som helst, når som helst? (selv fra taket?) Problemet er at når vi først har sett monsteret er ikke filmen i nærheten av like skremmende, og karakteren vil synke ganske mye når vi ser den for andre gang. Det betyr slettes ikke at den er dårlig, men noe av hovedgrunnen til hvorfor den er så bra er borte. Det er derfor neste film er en krigsfilm (men med aliens i stedet for vietcong/nazier/kommuniseter etc), og tredje film er regnet som den svakeste av trilogien. Fjerde film gidder jeg ikke engang kommentere. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Birdcage Luv it 8/10 Skal man først være kort og konsis så er vel dette beste måten å gjøre det på. En flott film det der, må se den igjen snart. Robin Williams og uberAlles Gene Hackman gjør sine saker bra. Enig med deg, skal prøve å ha mer enn 1 ord anmeldelse Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvorfor folk gidder å se en film som kun består av blod og gørr uten noe som helst innslag av ting som gjør skrekkfilmer eller actionfilmer bra. Saw er ingen av delene, med unntak av den første, selvsagt Saw-fansen ser filmene av mange (og ulike) grunner, men her er noen: Hva slags kreative feller har Jigsaw konstruert, hvor langt er ofrene villige til å gå for å overleve, mulige svar på ubesvarte spørsmål fra tidligere filmer og ikke minst, klarer de som seere å gjette den obligatoriske tvisten før den kommer. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Jeg ser Saw kun fordi jeg nekter å tro at Lawrence Gordon er død. Ser igjennom filmene som hinter til at han er den egentlige arvtageren. Og selvsagt onaneringen til torturen. Jeg liker egentlig ikke Saw i det hele tatt, men jeg må alltid se om jeg har rett uansett hvor dårlig filmen(e) er. Endret 24. november 2009 av TobiasFunke Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Taxi to the Dark Side (2007) Dokumentar som fokuserer på USAs grusomme torturer av fanger. Dere husker bildene som rystet verden av mennen som var nakne, knuttet sammen og ei dame med tomel opp symbol? Vel, denne tar for seg all den grusomheten som foregikk i den fengselet. Og det er helt sykt. Jeg satt der og måpte, var sjokkert, og sint. Vær obs at filmen innholder sterke scener! Denne må dere se. 8/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Tropic Thunder Hadde bare filmen vært like morsom som fake trailerne i begynnelsen, filmen er ikke helt umorsom, den er faktisk til tider ganske festlig og underholdene. Men Stiller og Black er og blir anti morsome, de kan ikke spille og de er ikke morsome, hadde det ikke vært for Downy Jr. hadde filmen vært tapt, Jr. er briljant i rollen og med Black face. Cruise liker jeg ikke, men han er også morsom i rollen sin, og han er lettere å svelge når man ikke ser ut som seg selv. Filmen er grei, kanskje til og med en god komedie, men taper seg pga. et par veldig kjipe "skuespillere"' 6.9/10 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Brüno Denne var faktisk veldig morsom. Jeg trodde jeg hadde fått en overdose av Sasha Baron Cohen med Borat, men denne filmen var bare så ekstrem og drøy at jeg ikke kunne gjøre annet enn å bare bende over. Right up my alley. 7/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå