Speik Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 EVIG SOLSKINN I ET PLETTFRITT SINN: Gir den 4/10 da tanken bak filmen ikke er så aller værst. Virkelig en fantastisk film. En av de få som har gitt meg ny selvinnsikt, farlig intim identifikasjon med karakterene i filmen. Kan ikke huske at historien var så vanskelig å følge med på, eksperimentell kronologi til tross. Framstillingen av historien, altså det stilistiske, er jo i min mening helt fantastisk. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Var på kino og så Zombieland idag. En grei film. 3/10, lo kanskje 3 ganger høyt. Hvordan kvalifiserer "en grei film" til 3/10? Eternal Sunshine tok jeg ikke på første visning. Hadde litt vansker for å akseptere det som sjedde, men det kom seg med en ny visning. Nå er den bare elsk. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Stusset også på de siste anmeldelsene, der karakteren ikke står i stil til det som blir skrevet. Slik skal skalaen være: 1. burde ikke vært laget 2. makkverk 3. dårlig 4. dårlig 5. ok 6. ok 7. bra 8. bra 9. veldig bra 10. suveren Endret 23. november 2009 av HeHauken Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Synes det å gi karakter 3 og si "Grei film" var svært forstålig. Det det fortalte meg var at filmen (story/kvalitet) er dårlig, men den er grei som underholdning. PS. Den skala listen til HeHauken var 1/10 i min bok. Endret 23. november 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Synes det å gi karakter 3 og si "Grei film" var svært forstålig. Det det fortalte meg var at filmen (story/kvalitet) er dårlig, men den er grei som underholdning. PS. Den skala listen til HeHauken var 1/10 i min bok. 3/10 er en dårlig karakter. Da kan en ikke si en grei film. Det var det jeg forøkte å illustrere med et eksempel på hvordan skalaen kan tolkes. Om 3/10 er en grei film, skal jeg si fantastisk og gi karakteren 7/10? 3/10 er dårlig, 7/10 er bra. Endret 23. november 2009 av HeHauken Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) 3/10 er en dårlig karakter. Da kan en ikke si en grei film. Dette fra en som meiner at en poeng skala med: 3. dårlig 4. dårlig 5. ok 6. ok 7. bra 8. bra er logisk....ja sant? Herregud. Hva er pointet med en skala dersom 40% av den betyr det samme som neste???? Latterlig. Endret 23. november 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Stusset også på de siste anmeldelsene, der karakteren ikke står i stil til det som blir skrevet. Slik skal skalaen være: 1. burde ikke vært laget 2. makkverk 3. dårlig 4. dårlig 5. ok 6. ok 7. bra 8. bra 9. veldig bra 10. suveren Den der var ganske forskjellig fra min: 1. Bare tanken på denne filmen gjør meg kvalm 2. Forferdelig 3. Dårlig 4. svak 5. brukbar 6. ok 7. Bra 8. Ekstremt bra 9. Fantastisk 10. Mesterlig Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Nå nå, ikke heng dere opp i adjektivrunking nå. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 3. dårlig Den der var ganske forskjellig fra min: 3. Dårlig Alt annet er irrelevant i denne diskusjonen. Dere er enige. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Ikke mye Lynch-stemning å finne i The Straight Story, men det er fortsatt en meget flott film. Se Lost Highway, og dersom du liker den (og Mulholland Drv) ser du Inland Empire. ERASERHEAD! Hans beste. Skala-diskusjoner suger. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Ed Wood Bør man egentlig se noen filmer av Ed Wood før man ser 'Ed Wood'? Endret 23. november 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Tar en kjangs å poster en anmeldelse av en serie her Akkurat ferdig med sesong 1 nå, og dette er ikke annet enn et mesterverk! Veldig autentisk, godt skuespill, spennende, og ikke minst et fabelaktig skript. Jeg er av den typen som mener serier ofte er bedre enn filmer, da vi kommer utrolig nært på karakterene, og på den måten føler vi knytter oss nærmere til dem. Dette føler jeg absolutt her, så da kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale. 13episoder á 45min. Kjøpt den på bruræj, for lyd og bilde er mesterlig! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Bør man egentlig se noen filmer av Ed Wood før man ser 'Ed Wood'? Hvis du ser Ed Wood først blir filmene til Ed Wood gøyere, hvis du ser filmene til Ed Wood først blir Ed Wood gøyere. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Synes Mad Men virker så stilig. Tror jeg kjøper sesong 1 snart jeg altså. Bør man egentlig se noen filmer av Ed Wood før man ser 'Ed Wood'? Hvis du ser Ed Wood først blir filmene til Ed Wood gøyere, hvis du ser filmene til Ed Wood først blir Ed Wood gøyere. Hey Dilemma. Nei, blir nok Ed Wood først. Gidder ikke rote meg frem til filmene hans. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Eg må innrømma at eg ramla av Mad Men då eg såg den etter kvart som den kom. Kanskje det er lettare å verta gripen om eg ser den på BD. Det same skjedde meg nemleg med Dexter, og no ser eg den på BD. Endret 23. november 2009 av magnusbe Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Selvom jeg så 4 episoder på rappen med en kompis av første sesong, ble jeg ikke skikkelig grepet av det, men da jeg "tok det opp" igjen, skjedde det ting. Glad jeg har sesong 2 trygt på BD i hylla, så kan jeg se den når alt skolemaset er over. Etter å ha sett den nydelig kvaliteten lurer jeg selvfølgelig om jeg skal kjøpe Sopranos på nytt på BD, nå som sesong 1 kommer veldig snart (24. november). Jeg har Sesong 1,2 og 5 på DVD, og begge 6erne på HD DVD, så jeg burde kanskje gjort meg selv en tjeneste å go nuts magnusbe: Jeg ble heller aldri fanget av Dexter noe særlig. Så en 6 episoder får jeg droppet ut.. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Den der var ganske forskjellig fra min: 1. Bare tanken på denne filmen gjør meg kvalm 2. Forferdelig 3. Dårlig 4. svak 5. brukbar 6. ok 7. Bra 8. Ekstremt bra 9. Fantastisk 10. Mesterlig Egentlig så er de ikke så forskjellig. Det finnes flere nyanser av ordene dårlig og bra i min bok (den jeg skisserte var bare et forenklet eksempel). Jeg kunne fint hatt samme oppsett som deg her. Poenget mitt var uansett at 3/10 er en dårlig karakter. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 1. så dårlig den er morsom 2. forferdlig elendig med ikke morsom(derfor er dette den værste karakteren) 3. dårlig 4. dårlig men ikke smertefull å se på 5. Dårlig eller en film jeg syns er godt laget men som jeg persjonlig ikke liker 6. Ikke spesielt bra, men har sine lys punkt 7. En god film 7.5 En god film jeg virklig liker, og kan se mange ganger 8. drit bra 9. en klassiker/moderne klassiker en film jeg altid gleder meg til å se. 10, pefekt eller nesten perfekt, en film jeg går å tenker på når jeg ikke ser den, en film jeg føler driv for å se om jeg ikke har sett den på en stund Sånn er lista mi, ikke spesielt effektiv i å fortelle andre hva jeg mener med mindre de faktisk has forklaringa foran seg. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Synes det å gi karakter 3 og si "Grei film" var svært forstålig. Det det fortalte meg var at filmen (story/kvalitet) er dårlig, men den er grei som underholdning. PS. Den skala listen til HeHauken var 1/10 i min bok. Eksakt. Filmen ga meg ikke noe spesielt, men var greit tidsfordriv på en Søndagskveld. Jeg ble ganske skuffet ettersom jeg gledet meg enormt til filmen og hadde stor tro. For meg er det mer slik: 10/10 og 9/10 - Utrolig film, en som du kan se 100 ganger å ikke gå lei. Minimalt som skiller mellom 9 og 10, bare perfeksjonismen. 8/10 og 7/10 - Utrolig god film. Noe av det beste jeg har sett. 6/10 og 5/10 - God film, og god underholdning 4/10 og 3/10 - Grei/ok film 2/10 og 1/10 - Dårlig, horribelt og kvalmende. Burde vell kanskje gitt Zombieland 4/10.. Samma det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå