CypheroN Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 CypheroN, du har noe stort å se frem til! Husk å se filmen Fire Walk with Me når du har sett serien ferdig. Good shit. Det skal jeg ikke glemme. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Da fikk jeg endelig meg selv til å se Taken, selv om jeg egentlig hadde lagt den i skal-sees-om-5-10-år-hyllen min. Trodde ikke den kom til å være noe særlig, men etter dagen anmeldelser måtte jeg jo se den. Taken (2008) Hadde ingen store forventninger til filmen, da den ikke hadde noe spesielt stort budsjett i forhold til andre actionfilmer Hollywood pumper ut i disse dager. Det er best å sammenligne Taken med Bourne-filmene (som jeg har stor respekt for), og disse hadde da både 2, 3 og 4 ganger større budsjett enn Taken. Derfor forventet jeg ikke noen ekstreme actionscener, men de ble erstattet med brutal vold. Torturscenen fikk meg til å vri i smerter, og resten av actionen i filmen hadde sitt eget særpreg. Et meget bra særpreg i mine øyne. Samtidig hadde den ikke noen store skuespillernavn, av de jeg da kjenner til. Jeg har stor respekt for europeisk filmindustri, men har alltid ment at den mangler tyngden til Hollywood i form av penger og skuespillere. Allikevel blir jeg imponert, for filmen holder høy kvalitet og samme med skuespillerne. Karaktergalleriet var godt spredt, og albanerne var akkurat passe djevelske og onde. Plottet er hele tiden drivende, og fanger seeren. Handlingen er moderne, og legger fokus på en mørk side av Europa. Jeg liker at filmen er såpass samfunnaktuell som den er. Begynnelsen av filmen inneholder gode prestasjoner fra Neeson, som gjorde en god og troverdig prestasjon i filmen. Maggie Grace gjør også en god rolle, selv om jeg ble irritert av dumheten til disse 17-åringene... men det gjør filmen mer troverdig after all. Alt i alt, så likte jeg filmen jækla godt. Den er drivende, smart, innholdsrik, samfunnaktuell og fengende. Den låner noen elementer fra Bourne-serien, men i motsetning til lignende filmer finner jeg ikke dette nevneverdig plagsomt. Gir ikke toppkarakter, fordi jeg mener den kunne ha vært litt lenger og har noen små irritasjoner. 9/10 Bare jeg som fant torturscenen en smule forstyrrende? Vi snakker nåler i beina, før grilling på 220 volt. Hvor lang tid tar det å drepe en person på den måten? Fader så brutalt! Forøvrig så minnet Neeson meg på en pensjonert Jason Bourne :!: når han klatra på de listene, fram til vinduet i bygningen jentene ble kidnappet i. Endret 22. november 2009 av Working Class Hero' Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Torturscenen var ikke forstyrrende i det hele tatt! Om det er lov å innrømme at jeg virkelig likte den scenen? Visuelt sett er den fabelaktig! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg digget også at han skøyt kona til han franske(?) karen i armen Her snakker vi vold! Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Skulle egentlig legge til en sånn "" etter "Fader så brutalt!" Den var mest forstyrrende, fordi jeg så meg selv i den situasjonen og forestilte meg smerten. Her snakker vi hevn. Alt i alt så likte jeg volden i filmen, den var veldig upolert og derfor meget realistisk. Filmen var nådeløs i enkelte scener, og da han skøyt kona til franskmannen i armen humret jeg litt for meg selv . Hele filmen hadde særegen action, og det gjorde den så bra som den er. Scenen i den bygningen, da han utpresser dem for penger er priceless. Han dytter bordet på dem, så setter en kniv i hjertet på han andre fyren. Etterpå bruker han lik som skjold, som sagt upolert vold. Flere filmer burde gjøre sånt... Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Ikke noe PG13 her i gården, nei Jeg mener, når man har frie "tøyler" til å gjøre hva man vil, altså at en ikke må si crap istedenfor shit, eller det at det faktisk blir blodsøl når noen blir skutt i ryggen (The Dark Knight anyone?), da blir det så kult som det her. Hele "PG13-greia" gjør meg sjelven, så jeg er spent på blant annet hvordan Terminator Salvation blir med PG13, kontra R som de 2 første hadde. Noen andre som føler det jeg føler her? Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Noen andre som føler det jeg føler her? Ganske enig. Det er OK med at mange filmer har PG 13, men f. eks Max Payne ble bare dårligere av det. En stor skuffelse av en film for min egen del, og jeg hater når storfilmer får PG 13 bare fordi produksjonsselskapene får mer penger i sekken av det. Det funket i The Dark Knight, men filmer som Max Payne, Taken og Bourne filmene må ha en viss mengde blod, banning og realistisk vold i seg. Dette er virkemidler, og det blir for dumt når man fjerner dem. I de to sistnevnte skaper volden en viss stemning, og skal en film være realistisk må den inneholde disse elementene. I Max Payne skulle det ha vært gørr, fordi spillene inneholdt og hele serien er basert på brutaliteten hovedpersonen støter på. Det er bare amerikanere som vil sensurere noe slikt, da jeg mener at folk i Europa ikke har et så stort problem med vold, nakenhet osv. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg digget også at han skøyt kona til han franske(?) karen i armen Her snakker vi vold! En fint nikk til 24, den scenen der. Ellers pusher PG-13 stadig grensene, merker jeg, men jeg synes det blir litt for mye rating-mas. Max Payne hadde feks. ikke blitt noen særlig bedre film hvis den var voldelig. Endret 22. november 2009 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Ed Wood Jeg så denne filmen for tredje eller fjerde gang, og jeg er fortsatt ikke lei. Et ganske så fantastisk cast er med på å gjøre denne filmen flott, og spesielt Depp skinner som aldri før i rollen som Edward D. Wood Jr. Entusiasmen og gleden han utviser ved sin tolkning er umulig å ikke bli bergtatt av, og dette flyter ut av plasmaen jeg så filmen på. At Martin Landau vant Oscar for beste supporterende rolle er for meg ingen overraskelse, da han er et flott sidekick gjennom filmen. Det er ingenting å si på den teatralske evnen til hans karakter, Mr. Bela Lugosi . Selv om jeg kanskje ikke lo like mye som da jeg har sett den før, hadde den meg leende høylytt opp til flere ganger. Jeg mener dette er den beste filmen jeg har sett av Tim Burton. Hele stilen og hvordan svart-hvitt formatet er taklet i denne flicken står frem som visuelt mesterlig. 8/10 Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Kort oppsummering av festivalfilmene : Apan (2009), Director: Jesper Ganslandt Samme regissør som Farväl Falkenberg, teaseren som gjorde at jeg fikk lyst til å se filmen. En meget god teaser med andre ord, selve filmen er jeg fortsatt litt usikker på hva synes om. Kunne minnes veldig mye om The Wrestler, ihvertfall i filmstil. Var vel ganske så lik deprimerende stemning, men synes at hovedpersonen ødela filmen litt. Ikke at det var en dårlig karakter, var bare en dårlig skuespiller. Filmen kunne absolutt blitt bedre med en bedre skuespiller. Filmen var liksom ikke så sterk som den prøvde på pga av skuespilleren. Anyway, en film jeg kunne ha likt godt, men som sagt, skuespilleren ødela mye. 5/10 Bunny and the Bull (2009), Director: Paul King A young shut-in takes an imaginary road trip inside his apartment, based on mementos and memories of a European trek from years before. En liten overraskelse dette, regnet med litt morsom film, men denne hadde faktisk mange gode øyeblikk. Kreativ til helvete, kunne minne litt om stilen til "Science Of Sleep". Eller alle filmene til Gondry for den saks skyld. Veldig originalt konsept, originalt filmet, og originale karakterer. Originalt er vel ett ord som beskriver filmen godt. En frisk pust dette her. 8/10 Up in the Air (2009) Director: Jason Reitman En intelligent komedie om en kar i luften. Filmen hadde mange morsomme øyeblikk, ikke le høyt øyeblikk, men små artige saker. Gode dialoger er vel Reitman flink til, og absolutt ingen unntak dette her. Juno var en film jeg ikke hadde sansen for, men denne slo ann bedre enn forventet. Hadde noe gode budskap, men noen budskaper var på vippet til å gå over til klisjé. Var absolutt klijséiske ting i filmen, men det kunne ha vært mye verre tho. Jeg koste meg ihvertfall over ett godt håndverk, og begynner bare å få mere og mere sanen for Clooney, ihvertfall etter Burn after reading, Michael Clayton og denne. 8/10 Endret 22. november 2009 av Mr.BadSmile Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 David Lynch er en geni strek. I motsetning til deg, min venn =) Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Speaking of David Lynch... Så nettop Blue Velvet. Faen å syk film. Helt utrolig performance av Dennis Hopper som Frank, det var nesten det beste med filmen. I tillegg er filmer med Bobby Vinton og Roy Orbison soundtrack alltid sikre vinnere. Spesielt når sangene kobles med den typen scener som det var et par av i Blue Velvet. Jeg hadde likt denne filmen mye mer om det var mer attraktive skuespillere. Sorry ass, men tenk så mye mer pirrende hele filmen hadde vært om f.eks Dorothy Vallens var jævlig deilig? Samme med Laura Dern, ikke like stor rolle, men hadde vært digg med noe fint å glo på istedet for å bli dratt mot nesa eller monobrynet hele tiden. Vet ikke hvorfor, men dette tenkte jeg hvertfall på under og etter filmen så da tar jeg det med her 8/10 Her er et lite klipp til de som ikke har sett filmen som burde skape litt interesse Jeg har definitivt sett for lite Lynch. Jeg har bare sett Elephant Man, Mulholland Drive, og nå Blue Velvet. Hva burde jeg sette på neste gang jeg føler for litt Lynch-stemning? The Straight Story har jeg liggende forresten... Lenke til kommentar
HarryLime Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) excel: Tusen Takk thesinner: Sjekk ut Lost Highway - Endret 23. november 2009 av HarryLime Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Ikke mye Lynch-stemning å finne i The Straight Story, men det er fortsatt en meget flott film. Se Lost Highway, og dersom du liker den (og Mulholland Drv) ser du Inland Empire. Endret 23. november 2009 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Var på kino og så Zombieland idag. En grei film. Ikke noe spesielt bra, men grei underholdning for pengene. Ufattelig lett å "lese hva som kom til å skje". Jeg og kompissen min analyserte de kommende scene hele tiden og traff på absolutt alt. I starten var det bare galskapen til Woody Harrelson som holdt filmen i live, og på slutten var det bare den perfekte Emma Stone som holdt filmen bra. 3/10, lo kanskje 3 ganger høyt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Det kan da ikke være morsomt å dra på kino for å analysere ihjel og drite på en film? Snakk om å kaste vekk penger. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Selv om det er lett å forutse ca hvor filmen går så er vel ikke det nødvendigvis noe dårlig? Hvertfall ikke i en sånn type film... Synes den var konge jeg, skulle ønske den varte mye lenger... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) En morsom visning spør du meg. Ble nok litt langdryg på slutten,men slike filmer bruker og bli det. At du bare lo 3 ganger er nok grunn til å gruble på igrunn. Scenene med BM er jo genialt nok til å kjøpe konseptet . Endret 23. november 2009 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Jeg slenger opp en anmeldelse for å si ifra hva jeg synes om den. Jeg gir blanke f'en i hva folk synes om meningen min og hva folk synes om den. 2012 Katastrofefilm der jorden blir ødelagt osv. Første halvdel var morsom, men det ble for langtrekkelig når de begynte å maste om de Arkene. Jeg vil ha katastrofefilm, ikke en ny Titanic eller noe sånt tull. Og vulkanen i Yellowstone er en supervulkan som kommer til å ødelgge minst halve Nord-Amerika når den bryter ut. Den i filmen var bare en liten pyse som knapt kunne ødelagt en småby. Vurdering: 3/10 Bra effekter, og Amanda Peet er jo eye-candy som vanlig. Lenke til kommentar
K011 Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 EVIG SOLSKINN I ET PLETTFRITT SINN: Film fra 2004 med skuespillere som Jim Carrey, Kate Winslet, og Tom Wilkinson. Går enkelt og greit ut på at livet til Joel, som Jim Carrey spiller, er ganske kjedelig. Han treffer Clementine (Kate Winslet) og ting begynner å komme seg. Den er ganske rotete satt opp da begge disse karakterene ender opp hos dr. Howard Mierzwiak (Tom Wilkinson), som er kjent for å slette hva det måtte være fra folk's hukommelse. Mye frem og tilbake i tid, hva skjer? Når skjedde dette i forhold til hva vi nettopp så? Gir den 4/10 da tanken bak filmen ikke er så aller værst. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Har ikke sett 2012 ennå jeg, burde vel komme meg på kino snart mens den ennå går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå