Thend Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Han fikk beskjed å "keep the accent the way you want", så de var ikke streng at den skulle være perfekt. Men det høres uansett fælt ut. Og i flere andre interviewer leser du at han bygget den ved å hente ord fra forskjellige plasser han omgikk før filmen. Personen i filmen er jo fransk. Fransk? Han spiller en boer/afrikander, altså en med afrikaans som morsmål, og mange av dem snakker engelsk på akkurat den måten der. Endret 21. november 2009 av Thend Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 (500) Days of Summer (2009): Søt film, føltes original. Liker man The Graduate, Amelie, It's a Wonderfull Life, City Lights, La vita è bella, The Curious Case of Benjamin Button, Before Sunrise, Before Sunset, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Once, The Philadelphia Story og/eller Love Actually så liker man nok denne også. Sterk siste akt, den hevet den opp der med de nevnte filmer. Er vel mest lik Eternal Sunshine of the Spotless Mind i stil. Men ja, selv om mange referanser listes opp så var den smått unik. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Han fikk beskjed å "keep the accent the way you want", så de var ikke streng at den skulle være perfekt. Men det høres uansett fælt ut. Og i flere andre interviewer leser du at han bygget den ved å hente ord fra forskjellige plasser han omgikk før filmen. Personen i filmen er jo fransk. Fransk? Han spiller en boer/afrikander, altså en med afrikaans som morsmål, og mange av dem snakker engelsk på akkurat den måten der. Jo, det er greit. Men han har tungt overdrevet dialekten i filmen. Han snakker slett ikke sånn "i virkeligheten". Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 A Las Vegas-set comedy centered around three groomsmen who lose their about-to-be-wed buddy during their drunken misadventures, then must retrace their steps in order to find him Må si jeg syns den var dyktig oppskrytt. For min del så blir det litt at en ikke riktig ler men man blir bare sittende og smile/små humre av ting som egentlig ikke var sååå artig. Ed Helms ble for typisk seg selv etter å ha sett mye The Daily Show og Rob Riggle stakk turen innom også noe jeg faktisk falt i smak. Hele filmen berges nok egentlig av Galifianakis og han sære personlighet. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Jo, det er greit. Men han har tungt overdrevet dialekten i filmen. Han snakker slett ikke sånn "i virkeligheten". Jeg har bodd et år i Sør-Afrika og synes ikke han overdrev i det hele tatt. Hva legger du egentlig i det? Det høres da helt normalt boer-engelsk ut? Av alle elendige aksenter enkelte skuespillere kommer opp med er denne overhodet ikke verdt å nevne. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Jo, det er greit. Men han har tungt overdrevet dialekten i filmen. Han snakker slett ikke sånn "i virkeligheten". Jeg har bodd et år i Sør-Afrika og synes ikke han overdrev i det hele tatt. Hva legger du egentlig i det? Det høres da helt normalt boer-engelsk ut? Av alle elendige aksenter enkelte skuespillere kommer opp med er denne overhodet ikke verdt å nevne. Eh, han har jo sakt det selv i interviewer, og du hører det på den youtube videoen jeg linket til..... Lenke til kommentar
Thend Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 En skuespiller som i egen person snakker forskjellig fra hva karakteren han spiller gjør? Dette er vel ikke så rart, er det? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Jo, det er greit. Men han har tungt overdrevet dialekten i filmen. Han snakker slett ikke sånn "i virkeligheten". Jeg har bodd et år i Sør-Afrika og synes ikke han overdrev i det hele tatt. Hva legger du egentlig i det? Det høres da helt normalt boer-engelsk ut? Av alle elendige aksenter enkelte skuespillere kommer opp med er denne overhodet ikke verdt å nevne. Eh, han har jo sakt det selv i interviewer, og du hører det på den youtube videoen jeg linket til..... Sier han SELV at han gjorde en dårlig holland-engelsks dialekt? Han gjør jo ikke det. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 2012 Verste filmen jeg har sett? Ikke noen stor handling, bare dommedag. Så sitter du der å ser filmen og blir bare irritert over hvor dårlig planlagt det hele er! hvem bygger vel 6-9 (Husker ikke hvor mange det var) skip på samme plass? For en elendig plan! Og midt i Himalaya med mange fjell de kan kræsje på!. Denne filmen hadde dårlig og kort handling. Ingen mening med filmen i det hele tatt! Lenke til kommentar
MsVidic Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Siste filmen jeg så: 2012 Kategori: Action Filmen med 20 ord: Jorda går under, vi ser ting fra 4-5 forskjellige perspektiv som blir sydd sammen mot slutten. Min Rating: 4.50 / 10.00 Sted: Kino Når vil jeg se filmen igjen? Når den kommer på TV og jeg ikke har noe annet å se på. IMDB Rating: 6.3 / 10.00 Plot: Filmen handler om dommedag på jorden som skjer ved at solen har store utbrudd som igjen gjør at jordens indre varmes opp og får landmasser til å flytte på seg i et stort tempo. Dette fører til store jordskjelv og senere tidevanns bølger. Verdens rikeste land har en plan for å redde en del av menneskeheten slik at arten og kulturen vår kan leve videre. Filmen er laget av "dommedag og store spesialeffekt" eksperten Roland Emmerich som bla har stått bak Independence Day (1996), Godzilla (1998), The Patroit (2000), The Day After Tomorrow (2004) og 10.000 BC (2008). Alle filmer med bra spesial effekter. Man kan ihvertfall kjenne igjen stilen fra både I-D og TDAT i 2012. I Hovedrollene; John Cusack (High Fidelity), Amanda Peet (Jill i Jack&Jill), Chiwetel Ejiofor (Inside Man) og Oliver Platt (Huff). I mindre roller ser vi bla: Thomas McCarthy (The Wire), Woody Harrelson, Danny Glover & Thandie Newton (ER). Lik tidligere "Disaster Filmer" I filmen som er bygget opp på ganske lik måte som Independence Day og The Day After Towmorrow så får vi se alt fra oppdagelsen om at "noe er galt", oppbyggningen fra "hva gjør vi nå?", og selve de sjebnesvangre dagene der katastrofen skjer. Likhetstrekkene med de to foregående filmene til regissør Emmerich stopper ikke der. I alle tre filmene følger vi både forskere som har vært med å oppdage katastrofen og advarer om den, videre følger vi med i maktens korridorer (Presidenten og hans nærmeste stab) og ikke minst "helten", en familefar som har problemer på det personlige plan. Dette gjentar seg i alle tre filmene. Will Smith hadde rollen i "ID", Dennis Quaid overtok i "TDAT" og John Cusack har den i "2012". En kul ting i filmen er at de brukte den populære "flashforward/back" teknikken fra flere Tv-serier som b.l.a Lost/Heroes. Men fra katastrofene begynte å inntreffe var det bare en tidslinje. Filmen er verdt å se hvis du er ute etter "pure entertainment" og ikke blir sur om du får se veldig urealistiske ting. Når jeg ser Harry Potter godtar jeg at de kan trylle osv. Det ligger innenfor premissene til universet handlingen er satt til. Men i "2012" er det mye som rett og slett blir for dumt, men bare er lagt inn for å gi oss mer spenning og action. Når det er sagt er dette en film som har gode spesial effekter. Men desverre blir de ofte brukt bare for å vise at de kan bruke de. Handlingen er syltynn og her synes jeg de burde lagt mer tid inn i manus og replikk arbeid. Se filmen på kino da den kommer mer til rette på et stort lerett. Men med dagens kinopriser er det kanskje lurt å vente til du kan leie den eller den kommer på tv. Endret 22. november 2009 av MsVidic Lenke til kommentar
2ore Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) 2012 Har ikke spesielt mye bra å si om denne filmen, bortsett fra spesialeffektene. Som sagt tidligere, så er manuset syltynt og selve filmen er bare en svær mølje av spesialeffekter. Det er en del som irriterte litt, blant annet ungene som ropte "DAAADDDDYYYYY!!!!!" fra slutt til start, og lampene som flashet av og på bare pga. små rystninger gjentatte ganger. De kunne gjerne ha kuttet bort en hel time av filmen, uten å miste noe spesielt av plottet istedet for å vise sted på sted bli knust sønder av bølger. Men skal si jeg frydet meg når han feite russeren falt ned! 4/10 - Ganske pent å se på, men blir alt for flatt og kjedelig å se på i lengden. Endret 22. november 2009 av Crippled Lenke til kommentar
Njormann Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Alle burde bare sitte å se The Fountain og kun det. Da hadde alle vært fornøyde med handling lyd og regi! http://www.youtube.com/watch?v=TTWh0HCqpgw Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Alle burde bare sitte å se The Fountain og kun det. Da hadde alle vært fornøyde med handling lyd og regi!http://www.youtube.com/watch?v=TTWh0HCqpgw Den er usedvanlig vakker, dessverre er plottet like elendig som alt annet er perfekt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg elsker hvordan dette forumet klager over filmer som 2012 og likevel ikke klarer å motstå den enorme reklamekampanjen og ser filmen på kino. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hva skjer med 2983293829392839283928392839829382932 anmeldelser av 2012 a? Hva har gjennomsnittskarakteren blitt? Jeg tipper 6.5/10. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Er vel gangske typisk for "disaster movies" at de får en middels karakter. Plott og handing er jo bare å overleve. De kan ikke akkurrate kaste inn en "twist" her og der.... "De løper for livet, bakken raser sammen, så snur hovedpersonen til dama og sier "Jeg er egentlig en 90 år gammel mann fanget i en 35 årings kropp"....dun dun daaaa! Forventer bare å ha det morro med den filmen jeg. Gleder meg å se den. Lenke til kommentar
MsVidic Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg elsker hvordan dette forumet klager over filmer som 2012 og likevel ikke klarer å motstå den enorme reklamekampanjen og ser filmen på kino. Når det kommer en ny film med slike spesialeffekter er det jo verdt å dra å se den. Hva om man skulle droppe alle storslagne spesialeffekt supper? Da ville man jo ikke fått med seg fremstegene til filmindustrien innenfor ny teknikk. Og da heller få sjokk de gangene det dukker opp LOTR eller andre filmer som garantert er bra. For å få gode filmopplevelser så burde man se er stort spekter av filmer. Hvor godt hadde taco vært om man kun spiste middager som er på høyde med taco? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Når man begynner å grave etter seriøs dyp historie i disaster movies så er man ute på vidda i mine øyne. De aller fleste disaster filmer ender som oftest opp i det samme til slutt, disaster. Og en del som overlever det umulige. F.eks "The day after tomorrow" hvor det så ut som alle hadde strøket med. Når filmen var "over" poppet de frem fra skjulestedene sine i skyskrapene i New York. Disastermovies blir ensporet, forutsigbart og burde sees med det for øyet at de nettopp er det. Er som å forvente en dyp dyp historie fra "Wanted", det kommer bare ikke til å skje. "2012" er helt grei underholdning med gode spesialeffekter. En perfekt film hvor man skrur lyden på surroundanlegge på maks og virkelig føler at jorda går til helvette, samt at det samme sier vel naboene over meg, kremt. Gleder meg til den kommer på DVD når jeg tenker over det Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Når man begynner å grave etter seriøs dyp historie i disaster movies så er man ute på vidda i mine øyne. De aller fleste disaster filmer ender som oftest opp i det samme til slutt, disaster. Så det du egentlig mener er at blockbustere ikke kan ha en god story, godt skuespill og et bra script? Det er ingen ting i veien for at disaster blockbustere kan være gode de også. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Har ikke fornektet at de ikke kan være gode, men noe seriøs dyp historie er det skjeldent de har. "Knowing" er en film som hadde brukbar historie og som endte i disaster så der har man ett lite untak. Men de aller fleste disaster filmer har en overfladisk historie fylt av gamle klisjéer og tidvis dårlige dialoger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå