Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Miracle on 34th street (1947)

Kjøpte denne filmen etter å ha lest litt i "Dine beste julefilmer" og så at den var anbefalt av GoreGalore. Dermed hadde jeg også store forventninger til den.

Filmen innfridde. Jeg koste med med en god julefilm i 1 time og 30 minutter. Historien er fin, skuespillet er bra, og den bringer fram en god julefølelse. Det er flott julefilm man blir glad av å se. Per dags dato er det den beste julefilmen jeg har sett. En godt gjennomført film.

Jeg ender med dette opp på samme "karakter" som GoreGalore.

:love:

Lenke til kommentar
Har du sett originalen?* Selv kun sett originalen, og Dracula fra 1931 som skuffet meg. Så stumfilmoriginalen leder. Blir ikke overasket hvis Phantom der Nacht tar over det, da.

Jeg har ikke det nei. Men jeg har litt lyst, da jeg har hørt at Schreck er enda styggere og jævligere enn det Kinski var i denne. Og han var ingen sølvgutt, for å si det sånn. En fin kontrast til alle disse vakre Twillight, Cruise/Pitt og True Blood vampyrene, selv om jeg digger alt som beveger seg i sistnevnte.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke det nei. Men jeg har litt lyst, da jeg har hørt at Schreck er enda styggere og jævligere enn det Kinski var i denne. Og han var ingen sølvgutt, for å si det sånn. En fin kontrast til alle disse vakre Twillight, Cruise/Pitt og True Blood vampyrene, selv om jeg digger alt som beveger seg i sistnevnte.

Kjør på. Den er kjempefin.

vampire_faggot.jpg

Den ligger på Video Google, btw.

Lenke til kommentar
Se det mølet igjen? Glem det. Diskutere karakteren jeg gav? Glem det. Gidder ikke krangle med folk på et forum, og spesielt ikke over en film jeg ikke engang likte. Hva dere synes er faktisk ikke så interessant for meg. ;)

Hehe, hvorfor deltar du på forumet da?

Det vil alltid være de som vil bli hørt, men som gjerne ikke ønsker å høre.

Men det er vel heller ikke ulovlig. Vi får bare leve med det. Nå er jeg bergenser og vet lite om dette å lytte til andre enn egen stemme, men jeg lever nå i den tro at det å lytte gir mye mer økt visdom enn å prate i vei som en sofist. Det å diskutere er, i god filosofisk ånd, enda mer givende fordi man kontrollerer egen overbevisning.

Det er jo synd om folk ikke er interessert i å kontrollere sine egne meninger (hvor da de man diskuterer med er kontrollpunktene). Men folk velger sine egne veier, om skråsikkerhetens tyranni er det man foretrekker so be it.

Lenke til kommentar
Ang Blade Runner så bør du gi den flere visninger.

Det tror jeg på. Har bare sett den en gang og likte den ikke spesielt godt, men av en eller annen grunn føler jeg at den kommer til å falle mye bedre i smak neste gang jeg ser den.

Dette gjaldt for meg og. Første gang var den vare ok, men så var det noe som hang igjen og plaget meg i hodet. Jeg måtte bare se den en gang til. Og da jeg gjorde det ble jeg blåst av sted.

De siste 15 min. ca. er bare pur gull. Tror jammen jeg skal se den i morgen.

Lenke til kommentar
Miracle on 34th street (1947)

Kjøpte denne filmen etter å ha lest litt i "Dine beste julefilmer" og så at den var anbefalt av GoreGalore. Dermed hadde jeg også store forventninger til den.

Filmen innfridde. Jeg koste med med en god julefilm i 1 time og 30 minutter. Historien er fin, skuespillet er bra, og den bringer fram en god julefølelse. Det er flott julefilm man blir glad av å se. Per dags dato er det den beste julefilmen jeg har sett. En godt gjennomført film.

Jeg ender med dette opp på samme "karakter" som GoreGalore.

:love:

:thumbup:

Herlig film. Gleder meg til å se den igjen!

Lenke til kommentar
Ang Blade Runner så bør du gi den flere visninger.

Det tror jeg på. Har bare sett den en gang og likte den ikke spesielt godt, men av en eller annen grunn føler jeg at den kommer til å falle mye bedre i smak neste gang jeg ser den.

Dette gjaldt for meg og. Første gang var den vare ok, men så var det noe som hang igjen og plaget meg i hodet. Jeg måtte bare se den en gang til. Og da jeg gjorde det ble jeg blåst av sted.

De siste 15 min. ca. er bare pur gull. Tror jammen jeg skal se den i morgen.

Anbefaler at dere også leser boken for en utvidet forståelse av hva som foregår.

Lenke til kommentar

Coraline

Fin og sjarmerende film, men den er litt ustabil. I motsetning til Tim Burton klarer ikke Henry Selick å trollbinde seeren med magisk stemning og hysteriske karakterer, og jeg tror nå at Tim Burton fortjente mye av æren han fikk for A Nightmare Before Christmas. MEGET bra kvalitet på BD-en, forresten.

65%

Don't Go In The Woods... Alone

Menger seg inn blant Troll 2 og Plan 9 From Outer Space. Helt fantastisk morsom film. Jeg måtte tørke tårene opp til flere ganger. Noen ganger måtte jeg nesten klype meg i armen for å forsikre meg om at jeg var våken, og at dette faktisk var en ekte film.

75%

Mondo Topless

Min første Russ Meyer-film, og forhåpentligvis den svakeste. Jeg ante ikke hva jeg skulle se, og jeg endte opp med slags dokumentar om strippere. Hele filmen er rett og slett noen nakne damer som danser rundt nakne i diverse naturmiljøer mens vi hører stemmen deres i bakgrunnen som forteller diverse saker om hvordan det er å være stripper. Puppene gjorde at jeg ikke slo av.

15%

Edward Scissorhands

Ah, jeg er glad for at jeg gav denne et gjensyn. Stemningen er herlig og Johnny Depp storspiller. Jeg hadde forresten glemt at slutten var så trist...

85%

The Godfather

JA, dette er første gang jeg ser The Godfather. Og jeg ble ikke videre imponert. Den er svært godt gjennomført, og Marlon Brando gjør en fantastisk rolle, men den klarte rett og slett ikke å engasjere meg. Tankene mine gikk i helt andre retninger, og jeg hadde store vansker med å følge med. Det skal riktignok sies at noen scener var meget spennende, og slutten var meget bra. Musikken var også helt strålende.

65-70%

Goodfellas

NEI, jeg har ikke sett denne heller før. Denne var dog mer imponerende. Skuespillet var plettfritt, soundtracket var bra og plottet hadde mange og fine vendinger.

80%

Lenke til kommentar

District 9 (2009)

Levde meg mye mer i denne enn jeg hadde trodd. Vi skreik til skjermen til tider.

Sharlto Copley var drit dårlig med dialekten sin. Du hørte hele tiden at han falt tilbake på engelse hver annen ord. Dette ødla mye av opplevelsen. Og figuren hans Wikus Van De Merwe, hatet jeg mer enn "miltær skurken". Jeg virkelig håpet han skulle bli drept i en hver anledning.

Heldigvis er filmingen, og fremskildingen av filmen så genialt intenst visuelt, at du tilgir den elendinge skuepillingen mangen av folkene gir oss. Handingen er provoserande, men svært forutsigbart. Var egnetlig ikke noe ny opplevelse, masse er hentet fra TV serien V bare vrid det litt.

Morsom film, leverer en god opplevelse.

8/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

zombieland-poster.jpg

Ufattelig skøy. Hadde kanskje forventet litt mer blod og gørr da introen ga et lite "løfte" om det men filmen skuffer ikke i det hele tatt.

Den gjør akkurat det den er ment til å gjøre, være filmversion av Left 4 Dead og samditid ha en usikker gutt som finner pen jente og de finner hverandre og..ja..dere vet resten.

Lenke til kommentar
Ufattelig skøy. Hadde kanskje forventet litt mer blod og gørr da introen ga et lite "løfte" om det men filmen skuffer ikke i det hele tatt.

Den gjør akkurat det den er ment til å gjøre, være filmversion av Left 4 Dead og samditid ha en usikker gutt som finner pen jente og de finner hverandre og..ja..dere vet resten.

Helt enig med deg! Ufattelig gøy film.

Lenke til kommentar

Mary-Max.jpg

Mary & Max

En av de beste animasjonsfilmene jeg har sett - rett og slett en strålende film. Intelligent, vanvittig morsom og helt ufattelig rørende.

Orker ikke skrive mer da jeg fortsatt er i "wow"-stadiet. Karakteren kommer nok til å justeres. Om det blir opp eller ned vet jeg ikke.

9/10

Lenke til kommentar
District 9 (2009)

Sharlto Copley var drit dårlig med dialekten sin. Du hørte hele tiden at han falt tilbake på engelse hver annen ord.

Han snakker da slik i virkeligheten.

Det gjør jo ikke det:

Han fikk beskjed å "keep the accent the way you want", så de var ikke streng at den skulle være perfekt. Men det høres uansett fælt ut. Og i flere andre interviewer leser du at han bygget den ved å hente ord fra forskjellige plasser han omgikk før filmen. Personen i filmen er jo fransk.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...