Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Up

Hadde latterlig høye forventninger før så filmen, men på merkelig vis klarte den å overgå de. Synd jeg ikke klarte å få den med meg mens den gikk på kino.

Første filmen fra 2009 som får 10/10

Gleder med til å se WALL-E senere i kveld, håper den er like bra.

Fantastisk. Jeg skal se den imorgen (fikk BD'en her om dagen). Jeg måtte "desverre" se de 5 første minuttene, og det var absolutt supre saker!

Lenke til kommentar

3:10 To Yuma (2007)

Regissør: James Mangold

----------------------------------------------------------

310toyuma.jpg

Russel Crowe i en Western som en hensynsløs gjengleder og banditt? Javel, det funket relativt greit. Det var ikke skuespillerne som gjorde jobben i denne filmen, bortsett fra at Christian Bale gjorde en meget bra jobb som Crowe's motspiller. Underholdningsverdien var bra gjennom hele filmen, fete actionscener og mye fart og spenning. Ikke en film jeg kommer til å se igjen med det første tror jeg, men alt over en bra film.

Vurdering: 7/10

Blade Runner (1982)

Regissør: Ridley Scott

-----------------------------------------------------------

blade_runner.jpg

Leste bakpå coveret at denne filmen skulle være actionspekket fra start til slutt, noe som ikke stemte på langtnær. Og de få actionscenene som fant sted i filmen var ikke all verden heller, bortsett fra noen få lyspunkt. Leste også bakpå coveret at filmen skulle være visuelt spektakulær. Endelig noe som stemte. Visuelt sett var filmen en fryd før øyet. Handlingen var veldig tynn, så det ble mye kjedelig snakking i løpet av de snaue 2 timene filmen varte, noe som gjorde at jeg kjedet meg litt underveis. Det visuelle, noen kule scener og Harrison Ford redder denne filmen til å bli en brukbar/god film.

Vudering: 6/10

Lenke til kommentar

Ang Blade Runner så bør du gi den flere visninger. Absolutt en særdeles spektakular film for min egen del.

Hvilken versjon så du?

Jeg har sett 3 forskjellige (Final Cut, DC og International Cut (dog veldig lenge siden), Final Cut er den som fenget meg mest. Ingen unødvendige "stemmer" fra the narrator slik som de 2 (?) andre har.

Digget du ikke musikken, stemningen, det visuelle, stilen, den generelle helheten? For en film ass.

Synd å se filmer som Body of Lies når du vet Scott har gjort det så fett som det her..

Lenke til kommentar
Ang Blade Runner så bør du gi den flere visninger.

Det tror jeg på. Har bare sett den en gang og likte den ikke spesielt godt, men av en eller annen grunn føler jeg at den kommer til å falle mye bedre i smak neste gang jeg ser den.

Har akkurat samme opplevelse som deg. Historien skuffet meg, men jeg likte veldig godt slutten og det visuelle er det beste innen sitt felt. Tenkte å bestille 5 disc'n fra amazon.

Lenke til kommentar

2012

Vi fikk fri tidlig en dag i uka fra tjeneste, så gutta i laget tenkte vi skulle slappe av med en tur på kino. I Elverum er ikke utvalget akkurat spektakulært, så det ble 2012. Det var enstemmig den latterligste filmen vi hadde sett. Allerede intro-scenen advarte om at dette ble en klisjé-film uten like. Den er alt for lang, inneholder mange "unødvendige" scener og annet tull som regissør kanskje tror er med på å lage en følelsesladd stemning - det skjedde ikke. Under bil-scenen der hele jordskorpen revner lurte jeg på om jeg bare skulle forlate salen, og alle disse i-siste-liten-episodene som smeller i trynet på deg hvert tiende minutt er helt patetiske.

2/10

Og filmen er heller ikke så dårlig at den er bra, hvis noen skulle finne på å tro at den går under en slik kategori.

Lenke til kommentar
^ Jeg har den. Mye snadder man får med.

Hehe, Steel edition eller vanlig? Finnes begge, men ingenting forskjell på de to, så vidt jeg vet.

Også har vi kofferten da, som har det samme som 5 disc-coveret, bare følger med en liten booklet + div. småleker med ting fra filmen.

Vanlig. Nei ikke som jeg vet heller.

Edit: Den jeg har:

post-189395-1258738217_thumb.jpg

Endret av Write
Lenke til kommentar
^ Jeg har den. Mye snadder man får med.

Hehe, Steel edition eller vanlig? Finnes begge, men ingenting forskjell på de to, så vidt jeg vet.

Også har vi kofferten da, som har det samme som 5 disc-coveret, bare følger med en liten booklet + div. småleker med ting fra filmen.

Du burde lett kjøpe deg kofferten! Den er så digg at jeg har lyst til å ha sex med den (figure of speech, høhø)

Jeg har eksemplar 2319/2500 [HD DVD].

Hørte 2012 var elendig, ja. Så den skipper jeg glatt. South Park sin "take" på filmen var ganske artig!

Lenke til kommentar
2012

Og filmen er heller ikke så dårlig at den er bra, hvis noen skulle finne på å tro at den går under en slik kategori.

Eg holdt på å le meg ihel på dei mest rørande og grusomme scenene der ein halv by raste ned i undergrunnen. Rett og slett så dårleg, usannsynleg, klisjé osv osv at det berre var underhaldande. Filmen gir eg kanskje ein 5-6/10. Eg gjekk på kino og forventa ein ny The day after tomorrow, og det var det eg fekk. Det var though litt for mange "hollywood" spenningsscener, alt skjedde i siste liten, men ein visste at det kom til å gå bra, det er tross alt amerikansk.

Slutten forlot meg som eit spørsmålsteikn.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Om polane hadde reversert seg, ikkje minst flytta seg til Wisconsin, Hadde ikkje magnetfeltet vore mildt sagt fucked up, og alt DNA på jorda utsletta av stråling?
Lenke til kommentar

Nosferatu: Phantom Der Nacht (1979)

Herzog vs Kinski volum 3. Åpner litt som en amatøraktig skolefilm, og selv om budsjettet ikke øker utover filmen blir kvaliteten betraktelig hevet med engang Harker kommer seg til fjellene i Transylvania. Tidvis creepy, mange flotte bilder og musikken fra Popul Vuh og Wagner er jo mesterlig (jeg lærte nå at James Horner ikke står bak den fantastiske åpningen av Malick's The New World). Ikke et betydelig verk, men en god vampyrfilm.

post-133624-1258745144.gif

Angels & Demons (2009)

Jeg unnskyldte Da Vinci's åpenbare filmatiske problemer med en skikkelig artig og interessant sammensvergelsesteori som vekket den kvisete konspiratøren i meg. Denne gangen flyter filmen langt bedre, Langdon er mye stødigere som leading-man og Howard får til noen skikkelig flotte vinkler og bilder av Roma ( eller noen sett i Hollywood som skal se ut som Roma). Desverre er selve mysteriet og alle kodene som må løses mye kjipere, og dette med anti-materiet som skal sprenge Vatikanet føltes ut som en sesong av 24.

Edit: Hvilke plotthull Gunfreak?

post-133624-1258745592.gif

Happiness (1998)

Denne vant faktisk Gullpalmen i herrens år 1998, og det var sikkert fordi den tok opp svært ubehagelige temaer. Og ubehagelig er den. Tidvis. Fordi denne, som så mange andre glemte dramafilmer jeg har sett, skal pakke det seriøse inn i en slags suppe av svarte vittigheter. Vittigheter som ikke funker fordi jeg som seer blir minnet på at dette ikke er ekte mennesker med ekte problemer. American Beauty mener jeg å huske klarte denne balansegangen. Ellers er håndtverket varierende, alt fra vanlig Seymour-Hoffman kvalitet til biroller som leser opp replikker som en nervøs høytopplesning i klassen. Og hva skjedde med musikken?

post-133624-1258745592.gif

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...