magnusbe Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Monty Python - 10/10 Mer er det vel ikke å si! Du liker alle filmane og alle tv-seriane like godt? Lenke til kommentar
......... Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Monty Python - 10/10 Mer er det vel ikke å si! Du liker alle filmane og alle tv-seriane like godt? Jeg liker alle filmene og tv-seriene ganske godt ja. Men like godt vet jeg ikke. Det er selvsagt ting jeg liker bedre enn andre. Men Life of Brian er hvertfall på topplisten:D Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Når man sitter og ser en hel film og husker navnet på tre personer etterpå er det noe feil et sted. Jepp, spørsmålet blir da hvor feilen ligger. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Det er jo litt morsomt å se hvordan dere kaster dere over folk som ikke liker en "top 250 film" ellernoe slikt, da. Som om ingen andre meninger er lov uten å bli slaktet. 1. Alt er lov, inkludert å slakte filmer og å slakte anmeldelser. 2. En dårlig skrevet anmeldelse som slakter en godt likt film vil alltid få reaksjoner uansett hvor man er. "Gudfaren suger, verste sci-fi komedien jeg har sett i mitt liv" ville fått selv min mor til å reagere, for å ta det litt lenger enn jeg burde. 3. Det er litt for lett for enkelte her inne å leke offer. Stå heller ved meningen og argumenter tilbake, i stedet for å ta avstand fordi flere reagerer. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 John Adams HBO er kjent for sine serier med høy produsjons verdi. Serien er rett og slett ekstremt god, men ikke perfekt, serien taper litt damp når revolusjonen er over, men er fremdeles ikke kjedelig, og en ting serien aldri taper seg på er skuespillet, faktisk sparer de det beste til slutt da siste episode er ektremt følelsesladet og trist men samtidig en riktig avslutting. Giamatti's adams har vært på brisitepunktet flere ganger i løpet av serien, men når Abigail dør, blir det for mye og det blir mye men passende tårer. Det er så mye bra spill i serien at de er vansklig å nevne en eneste karakter som ikke blir spillt bra. Flere velforjente Emmy's som hadde vært Oscars om det var en film og ikke serie. Giamatti og Linney er fantastisk gode skuespillere og passer perfet som Mann og Kone. Alt i alt en av de beste mini seriene laget, mister som sagt litt damp fra episode 3-4, men skuespiller prestajonene gjør opp for det. 9/10 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Monty Python - 10/10 Mer er det vel ikke å si! Du liker alle filmane og alle tv-seriane like godt? Jeg liker alle filmene og tv-seriene ganske godt ja. Men like godt vet jeg ikke. Det er selvsagt ting jeg liker bedre enn andre. Men Life of Brian er hvertfall på topplisten:D Pointet med kommentaren hans var at du skreiv bare MP 10/10, uten å si hvilken film/TV serie du såg... Var det Life of Brian da? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Mye av det i seriene er for obskurt selv for oss nordmenn, men filmene er gull alle sammen. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Men noe annet var vel ikke å regne med. Neste gang skal jeg se om jeg finner en eller annen fransk film fra 1920-tallet som varer i minst fire timer uten å ha noe som helst handling. Eller dialog, for den saks skyld. Jeg kommer til å hate den, men dere kommer til å elske den. Montag sier jo at det er slike filmer vi her inne ser altfor lite av. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 The Eiger Sanction (1975) Unique leiemorder/fjellklatrings film dette. Hadde et virkelig bra character presentasjon, bestod av flere figurer og alle var nesten like fasinerande. Men fortellingen er noe rotete, og slutten luktet råten. Den bygger seg opp og opp, men så faller den (litt ironisk siden filmen fokuserer mye på å klatre et fjell). Liker du Clints sitt kjennemerke skuespilling "snakke igjennom tennene", får du mye av det her....lol, synd at filmen er egentlig dårlig. 4/10 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Greit, jeg kan prøve å diskutere karakteren om det er så viktig. Men da krever jeg til gjengjeld en saklig diskusjon, og ikke bare å høre at jeg tar feil, den er på 250-listen, ergo er den bra og så videre. Jeg kan si rett ut at jeg ikke aner noe særlig om den høytydelige listen deres. Jeg vet den er på imdb, men det er alt. Og hva har det med saken å gjøre egentlig? Er en film på førsteplass betyr det ikke at jeg kommer til å like den. Tvert imot unngår jeg slike lister som pesten for å være så nøytral som mulig når jeg ser en film. Den listen er ikke en fasit over hva som er bra film. Greit nok er det mange som stemmer der, men har dere tenkt på hvem som stemmer? De må være interessert nok i film til å gidde stemme, være nok på internett til å vite om den siden og like å snakke om film. At den er på nettet gjør også at folk over hele verden kan stemme. Med andre ord er det en liste laget av film-nerder over hele verden, og ikke "vanlige folk" som setter seg ned med en film for å nyte den og driter i den fem sekunder ut i rulleteksten uansett hvor bra den er. Angående karakterutviklingen i det mølet jeg så: Han ble mobbet. Han tok igjen. Mobberne tok igjen. Vampyren reddet ham i siste øyeblikk. The end. Han utviklet seg en smule, men ikke nok til å basere hele filmen på det. Hadde det dreid seg om karakterutvikling hadde han avslørt at han var vampyr på slutten og drept hele gjengen, i stedet for å la hun jenten gjør det. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hø? Du snakker om? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Trivia: Vet du forresten at avataren din er en Atari 2600 joystick? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Han ble mobbet. Han tok igjen. Mobberne tok igjen. Vampyren reddet ham i siste øyeblikk. The end. Han utviklet seg en smule, men ikke nok til å basere hele filmen på det. Hadde det dreid seg om karakterutvikling hadde han avslørt at han var vampyr på slutten og drept hele gjengen, i stedet for å la hun jenten gjør det. Hehe, noe sier meg at du må se filmen på nytt - gjerne to ganger til for å være sikker på at du får med deg alt. Endret 19. november 2009 av Montag Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Trivia: Vet du forresten at avataren din er en Atari 2600 joystick? Yepp, min første konsoll/spill opplevelse. Hekta siden...damn you Atari! EDIT: Vi hadde den "wood veneer" versionen som er avbildet på wiki da jeg var barn. Endret 19. november 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Skreifiskaren Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 @thecrow77: Det der er ikke 100% riktig. Imdb's topp 250 er muligens den listen rundtom på nettet som er mest tilpasset "vanlige folk". Det er stort sett kjente og kjære filmer som er likt av middels- og over middels filminteresserte. Det er en liste som er lagd av brukere, vanlige filmseere, uansett alder, kjønn og filmkunnskaper. Imdb har dem alle. Hvorfor tror du Shawshank ligger øverst? Fordi en filmelitist med PhD i filmhistorie synes det er tidenes beste? Og også; hva slags "vanlige folk" ser en film i to timer, og gjør seg deretter absolutt INGEN tanker om den når den er slutt? Det virker som om du er mest opptatt av å snakke om at du nekter å stole på noen liste om en film er bra eller ikke, og ikke om selve filmen. Greit nok - bruker noen argumentet "den ligger på topp 250, aka er det en god film" uten å backe det opp med noe mer, er de duster. Men det går også andre veien. Du sier "den ligger på topp 250, men jeg kjører min egen vei og nekter å høre på slik dumme lister", uten å backe det opp med noe mer. Det er minst like dustete. Jeg kan godt liste opp grunner til at det er en god film, men da ser jeg gjerne at du kommer med noe håndfast om hvorfor det er en dårlig film. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 John Adams ... Alt i alt en av de beste mini seriene laget, mister som sagt litt damp fra episode 3-4, men skuespiller prestajonene gjør opp for det. 9/10 Helt så helt enig,jeg ga denne serien til min kjære bror i bursdagsgave siden han skal studere historie-something. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Up Hadde latterlig høye forventninger før så filmen, men på merkelig vis klarte den å overgå de. Synd jeg ikke klarte å få den med meg mens den gikk på kino. Første filmen fra 2009 som får 10/10 Gleder med til å se WALL-E senere i kveld, håper den er like bra. Endret 20. november 2009 av bögfisk Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Se det mølet igjen? Glem det. Diskutere karakteren jeg gav? Glem det. Gidder ikke krangle med folk på et forum, og spesielt ikke over en film jeg ikke engang likte. Hva dere synes er faktisk ikke så interessant for meg. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Kan du nevne en film du synes er god/bra thecrow77 ? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Se det mølet igjen? Glem det. Diskutere karakteren jeg gav? Glem det. Gidder ikke krangle med folk på et forum, og spesielt ikke over en film jeg ikke engang likte. Hva dere synes er faktisk ikke så interessant for meg. Hehe, hvorfor deltar du på forumet da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå