Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg The Curious Case of Benjamin Button på BD her om dagen, og satt meg endelig ned for å se den. Og for en film!

Til tross av sin nesten tre timers spilletid, er den aldri kjedelig. Nå fem minutter etter siste scene, vet jeg fortsatt ikke hva jeg skal si annet enn at dette var magisk. En absolutt nydelig film. Den første delen av filmen har en god dose humor blandet med fantastisk drama.

Alle spiller rollene sine perfekt og du kan ikke annet enn å bli dratt inn i skjermen.

Hvis jeg skal sette fingen på noe, må det være de siste minuttene av filmen som jeg føler ble noe fremskyndet.

Uansett, anbefales på det sterkeste

9/10

Eg såg akkurat denne filmen, og kan ingenting anna enn å seia meg heilt einig med deg. Ein meget god film!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(500) Days of Summer

En mann faller for ei alt for søt jente, Zooey Deschanel (Summer, for de som lurer på tittelen). Men det er selvssagt ikke noe lett sak, eller jente. Har vi sett dette før? Ja. Er det noe nytt som bringes til sjangeren? Nei. Fortjener den hypen og plassen på top 250? Nei. Er det en helt standard kjærlighetskomedie? Ja. Får den 6/10 av meg? Ja. Hvorfor? Fordi den driter seg ikke ut og er ikke direkte dårlig, men det er ingenting ekstraordinert her heller.

Lenke til kommentar

Nå var det vel ikke akkurat det han sa, men Eternal Sunshine of the Spotless Mind får (500) Days of Summer til å virke som en keitete filmatisering av en novelle fra Hjemmet. For all del, jeg koste meg når jeg så (500) Days of Summer, men Eternal Sunshine of the Spotless Mind ligger på et litt annet nivå i mine øyne.

Lenke til kommentar

Angles and Demons

En veldig ikke spennende film, man vet hvem bad guyen er fra start til slutt, div plott holes, og noen ganger bare rett og slett teit.

Det hjelper heller ikke at jeg egentlig ønske av bomben skulle sprenge hele stedet, eller at jeg finner "tradisjonene" i vantikane latterlige og dumme.

Jeg liker heller ikke filmer der konspisjonanene er så kompeliserte at sjangsen for at planen faktisk funker er ca. 0

2/10

Lenke til kommentar

Sweet Smell of Success (1957)

Meh, tullete handling med like tullete dialog. Den utgir seg å være smart, mulig folk ble lettere lurt i 1957, men idag er vi klar over noe noe er BS og ingenting stemmer. Det er så lite troverdig og tåpelig dette at jeg holdt nesten ikke ut å se hele.

Men det var humor å se hvor billig denne filmen var. Du ser tape, ja tape, som holder oppe skilt til kontorer og på biler. Masse falske props osv. Nesten som en Ed Wood film. Bare dette alene reddet filmen fra å få 1/10.

Skuffende og at Burt Lancaster er først oppført i filmens skuespiller liste, og han var svært lite i den. Det var helst Tony Curtis vi opplevde, og jeg er egentlig ikke noe særlig glad i fyren.

3/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Sweet Smell of Success (1957)

Meh, tullete handling med like tullete dialog. Den utgir seg å være smart, mulig folk ble lettere lurt i 1957, men idag er vi klar over noe noe er BS og ingenting stemmer. Det er så lite troverdig og tåpelig dette at jeg holdt nesten ikke ut å se hele.

Men det var humor å se hvor billig denne filmen var. Du ser tape, ja tape, som holder oppe skilt til kontorer og på biler. Masse falske props osv. Nesten som en Ed Wood film. Bare dette alene reddet filmen fra å få 1/10.

Skuffende og at Burt Lancaster er først oppført i filmens skuespiller liste, og han var svært lite i den. Det var helst Tony Curtis vi opplevde, og jeg er egentlig ikke noe særlig glad i fyren.

3/10

Hva faen. Dette er jo en av de beste filmene jeg har sett! To av de beste karakterene noensinne, elsker både Curtis og Lancaster i denne. Skjønner ikke hva du snakker om i det hele tatt. Alt i denne filmen var genialt og jeg forstår ikke hva som forvirrer deg så. Videre kan man da umulig sammenligne noe så godt laget som SSS med Ed Wood. Nei her forstår jeg ingenting.

Lenke til kommentar

Så nettop Stalker og vet ikke helt hva jeg synes ennå. For en innmari rar film, det er helt sikkert. Fikk på en måte ikke så mye ut av den, men kikket ikke så mye på klokka heller, noe jeg alltid gjør under kjedelige filmer. Satt vel egentlig som i transe gjennom hele filmen. Siste scenen var jo litt kul forresten.

En ting jeg lurer veldig på:

Så vi et lik/skjelett liggende ved den døra som åpnet og lukket seg hele tiden? Rett etter at den sorte hunden pep og klynket. Mener at scientist var på vei til å gå inn dit, men ombestemte seg eller ble ropt tilbake av stalker. Kan noen forklare litt om dette? Trodde vi nærmet oss filmens klimaks da jeg så det, men plutselig var det liksom glemt.

Lenke til kommentar
Så nettop Stalker og vet ikke helt hva jeg synes ennå. For en innmari rar film, det er helt sikkert. Fikk på en måte ikke så mye ut av den, men kikket ikke så mye på klokka heller, noe jeg alltid gjør under kjedelige filmer. Satt vel egentlig som i transe gjennom hele filmen. Siste scenen var jo litt kul forresten.

Gratulerer at du netopp har sett en av verdens beste filmer. Ihvertfall etter min mening. At filmen la deg i transe skjønner jeg godt, det er det Tarkovsky er god til. Angående ditt spørsmål, så kan jeg desverre ikke svare deg. Er såpass lenge siden sist jeg så filmen, så husker liksom ikke så mye. Håper filmen vokser etterhvert på deg, det har den uten tvil gjort på meg.

Endret av Mr.BadSmile
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer veldig på:

Så vi et lik/skjelett liggende ved den døra som åpnet og lukket seg hele tiden? Rett etter at den sorte hunden pep og klynket. Mener at scientist var på vei til å gå inn dit, men ombestemte seg eller ble ropt tilbake av stalker. Kan noen forklare litt om dette? Trodde vi nærmet oss filmens klimaks da jeg så det, men plutselig var det liksom glemt.

Stalker er sammen med The Panic in Needle Park favoritt filmen min, men

jeg kan ikke huske å ha sett noe lik. Vi blir fortalt at forskere døde der(+ mange andre også) så det er godt mulig at det er noe slikt i bakgrunnen, men jeg har iallefall ikke lagt merke til det.

Satt i transe da jeg så den også. Forstår aldri hva folk mener når de sier at de får noe fra filmer. Det eneste jeg får er nytelse, underholdning og av og til noen følelser eller noe å tenke over (dette gjelder hvis filmen er god selvfølgelig, hvis den er dårlig er det noe helt annen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...