Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du Levande (Roy Andersson, 2007)

Vi følger svenske personer og får se dagligdagse ting de gjør. Kunne nesten vært skjult kamera, da kameraet står stille hele tiden (med mindre du speeder opp, så merker du vel egentlig ikke at det beveger på seg.) Svært få tagninger, ekstremt kult design, veldig grått og dystert. Nesten alt er filmet på avstand.

Jeg likte filmen godt. Mye morsom dialog. 8/10

levande.jpg

levande41568q.jpg

Lenke til kommentar

Mottok Troll og Troll 2 fra play.com i dag og har akkurat sett ferdig den første.

Veldig morsom på en så-dårlig-at-den-blir-bra måte.:) Må nok på hvilken karakter jeg skal gi..

Hvordan gir man karakteren på en sånn film? :p

Ser virkelig fram til Troll 2

Endret av Njormann
Lenke til kommentar

Zombieland

På mange måter bare enda en zombiefilm, men ulikt zombie-komedier som Shaun of the dead er denne faktisk veldig morsom til tider. Handlingen er nærmest ikke-eksisterende, og med kun fire karakterer gjennom hele filmen (pluss en kort opptreden av en viss spøkelsesjeger) burde det være kjedelig. Men alle fire er ganske bra gjennomført, replikkene sitter som de skal ("Thank God for rednecks!") :p og tempoet som regel høyt. Noen emosjonelle stunder finnes jo, men det er bare å forvente for å gi seeren en liten pause.

Vurdering: 8/10

Lenke til kommentar
Den er fantastisk dårlig gjennomført, jeg blir amazed. Det som imponerte mest var den dårlige CGI'en. Jeg håper virkelig ikke Transformers 2 er like dårlig (eller værre) enn dette, for da er det virkelig ille.

Transformers 2 har i det minste førsteklasses CGI.

Jeg mente film generelt, bare for å få det avklart. Men det ser ut som om du skjønte det :)

CGIen i Transformers 2 er noe jeg ser frem til.

Lenke til kommentar

Spartacus (1960)

post-140267-1258449230_thumb.jpg

Hadde store forventinger til denne "stor filmen", men jeg sitter med blandet følelser. Alt om slave frikjenningen, og deres kamp kom veldig godt frem. Rome politikken, kampe scenene osv er fabelaktig.

Men så blir vi matet en grusom kjedelig og dårlig fortalt kjærlighets fortelling oppi det hele mellom Spartacus og Varinia. Dialogen mellom disse to er flatt og stivt. Troen i deres kjærlighet føles ikke ekte. Dårlig skuespilling av Jean Simmons (Varinia) ødelegger mye, men hun er ikke alene. Kirk Douglas (Spartacus) feiler stort i dette området også, som konstant gir et idiotisk glis hele tiden når de er sammen.

Heldigvis er Kirk Douglas bedre i kamp scenene og som frontfigruen Spartacus. Han oser av "mann", og er svært troverdig som en leder.

Dette er jo en gammel film, og den er fullspekket av den typiske "ren" dialogen alle fra den tiden har. Alt høres stivt ut, og alle leser linjene sine til en prikk uten å "leke" litt med rollene sine. Nesten alle mangler "liv", utenom Peter Ustinov som spiller Lentulus Batiatus; Gladiator/slave handleren. Han virker avslappet og lever godt i rollen. Han stjeler hele showet i alle scenene han er i.

Da jeg var i Rome kunne ikke guide lederen la være å skrøyte nok av Spartacus og hvor nøyaktig og korrekt filmens kildring av Rome var. Og ja, den er spetakulær å se på. Alle kulissene, antrekkene osv er imponerande å se på.

Men det er mye maleri bakgrunner, og det ødelegger den epic følelsen...av noe stort. Det ender opp å føles tett, og teater aktig.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal bedømme dette. Visuelt er dette ikke noe spesielt. Fortellingen er bra, utenom kjærlighets delen, og det er mye minneverdig i filmen. Ikke minst lærerikt på hvordan Rome fungerte.

Jeg tror jeg må gå etter følelse jeg har ETTER å ha sett filmen.

8/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Moon (2009)

Director: Duncan Jones

Fin film dette. Veldig god stemningsmessig, filmen var veldig mystisk til å begynne med, noe som såklart var flott. Men etter en tid, så gikk det mystiske bort, og bare det spennende gjenstod. Skuespillet var uten tvil det sterkeste med filmen, helt fantastisk. Historien var originalt nok, selv om jeg har sett lignende i flere filmer, men dem har ikke gjort det så bra som denne gjorde. En av 2009 beste hittil, (av dem jeg har sett da selvfølgelig).

Lenke til kommentar

G.I Joe var jo gøy den. Flott filmatisering av min leking med actionfigurer i sandkassen. Eneste som ble litt kjipt var siste akten. Vet ikke helt hva folk forventer av den, men føler filmskaperne var gode til å nå sine egne mål og intensjoner med filmen i hvert fall. Tror jeg ga den 7/10 og anbefaler den til de som ønsker seg en gøyal filmatisering av leketøysfigurer. :)

Sommers har med den reddet seg litt inn igjen etter sine siste flauser.

Lenke til kommentar
Du Levande (Roy Andersson, 2007)

znip

Må få sett den andre filmen hans også, Sånger från andra våningen (2000), som visstnok skal være like god(?).

Husker engelsk læreren vår viste oss noen scener fra den, så jeg har desverre ikke sett hele (ennå), men den virker artig.

Får ønske meg Du Levande til bursdagen da.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...