AnjoEntertainment Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 2012 Jeg hadde ikke allverdens forventninger når jeg tusslet til kinoen for å se denne filmen, da Emmerich's filmer pleier å være veldig... okei. Rett og slett bare okei! Men 2012 går langt forbi sine forgjengere (Independence Day og The Day After Tomorrow). Folk flest vil nok være uenig med meg da ID er en klassiker, men det tror jeg 2012 vil bli en dag også, med mindre The Mayans were right. Taglinen til filmen syntes jeg var utrolig tøff by the way: We Were Warned. Så om du tror på 2012 eller ikke spiller liksom ingen rolle, du har blitt advart! Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Jeg skjønner ikke helt den tag-linen der. Hvis vi blir advart om jordas undergang så går jo jorda under, enten vi vil det eller ikke. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Skal ikke se bort fra at noen psykopater i USA gjør filmen til en fremtidsvisjon og religion i seg selv. Taglinen går vel mest på at vi ble advart, men ingen trodde på det før det skjedde. Er sikkert mange konspirasjonstullinger som går rundt og tror verden skal gå under i 2012 også. Endret 16. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Nå fikk jeg sett min første Kon Ichikawa. Fires on the Plain. En av de mørkeste krigsfilmene jeg har sett så langt, ikke engang Truffaut kunne kalt denne "pro-war". Gode karakterer og det var vanskelig å ta øynene vekk fra dette mesterverket. Min første 10er på en måned. Hurra! Endret 16. november 2009 av Crinderman Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Jeg skjønner ikke helt den tag-linen der. Hvis vi blir advart om jordas undergang så går jo jorda under, enten vi vil det eller ikke. Nå "lurer" de oss med den taglinen da. Vi har egentlig ikke blitt advart, dette er noe de selv har funnet på. Filmen er bassert på The Mayans Calender. Og denne stopper på 2012. Hvorfor stoppet den? Jo må selvklart være verdens undergang...lol Og verre er det at de holder på å planlegge et TV spinoff serie bassert på 2012.... Endret 16. november 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Det er litt trist at NASA såg seg nøydde til å laga denne sida om 2012: http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012.html Favorittsvaret mitt: Q: Does the Mayan calendar end in December 2012?A: Just as the calendar you have on your kitchen wall does not cease to exist after December 31, the Mayan calendar does not cease to exist on December 21, 2012. This date is the end of the Mayan long-count period but then -- just as your calendar begins again on January 1 -- another long-count period begins for the Mayan calendar. Denne historia er også god: http://www.msnbc.msn.com/id/33261483/ Apolinario Chile Pixtun is tired of being bombarded with frantic questions about the Mayan calendar supposedly "running out" on Dec. 21, 2012. After all, it's not the end of the world. Or is it? Definitely not, the Mayan elder insists. "I came back from England last year and, man, they had me fed up with this stuff." Men dei hadde kanskje eit poeng... Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 haha xD Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Night of the Living Dead (Romero, 1968) Ikke ren og morsom zombieslakt, men en fortelling om hvordan menneskene vil reagere når en slik zombie-epidemi bryter ut, og hva instinktene våre sier når noe slikt skjer. Noen vil drepe for å overleve, noen vil bli lamslått og noen tar det som det kommer. Denne likte jeg bedre enn Dawn of the Dead, selv om det snart er et år siden jeg så den, tror jeg. Så noen sterk konklusjon vil jeg ikke trekke. God film, selv om slutten var bittelitt kjip (trist.) Sterk 8/10. Day of the Dead (Romero, 1985) Ettersom denne har fått dårligs kritikk, har lavest IMDb rating OG blir ofte omtalt som dårlig, ble jeg veldig imponert over denne filmen. Der Night... prøver å skremme og Dawn... prøver å underholde deg, er Day... noe midt i mellom. Selv om vi har den fine synth-musikken og de er innestengt som i Dawn..., så er det galskapen og paranoiaen fra Night... som befinner seg i denne filmen. Karakterene er cheesy og til tider parodiske, men bortsett fra det er dette en jævlig bra film. Tolv mennesker som (kan være de siste tolv menneskene i verden...) prøver å holde seg rolig og studere zombiene. I Night... prøver de å overleve i det gamle huset, mens i Dawn... er det mest moro og tull der de løper rundt på kjøpesenteret. Dette er den seriøse og mer utviklede filmen hvor de studerer disse monstrene som har irritert menneskene siden 1968 med Night... Veldig bra dette her. Herlig gore også, og zombiene ser perfekte ut. 9/10 Neste på zombielista: Zombi 2 (1979), Dawn of the Dead (2004), 28 Days Later (2002) og sist men ikke minst The Return of the Living Dead (1985) Edit: Og så klart Romeros Land of the Dead (2005) Endret 16. november 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) *snipsnap* Du ble inspirert av Infensos zombieliste liste du også? Jeg gleder meg spesielt til Night of the Living Dead. Endret 16. november 2009 av HeHauken Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Det ble jeg, hehe. Så Braindead for noen dager siden, så da bestemte jeg meg for å få unnagjort de fleste zombieklassikerne. Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Jeg burde se Braindead om igjen. Hatet den første gangen, men nå er jeg jo ganske glad i skrekk og skrekk komedier. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Day of the Dead (Romero, 1985)9/10 Er ikke like begeistret for denne som mange andre er (foretrekker Night selv), men den har noen flotte scener. Og så har den jo tidenes beste replikk funnet i en grøsser: "Choke on them! CHOKE ON THEM!" Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Er ikke like begeistret for denne som mange andre er (foretrekker Night selv), men den har noen flotte scener. Cyph foretrekker den i motsetning til mange andre, mens du ikke er like begeistret for den som mange andre. Hmm... Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Cyph tar feil Jeg har iallefall fått et inntrykk av at de fleste liker filmen en god del Endret 16. november 2009 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Cyph tar feil Jeg har iallefall fått et inntrykk av at de fleste liker filmen en god del Den er klart den minst likte av "trilogien" (jeg bruker gåseøyne siden Romero har laget en haug med filmer i samme univers siden den gang). Bare se på IMDb, gjennomsnittet er en karakter under de to første. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Jeg har iallefall fått et inntrykk av at de fleste liker filmen en god del Virkelig? Jeg har nesten bare hørt negativt om den. Hadde 6.9 på IMDb før (nå 7.0) mens de to andre har 8.0, pluss at alle som ramser opp zombie-favoritter slenger den ganske langt nede. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Cyph tar feil Jeg har iallefall fått et inntrykk av at de fleste liker filmen en god del Den er klart den minst likte av "trilogien" (jeg bruker gåseøyne siden Romero har laget en haug med filmer i samme univers siden den gang). Bare se på IMDb, gjennomsnittet er en karakter under de to første. Nå sammenlignet jeg ikke Day med resten av trilogien, men vurderte den som en selvstendig film. Kanskje jeg er bare uheldig med hvem jeg har snakket med Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Jeg beklager, men selv som selvestendig film kan jeg ikke si jeg har hørt mye lovord om den, hehe. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Som sagt: Jeg henger nok med feil folk Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Greit at dette er en typisk hollywoodfilm med stort budsjett og det berømte PG13-stempelet. Slike filmer har potensialet til å være gode nok til at jeg liker det, men denne filmen feiler på alle punkter. Elendig skript, helt ok skuespill (Marlon Wayans spiller i den; Scary Movie, White Chicks, Don't be a Menace, så ja. ikke akkurat best cast), kjedelig, dårlig slosskoreografi, kjedelige karaktere, dårlige oneliners, stereotypiske karakter, elendig CGI. I tillegg er den lang. Den er fantastisk dårlig gjennomført, jeg blir amazed. Det som imponerte mest var den dårlige CGI'en. Jeg håper virkelig ikke Transformers 2 er like dårlig (eller værre) enn dette, for da er det virkelig ille. 3/10 - Avoid at all cost Samme hvor god BD-utgaven er, så suger filmen esel- og hestepikk! thesinner: Artig å se deg her. Lenge siden jeg har bidratt selv. EDIT: la bildet øverst Endret 16. november 2009 av Lil-H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå