BadSmile Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Miller's Crossing (1990) , Director: Joel Coen, Ethan Coen If you want me to keep my mouth shut, it's gonna cost you some dough. I figure a thousand bucks is reasonable, so I want two. Hadde blitt sjokkert om denne filmen var dårlig, da jeg bare har hørt godord. Og filmen fortjener absolutt godord, da det faktisk er en god film. Kul historie, god skuespill, meget godt kinematografi, meget godt alt egentlig. Ikke stort som trekker ned på denne nei. District 9 (2009) , Director: Neill Blomkamp Overraskelset! Forventet ikke noe kjempe god film, og fikk servert en grei film egentlig. Vel, hadde noen små irriterende småting. Som en ekstremt irriterende hovedperson, heldigvis bedret han seg etterhvert. Filmen hadde også endel ting jeg gjerne kunne ha sett anderledes, ikke akkurat plott-hull, men ting som var gjort litt smådumt. Filmen var til tider litt disgusting, noe som var kult nok. CGI'en var det ikke stort å si på. Veldig stereotypiske fiender trekker litt ned. Men ellers en fornøyelig opplevelse. The Texas Chain Saw Massacre (1974) , Director: Tobe HooperLangt ifra min type film. Ikke sansen for slashere, eller grøssere for den saks skyld. Har heller ikke sansen for slike "Skitne" grøssere, snakker da om filmer hvor ting skjer i "middle of nowhere". Føler meg skitten da jeg ser på slike filmer, en ting jeg ikke føler meg komfortabel i. MEN, dette var da en herlig film. Skulle tro at filmen skulle være gory, men det var den da langt ifra. Filmen spilte heller mere på en galskapsk stemning. Man fikk virkelig føle at noen av disse karakterene var syke som faen, The Cook, eller hva karen het var uten tvil den mest syke. Måten han endret personlighet hele tiden var fantastisk, ifra å le til å være dønn seriøs var litt creepy. For å ikke snakke om den døde bestefaren som plutselig ikke var død allikevel Karen i rullestol var bare irriterende, var herlig å se at han fikk smake saga Alle scenene med Leatherface og Sally var intense saker, hele filmen var egentlig intens. Slutten var også litt kul. En god film med andre ord. Endret 15. november 2009 av Mr.BadSmile Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Nå er vel Burton's Batman uten tvil bedre enn både Batman Begins og Dark Knight. Kun for de med en fetisj for det gotiske. Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Nå er vel Burton's Batman uten tvil bedre enn både Batman Begins og Dark Knight. Kan ikke si meg enig i det. Syntes Batman 89' var ganske dårlig og relativt dum faktisk. Elsket Batman Returns da. 1. The Dark Knight 10/10 2. Batman Returns 9/10 3. Batman Begins 6/10 4. Batman (89) 5/10 - 5. Batman Forever 3/10 Lenke til kommentar
......... Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 9: 9/10 - likte den ganske godt:) God animert film med en ganske fengende historie. Stemmen til hovedrollen er Elijah Wood. Jennifers Body: 5/10 - Hadde egentlig bedre forventninger til denne filmen, men jeg hadde det i bakhodet at det kunne jo ikke bli en kjempefilm! Helt grei. Orphan: 7/10 - Denne var å bare helt grei. Ligger egentlig under thriller/skrekk sjangeren, men den var ikke veldig skummel. Jenta var litt slem her å der. Men hun blir verre og verre under filmen. Blir rivd med litt på slutten. Ellers enn det, ikke noe særlig skvette følelse. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) 1. Dark Knight 10/10 2. Batman 8/10 3. Batman Begins 8/10 4. Batman Returns 6/10 5. Batman Forever 3/10 6. Batman & Robin (topp ti dårligste storfilm ever. Fantastisk dårlig) 1/10 Endret 15. november 2009 av tjalla Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 2012 Gjenvinning av hva han har gjort tidligere, men i 2012 har Emmerich virkelig dratt volukontrollern opp til 11. Det er sjeldent jeg har ledd så mye av en katastrofefilm - ikke nødvendigvis fordi det var dårlig, men fordi man har dratt ting så fryktelig langt. ALT sprenger rundt hovedkarakterene og de kommer seg naturligvis unna i siste minutt hver eneste gang på spektakulært vis. Det virker som Emmerich har har vært svært bevisst på sjangeren og sine egne filmer, fordi den føles til tider mer som en parodi ala Disaster Movie enn en film som skal tilby noe nytt i en stagnert sjanger. Herlig popcornunderholdning fra ende til annen. 6/10 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Pump up the Volume (1990) Typisk ungdoms "rebel" film som forsøker å tale for ungdommene til deres "uvitne" foreldrer f.eksThe Breakfast Club. Men dessverre har ikke denne klart å holde seg aktuel some TBC gjør. Den bygger seg på "radio" som om det er det "kule" og mest provoserande en ungdom kan høre på. Så lenge du ser bort fra denne foreldet teknologien, så er budskapen forsatt bra, bare synd at filmen er helt tullete og du ler av måten alle oppfører seg. Men likevel grei underholdning. 5/10 Riverworld (2003) Bestemte meg å se denne pga dens interesante plot: Hale, an American astronaut dies and is reincarnated with other persons who have lived throughout all of human history and end up on a mysterious planet called 'Riverworld'. The humans are left to their own devices and create tribal fiefdoms and succumb to brutal wars and raids. A mysterious race of hooded 'beings' oversee them - sometimes intervening, but their motives are unknown. Anyone who has ever lived and died on Earth comes here rather than 'the afterlife', even an extra-terrestrial call Monat, who had the unfortunate luck of dying on Planet earth in 2039. Hale leads a revolt and joins with others on a large boat to explore this mysterious new world. Men det viste seg at dette var ikke annet en tragisk å se på. Starter meget bra, men det tar bare 10minutter til det blir tull. Den "alien" har de brukt en gammel Star Trek maske til, og den ser helt slitt ut. 2/10 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) 2012 Gjenvinning av hva han har gjort tidligere, men i 2012 har Emmerich virkelig dratt volukontrollern opp til 11. Det er sjeldent jeg har ledd så mye av en katastrofefilm - ikke nødvendigvis fordi det var dårlig, men fordi man har dratt ting så fryktelig langt. ALT sprenger rundt hovedkarakterene og de kommer seg naturligvis unna i siste minutt hver eneste gang på spektakulært vis. Det virker som Emmerich har har vært svært bevisst på sjangeren og sine egne filmer, fordi den føles til tider mer som en parodi ala Disaster Movie enn en film som skal tilby noe nytt i en stagnert sjanger. Herlig popcornunderholdning fra ende til annen. 6/10 Har ikke sett filmen (tør ikke gå på kino lenger), men har sett noen av effektene. Hvordan i huleste kan de få til å lage sånt, at hele landskap og byer ramler sammen?? Skjønner ingeting jeg Endret 15. november 2009 av groenn Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 BadSmile: Koselig at du likte TTCSM. Og når du sier The Cook, da mener du han her? Isåfall er jeg enig. Filmens sykeste person. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 What? Mr. Freeze er jo fantastisk! Min rangering: 1. Batman Begins 9/10 2. The Dark Knight 8/10 3. Batman 7/10 4. Batman Returns 6/10 5. Batman Forever 6/10 6. Batman & Robin 3/10 (kun fordi Arnold er awesome!) Personlig så forstår jeg ikke hvorfor folk synes TDK er bedre enn Batman Begins. Sistnevnte synes jeg er mye mer subtil og gjør ikke så mye ut av seg som TDK og er derfor jeg liker den bedre. TDK ble litt "over the top" for min del og derfor foretrekker jeg BB. Ellers så så jeg The Adventures of Robin Hood (1938) og jeg må si den var utrolig underholdende. En morsom, spennende og flott film som på tross av at den er fra 38 ikke føles utdatert i det hele tatt. Minnet meg litt om Wizard of Oz, en koselig eventyrfilm, med bl.a en strålende Errol Flynn i hovedrollen som Robin Hood. Gir meg en god følelse gjennom hele filmen og er rett og slett en meget god eventyrfilm. 8/10 PS: Hvis dere vet om noen som er like gode og i eventyr-sjangeren er jeg åpen for forslag. Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hvordan i huleste kan de få til å lage sånt, at hele landskap og byer ramler sammen?? Skjønner ingeting jeg CGI; Computer-Generated Image. Man kan gjøre mye med data nå tildags. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 BadSmile: Koselig at du likte TTCSM. Og når du sier The Cook, da mener du han her? Isåfall er jeg enig. Filmens sykeste person. Jepp, psycho fyr. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Tie mellom Batman(1989) og TDK. Alle filmer med jokeren blir automatisk gode. Btw, ingen som skal kommentere 1337 eller? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Btw, ingen som skal kommentere 1337 eller? Nei, vi er voksne mennesker. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Btw, ingen som skal kommentere 1337 eller? Nei, vi er voksne mennesker. Kunne ha sagt noe som "Yeah right" men velger og gå med Touche. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) "Slutten var også litt kul" Ang TCM...... LITT kul ? Den var mer enn som så , den var helt & totalt KONGE En av de beste sluttene ever afaic Batman 1966 og Batman MoP teller også......MoP er bedre myyyyyyyyyyyye bedre enn BR , BF og B & R hvertfall Endret 15. november 2009 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Atald Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 og setter begge Burtons Batman-filmer over The Dark Knight, som jeg tror selv Burton vil innrømme er den beste Batman-filmen, så er det lett å kalle ham et geni. Nå er vel Burton's Batman uten tvil bedre enn både Batman Begins og Dark Knight. Det stemmer rett og slett ikke. Sjekk IMDb, så vil du se at mitt syn har støtte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Ninja Strikes Back 4/6 En ambassadørs datter blir kidnappet og det er opp til Bruce Le (imitatorn) å ta affære. Mye globetrotting til tross for luselavt budsjett (50k) : Roma (ser sikkert mer av Roma her enn i Way of Dragon......gled dokk !) , Paris & Macao. Le's kamerat Ron blir spilt av superkickern Wang Jang Lee , han er en fryd i aksjon Harold "Oddjob" Sakata spiller bossen , tror han døde før filmen kom ut & han ser litt sliten ut i denne.....og ja han HAR en dødlig hatt presis som i Goldfinger Bolos cameo var pointless : gi fyr'n i det minste en verdi rolle , mindre enn 2 min liksom :/ Bortsett fra det er denne underholdende & sikkert en av Le's beste......Le er mye mer troverdig som martial artist enn den andre imitatorn Ho Chung Tao aka Bruce Li Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Bolo Young er for stygg til å få snille roller virker det som. Men han har gjort noen komedier faktisk som ikke var fighting-filmer. Han dukker alltid opp som "end boss" i diverse karate-filmer, stakkar. Er jo siste kampen mot Bolo alle husker fra Bloodsport også. Endret 15. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Personlig så forstår jeg ikke hvorfor folk synes TDK er bedre enn Batman Begins. Sistnevnte synes jeg er mye mer subtil og gjør ikke så mye ut av seg som TDK og er derfor jeg liker den bedre. TDK ble litt "over the top" for min del og derfor foretrekker jeg BB. TDK ble "over the top"? Den er strengt tatt hakket mer seriøs enn Begins som hadde en skikkelig typisk tegneserietrussel med denne giften som blir sluppet løs i Gothams vannsystem. Jeg vil heller ikke kalle den mer subtil, annenhver replikk har jo ordet "frykt" i seg (som jo er temaet for filmen). Jeg digger begge to altså, men TDK er den seriøse og intelligente storebroren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå