Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Pandorum

post-189395-1258220258_thumb.jpg

Et romskip setter ut på en reise til en av Jupiters månder. Mannskapet blir satt i kunstig søvn til de rekker målet. Plutselig våkner ett av mannskapet(Ben Foster) uten å vite om de er kommet frem eller hvor resten av mannskapet er blitt av. Og han finner snart ut at han ikke er aleine ombord.

Filmer som dette begynner å bli kjedelige. Det er laget såpass mange ev denne sorten, så alle vet hva som kommer til å skje. Det er rett og slett ikke skummelt lengre. Slutten prøver seg på en liten twist, men for min del så jeg den før den kom, så det var ikke store tesset.

3/6

9

post-189395-1258220283_thumb.jpg

Når menneskene er utryddet, er det bare maskiner igjen.

Fin animasjon, historien kunne ha vært mer engasjerende, man ligger hele tiden et hakk foran filmen. Men alt i alt en fin og helt grei film.

4/6

Det er allerede skrevet en anmeldese rett over meg, men kaster inn en kort en selvom.

Ink

post-189395-1258220328_thumb.jpg

Som skrevet i posten over meg, er det vanskelig å forklare denne filmen. Den beste forklaringen er hentet fra Imdb; As the light fades and the city goes to sleep, two forces emerge. They are invisible except for the power they exert over us in our sleep...

Dette er en lavbuskjetts film, men du verden for en film! Måten den er filmet på er rett og slett fascinerende, i likhet med historien. Igjennom hele filmen blir man sittende med "hva kommer til å skje?". Skuespillet varierer fra person til person, men Emma(Quinn Hunchar) var utentvil den som var best.

En film som absolutt anbefalels.

5/6

Kan si at det snart ligger en BD utgave av Ink i posten.

Endret av Write
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mars Attacks

En gripende doku-drama om hva som ville skje om mars invaderte oss.

Filmen har ca. 17 oscar vinnene skuespillere med, og Jack Nicholsen vant en oscar for sin prestasjon i denne filmen, det er faktisk hans beste rolle noen sinne, gripende og tris om en man som ser sitt land han er leder for falle foran fiender. Filmen er også ektremt grafisk og blodig jeg tror filmen fikk NC-17 da den ble sluppet, hoder sprenges og blod og gørr går over alt. Filmen avsluttes på det beste måten noe film noen sinne har blitt avsluttet, med den oscar vinnende orignale sangen It's Not Unusual.

Jack Black fikk også oscar for beste bi rolle i denne filmen.

14.565343/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Ingen filmer fra The God named Tim er søppel.

Vell, mulig Planet of the Apes da.

Ikke søppel, men jammen ikke mange mesterverk heller.

Rull'n inn du'a.

Beelte Juice (1988)= Genialt

Batman (1989)= den desidert beste batmanfilmen lagd

Edward Scissorhands(1990)= G-G-G-G-Genious

Batman Returns(1992)=Min personlige favoritt-batmanfilm

Ed Wood= Må klart ses

Nightmare on Chrismas eve= så magisk at det gjør vondt.

Ellers har han lagd perler som Big Fish,Sleepy Hollow,Corpse Bride og Sweeny Todd.

Lenke til kommentar
Ingen filmer fra The God named Tim er søppel.

Vell, mulig Planet of the Apes da.

Ikke søppel, men jammen ikke mange mesterverk heller.

Rull'n inn du'a.

Ed Wood= Må klart ses

Ellers har han lagd perler som Big Fish,Sleepy Hollow,Corpse Bride og Sweeny Todd.

Jaja fyren kan helt klart å lage film, ingen tvil om det. Edward Scissorhands er en favoritt, men føler TB må lage et par virkelig virkelig gode filmer før han er helt der oppe. Det skal sies at Mr. Burton har en helt egen stil som ingen andre har.

Lenke til kommentar

Braindead / Dead Alive (Peter Jackson, 1992)

82baby.jpg

Dritbra! Til tross for at filmen bruker litt lang tid på å komme i gang, så er denne filmen kjempegod - og da så klart på slutten. (Det ironiske med dette er at filmen virker som en helt vanlig film når den begynner, og dette gjør opplevelsen bare mer hysterisk --). Helt sykt blodig og morsomt! Masse kreative drap og utrolig mange humoristiske scener. Babyen var helt knall. Jeg gir den en (svak) 9/10. Morsomme hyllester til King Kong, Psycho og t.o.m Monthy Python and the Holy Grail gjør det enda morsommere! Favorittscene: Babyen i parken og den utrolig voldelige slutten. Evil Dead er nok så vidt hakket over

Dracula (Tod Browning, 1931)

photodracula19315.jpg

Skuffet over denne. Bela Lugosi som Dracula er legendarisk, og da er det synd han ikke har mer screen time. Er en del scener i filmen hvor Van Helsing og de andre prater om han, men han er ikke der. Litt for mange minutter der, gitt. Den enda eldre Nosferatu (1922) synes jeg er en mye bedre vampyrfilm. Får vel se denne igjen om litt, var veldig trøtt når jeg så den også. Ser frem til Horror of Dracula (1958) og Dracula (1992). 6/10

Cidade de Deus (Fernando Meirelles, 2002) (Gjensyn)

cityofgod10.jpg

Kamerat valgte denne på sin bursdag, og er over et år siden sist så var greit med et gjensyn. Veldig fin film, forstyrrende på sin egen måte. Bortsett fra at jeg hater de norske oversettelses-navnene (Raketten, Kyllingen, Småen osv.), så er filmen veldig underholdene og en teknisk godbit. Liker scenene med Småen (ugh..) veldig godt, og slutten sitter også som et skudd. Lite å klage på. 9/10

Lenke til kommentar

jeg så tidligere i kveld Reservoir Dogs, en film jeg skulle ha sett tidligere men aldri hatt tiden til det, rett og slett fordi når jeg har spurt venner og kjente om den, husker de egentlig lite av den, og det skjønner jeg nå hvorfor.

Når jeg kom til rulleteksten på slutten, tenkte jeg, hmm.. jaha, gikk å henta meg litt brus og desto mer jeg tenkte over den, jo mer likte jeg den, jeg prøvde å huske tilbake til filmen, men selve filmen, scenene, er jo det ganske lite av, og det er mye snakking, dialog, det er det som gjør den så bra, den er så bra redigert.

Jeg vil bare si til slutt at jeg gleder meg til neste gang jeg skal se den.

Lenke til kommentar
jeg så tidligere i kveld Reservoir Dogs, en film jeg skulle ha sett tidligere men aldri hatt tiden til det, rett og slett fordi når jeg har spurt venner og kjente om den, husker de egentlig lite av den, og det skjønner jeg nå hvorfor.

Når jeg kom til rulleteksten på slutten, tenkte jeg, hmm.. jaha, gikk å henta meg litt brus og desto mer jeg tenkte over den, jo mer likte jeg den, jeg prøvde å huske tilbake til filmen, men selve filmen, scenene, er jo det ganske lite av, og det er mye snakking, dialog, det er det som gjør den så bra, den er så bra redigert.

Jeg vil bare si til slutt at jeg gleder meg til neste gang jeg skal se den.

Ein treng nesten ikkje hugse fleire scener enn denne:

Fantastisk film. Skjønar ikkje heilt kva du meinar med at ein ikkje "hugsar" så mykje av filmen etter du hadde sett den, sjølv hugsa eg den svært godt etter fyrste visning, sidan den gav eit slikt uhyre godt inntrykk på meg.

Lenke til kommentar
Rull'n inn du'a.

Ed Wood= Må klart ses

Det er klart at når man er så lite kritisk at man ser på Beelte Juice [sic] som genial og setter begge Burtons Batman-filmer over The Dark Knight, som jeg tror selv Burton vil innrømme er den beste Batman-filmen, så er det lett å kalle ham et geni. Likevel må en fornuftig person (i dette tilfellet meg) få påpeke at det kun er noen få filmer av Burton som virkelig kan hentes frem når man snakker om de legendariske.

Ed Wood er den beste filmen han noengang vil lage og det burde han vite selv. Nightmare Before Christmas (som den faktisk heter) er fantastisk, men det betyr ikke så mye da han ikke sto for regien. Henry Selick står forresten også for James and the Giant Peach, nok en fantastisk film som ikke er regissert av Tim Burton. Ellers har man Scissorhands og Big Fish som er søte filmer, men ingenting som setter ham over den gjennomsnittlige regissøren som har http://en.wikipedia.org/wiki/Gothic som startside i Firefox. Batman-filmene fungerte utmerket helt til BB og TDK viste at man kan faktisk lage en god Batman-film uten å forakte formatet som skapte figuren, og mellom Mars Attacks! og Planet of the Apes så trenger man ikke se langt for å finne en som hadde klart oppgaven bedre.

Jeg vil likevel trekke frem Pee-Wee's Big Adventure, en sjarmerende film som en onanist og en kar som ble drept av konen skrev som Burton klarte å gjøre til en svært interessant film. Hvordan det skjedde er jeg litt usikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...