CypheroN Skrevet 10. november 2009 Rapporter Del Skrevet 10. november 2009 Versus (Kitamura, 2000) Se for deg The Matrix + Evil Dead + Bloodsport. Det er denne filmen. Det er en zombie/samurai/yakuza/kung fu/martial arts/splatter-film. Jepp. Til tross for dette, er ikke filmen all verden. Den er ikke dårlig, men langt ifra hva den kunne ha vært. Den varer i nesten to timer, og jeg er sikker på at det kunne blitt klippet vekk over en halvtime uten at filmen hadde vært noe dårligere; den hadde nok blitt bedre. Sånn ca. midt i filmen var jeg veldig lei, men heldigvis tok det seg opp mot slutten. Litt for mye gunfighting, savnet litt mer sverd-fights (Coveret er kanskje litt misvisende.... Heldigvis fikk jeg dette på slutten av filmen; en heftig swordfight mellom filmens to erkefiender. Og ja, den går under "so bad it's good". Virkelig elendig skuespill (2/10). Gir filmen en 6.5/10 -- The Shining (Kubrick, 1980) (gjensyn) La meg bare si med en gang: Som vanlig Kubrick top-notch. Kamerabruk, musikk og effekter er langt over vanlig standard. Så vet vi det. Dette er den beste skrekkfilmen laget. Det finnes ikke noe som skremmer meg mer. REC gjorde så jeg hoppet i stolen, men andre gang jeg så den, var det langt ifra like mye som skremte meg. The Shining derimot, har jeg nå sett ca. ti ganger, og jeg blir like skremt hver gang. Det er en håndfull scener som alltid får hjertet mitt til å slå. Alltid. Filmen generelt er også meget god. Den er original og har masse som imponerer. Slutten er også noe av det beste jeg har sett. Det er helt sykt at Kubrick mestret alle sjangere han prøvde seg på. 10/10 Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) The Insider er vel den mest utypiske Crowe-rollen der ute (med forbehold om det han foretok seg i Australia før han ble kjent). Sammen med A Beautiful Mind. Hva med Cinderella Man? Endret 11. november 2009 av Crinderman Lenke til kommentar
kjidel Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 The Shining (Kubrick, 1980) … 10/10 Hvis du har sett den 10 ganger, er nok dette interessant lesning for deg: http://jonnys53.blogspot.com/2007/06/what-...-have-seen.html Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Hvis du har sett den 10 ganger, er nok dette interessant lesning for deg:http://jonnys53.blogspot.com/2007/06/what-...-have-seen.html Takk for den! Har lest mye om filmen før, så jeg trodde jeg visste det meste bakom filmen og alle de hemmelige tingene, men dette med duration time og dette visste jeg ikke. Men dette er jo bare sykt. Hehe. Får se om jeg leser gjennom alt en gang. Mye der! Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 The Shining er tidenes skumleste film, og det er fakta. Dens psykologiske aspekt kombinert med grøssende musikk er en perfekt kombinasjon. Jeg tør fortsatt ikke å se filmen alene. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Re-Animator (1985) En gal vitenskapsmann (oh lol, what a cliché) finner opp et stoff som vekker de døde til live. Dette skaper mye rabalder. Underholdene, a nice pair of tits og morsomme effekter. Hodeløse folk er alltid et must. SE DEN!!! 8/10 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Hvis du liker The Shining bør du lese boken, den knuser filmen. Jeg også beguden The Shining, men da jeg leste boken falt den ned kraftig i poeng. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Tviler sterkt på at boka blir likt bedre enn filmen, men kan vel alltids lese den en gang.. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Flott at du likte Re-animator, Cyph! En av mine personlige grøsserfavoritter. Så nylig From Beyond (samme regissør, nok en Lovecraft historie), den nådde ikke opp til Re-animator, men var fortsatt utrolig underholdene. Mange morsomme scener og mye splatter, for de som liker "gore-movies". 7/10! Endret 11. november 2009 av SgtKabukiman Lenke til kommentar
......... Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Harry Potter and The Half Blood Prince. Den dårligste hittil i serien. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Re-Animator (1985)SE DEN!!! 8/10 Bra du er ferdig med tøvete 40-tallsfilm, og begynt å se kvalitet istedenfor Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Hehe. Tenkte det samme. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Hm, har alle 3 re-animator filmene liggende på harddisken, men så bare 10 minutter av den første. Har jo i ettertid satt meg godt inn i Lovecraft, så får vel titte. Har bl.a. lest historien Herbert West: Re-animator. Kjøpte alle tre Omnibus-bøkene med samlede historier. Dagon (2001) var jo slettes ikke ille, selv om henter mest fra en annen lovecraft-historie, Shadow over Innsmouth. Vanskelig å si om den hentet noe fra Dagon-historien, da dette bare er en 2-3 sider kortfortelling om en fyr som ser et gammelt monument med fiskemenn malt på. Stort pluss for veldig vakre nakne jenter. Endret 12. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Bra du er ferdig med tøvete 40-tallsfilm, og begynt å se kvalitet istedenfor Hehe. Tenkte det samme. Hehe, jeg liker å ha litt 'perioder', se litt forskjellig. Følte for å se litt 80talls horror etter mye 'seriøs' film i det siste. Neste jeg skal se er Basket Case (etter forslag fra Julenissen for en stund siden); og eventuetl Braindead som jeg burde ha sett for leenge siden... Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Bra du er ferdig med tøvete 40-tallsfilm, og begynt å se kvalitet istedenfor Hehe. Tenkte det samme. Hehe, jeg liker å ha litt 'perioder', se litt forskjellig. Følte for å se litt 80talls horror etter mye 'seriøs' film i det siste. Neste jeg skal se er Basket Case (etter forslag fra Julenissen for en stund siden); og eventuetl Braindead som jeg burde ha sett for leenge siden... Se Killer Klowns From Outer Space, Sleepaway Camp, The Burning og The Beyond! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Re-Animator var jo hilarious. Bortsett den kleine oppbyggingen i starten. Kikker på Bride of Re-Animator nå. Er visst ikke samme regissøren. Men de har hvertfall fått KNB Effects ombord (samme som i Evil Dead-filmene og talløse andre siden da). Og West og Caine er jo fortsatt med. Synd ikke sugar-tits Megan er der også. Endret 12. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Sleepaway Camp hadde jeg helt glemt. Den skal jeg også se. Eller, skal jo prøve å få sett alt, men takk for påminnelsen. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Armageddon Awesome film! Denne gikk langt over forventningene. Fete eksplosjoner, herlige one-linere(Med Steve Buscemi i spissen) og ikke minst en rørende slutt. Epic all the way! 8.5/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 The Duellists Måtte se denne igjen, det er utrolig hva man får for pengene i denne filmen, Scott har greid å lage et fullt kostyme drama for under 1 million dollar. Filmen handler om Feraud en ekstremt agresiv og usympatisk kar, og D'Hubert en lagt mer sympatisk kar. Begge er hussars i den franske hæren under Napoleon og pga. en liten krangel ender opp med å duelere hverandre gjennom 15 år. Filmen er slående flott i natur og farger det er som sagt utrolig hva man fikk for pengene. D'Hubert er en interesang karakter, man får vite at han er en modig soldat og er kjent for sin modighet og karakter, men samtidig ser det ut som han er redd for duelene, noe som er litt interesant, er han redd(noe som ikke passer inn siden han er modig under slag) eller kanskje han bare finner dueler usmakelig. Man får aldri helt vite svaret. Det er lagt stor vekt på realisme i uniformer og sverd tekniker. Carradine skulle blitt en større stjerne enn han ble(han har jo blitt litt mer kjent i det siste) Scott viser at han kan lage filmer for en slik og ingen ting, og det ville være gøy å se han lage en "liten" film igjen, uten store effekter og kuliser. Bare for å se om han fremdeles kan det. Han lagde jo American Gangster, men det var jo en dyr film å lage(100 ganger så dyr som denne filmen). Filmen er flott å se på, gode skuespillere, flott drama, alt i alt bare en veldig fin liten ukjent film. 8.5/10 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Ink (2009) Jeg sliter. Hvordan forklare denne filmen? Det er nesten ikke mulig. Dette er en film som må oppleves og tolkes selv. Joda, den er lav budjet, og skuespillingen er ikke helt på top til tider, men WOW for en opplevelse. Makan til dyktig arbeid! Filmingen er tydelig insperert fra Pi og Requiem for a dream. Og det passer utmerket. Her benytter de seg av smart redigering, og fantastisk belysning kontraster. Filmen er nesten som et Dali maleri! Helt fabelaktig! Handingen er vanskelig å gripe tak i, og du blir ikke forklart mye. Her må du selv sette pusslebitene sammen mens du får tildelt bit etter bit. Mye symbolik, og filmen vil sitte hos deg i lang tid etter. Den dypper fingrene i død, drømmer, ønsker, livet, fristelser....ja nesten alle spekter og hinder livet kaster mot oss. Dette er en film en filmelskere MÅ SE! Jeg virkelig håper jeg klarer å friste noen å se den, noen med bedre ordforåd og som er dyktig å skrive anmeldelser. Fordi jeg hadde virkelig likt å lese hva dere synes. Personlig er jeg helt lamslått. Det var en fabelaktig reise. 9/10 Jeg må la traileren gjøre arbeidet: Endret 14. november 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå