Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Hvor mange filmer ser du i måneden, egentlig? Ganske sykt å ha sett 3000 filmer. Hvor gammel er du?

 

Jeg er 19. Ser vel i gjonnomsnitt litt over to om dagen, uansett hva jeg gjør så prøver jeg å få sett 1. Hvis jeg ikke gjør noe på søndag pleier jeg å være oppe i 4-5.

Ah, herlig å være ung. Nytt tida før arbeidsliv, kone og unger tar deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynner du ikke snart å gå tom for interessante filmer? :p

 

Vel jeg har jo ca. 400 filmer igjen av TSPDT's topp 1000, også er det jo noen filmer fra favoritt regisørene mine jeg ikke har sett ennå. Jeg er jo bare litt over halvveis med Bergmans 60 filmer f.eks. Dessuten har jeg nylig blitt interessert i anime og interessen i skrekk har steget veldig. Er mange flere filmer der ute enn man skulle tro så jeg går nok aldri helt tom. Regner ikke med at jeg kommer til å se så mange 10-ere i fremtiden da, men jeg er jo alltids på leting : )

 

Det er bare å si ifra hvis du ser noen mesterverk.

Lenke til kommentar
Ah, herlig å være ung. Nytt tida før arbeidsliv, kone og unger tar deg.

 

Ikke skrem meg sånn, haha.

 

Vel jeg har ikke unger og jeg har heller ikke giftet meg ennå, men jeg har faktisk funnet ut at det er utrolig lett å få sett en haug med filmer selv om man jobber, går på skole og er sosial. Sluttet i jobben da jeg flyttet til Oslo da, så nå nyter jeg all den fritiden jeg har : )

Lenke til kommentar
Begynner du ikke snart å gå tom for interessante filmer? :p

Jeg sjekket ut icheckmovies-profilen hans og det ser ut som han enda har noen dokumentarer å se.

 

Crinderman: Dear Zachary. Go for it.

 

Er desverre ikke så glad i dokumenterer. De eneste jeg for øyeblikket er interessert i å se F for Fake, Grizzly Man og noen av Godards dokumentarer, kanskje den nye til Moore også. Jeg skal notere filmen da. Hvis jeg plutselig blir en dokumentar fan kan det komme godt med.

Lenke til kommentar
Ikke godkjent. Se den med en gang. Ellers blirre bank.

Apropos deng, det begynner å bli en stund siden du høytidelig lovet å se White Sun of the Desert. Har du sett den nå eller er du sugen på tjærekost, fjær og jernbanesviller?

 

Fikk bare lyst til å hoppe inn i denne delen av samtalen og si at jeg nesten ledde meg ihjel av White Sun of the Desert. Elsker russisk komedie!!! Sett Kidnapping Caucasian Style?

Lenke til kommentar
Ikke godkjent. Se den med en gang. Ellers blirre bank.

Apropos deng, det begynner å bli en stund siden du høytidelig lovet å se White Sun of the Desert. Har du sett den nå eller er du sugen på tjærekost, fjær og jernbanesviller?

 

Fikk bare lyst til å hoppe inn i denne delen av samtalen og si at jeg nesten ledde meg ihjel av White Sun of the Desert. Elsker russisk komedie!!! Sett Kidnapping Caucasian Style?

Er du sikker på at vi har sett samme film? White Sun of the Desert har komediske anslag, men å ta det dithen at filmen er pur komedie er å dra den vel langt. Filmen er primært en blanding av drama og action med anstrøk av godmodig humor.

 

Kidnapping Caucasian Style ligger i min bunke av filmer jeg skal se i næreste fremtid - gleder meg til den, ja.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Er du sikker på at vi har sett samme film? White Sun of the Desert har komediske anslag, men å ta det dithen at filmen er pur komedie er å dra den vel langt. Filmen er primært en blanding av drama og action med anstrøk av komedie.

 

Kidnapping Caucasian Style ligger i min bunke av filmer jeg skal se i næreste fremtid - gleder meg til den, ja.

 

Tror da det. Det er vel snakk om 1970 filmen regisert av Vladimir Motyl ikke sant? Så på den som en helt crazy action komedie.

Lenke til kommentar
Er du sikker på at vi har sett samme film? White Sun of the Desert har komediske anslag, men å ta det dithen at filmen er pur komedie er å dra den vel langt. Filmen er primært en blanding av drama og action med anstrøk av komedie.

 

Kidnapping Caucasian Style ligger i min bunke av filmer jeg skal se i næreste fremtid - gleder meg til den, ja.

 

Tror da det. Det er vel snakk om 1970 filmen regisert av Vladimir Motyl ikke sant? Så på den som en helt crazy action komedie.

Lurer på om du skal se den på ny om noen år. Den beskrivelsen matcher i alle fall overhodet ikke min opplevelse av filmen. Humoren er helt klart til stede, men noen latterbombe er dette ikke. Komedien ligger slik jeg ser det i et vell av godmodige underfundigheter.

En av tingene jeg virkelig falt for ved denne filmen var den underliggende melankolske stemningen (så herlig russisk) - eksemplifisert gjennom et fantastisk OST.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Lurer på om du skal se den på ny om noen år. Den beskrivelsen matcher i alle fall overhodet ikke min opplevelse av filmen. Humoren er helt klart til stede, men noen latterbombe er dette ikke. Komedien ligger slik jeg ser det i et vell av godmodige underfundigheter. En av tingene jeg falt for ved denne var den underliggende melankolske stemningen (så herlig russisk) - eksemplifisert gjennom et fantastisk OST.

 

Jeg ser iallefall ingen store forskjeller mellom denne og Gaidai filmene, Gentlemen of Furture, osv. Kan se at den kan ha blitt sett på som litt melankolsk, men det er jo nærmest bare humor gjennom hele.

Lenke til kommentar
Jeg så Dune fordi Agent Cooper var med (var midt i Twin Peaks-herjingen på TV). Syns den var helt grei, men etter å lest bøkene mange år senere skjønner jeg jo hvilket makkverk filmen var.

Men tenk hvor bra filmen kunne blitt:

 

In December 1974, a French consortium led by Jean-Paul Gibon purchased the film rights to Dune from Arthur P. Jacobs. Jodorowsky was set to direct. In 1975, Jodorowsky planned to film the story as a ten hour feature, in collaboration with Salvador Dali, Orson Welles, Gloria Swanson, David Carradine, Geraldine Chaplin, Alain Delon, Hervé Villechaize and Mick Jagger. The music would be composed by Peter Gabriel. Jodorowsky set up a pre-production unit in Paris consisting of Chris Foss, a British artist who designed covers for science fiction periodicals, Jean Giraud (Moebius), a French illustrator who created and also wrote and drew for Metal Hurlant magazine, and H. R. Giger. Moebius began designing creatures and characters for the film, while Foss was brought in to design the film's space ships and hardware. Giger began designing the Harkonnen Castle based on Moebius' storyboards, and Dali was cast as the Emperor with a reported salary of $100,000 an hour. His son Brontis Jodorowsky was to play Paul. Dan O'Bannon was to head the special effects department.

 

Dali and Jodorowsky began quarreling over money, and just as the storyboards, designs, and script were finished, the financial backing dried up. Frank Herbert travelled to Europe in 1976 to find that $2 million of the $9.5 million budget had already been spent in pre-production, and that Jodorowsky's script would result in a 14-hour movie ("It was the size of a phonebook", Herbert later recalled). Jodorowsky took creative liberties with the source material, but Herbert said that he and Jodorowsky had an amicable relationship

Lenke til kommentar
Er du sikker på at vi har sett samme film? White Sun of the Desert har komediske anslag, men å ta det dithen at filmen er pur komedie er å dra den vel langt. Filmen er primært en blanding av drama og action med anstrøk av godmodig humor.

"Må" være russisk for å skjønne mye av det humøret som er i filmen.

Kidnapping Caucasian Style ligger i min bunke av filmer jeg skal se i næreste fremtid - gleder meg til den, ja.

 

Den er helt rå.. Burde se også Operation "Y"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...