Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

 

Tok nettop et gjensyn med denne filmen som nesten har blitt en kult-klassiker virker det som. Thomas Jane i hovedrollen, og mange andre bra skuespillere som f.eks Aaron Eckhart, Mickey Rourke og Michael Jeter. Det virker som denne filmen har gått veldig under radaren på de fleste, den har fått overraskende lite oppmerksomhet synes jeg. Tror kanskje den er veldig dårlig distribuert.

 

Anyways, filmen handler om Casey, en eks-gangster som har kommet seg ut av det kriminelle miljøet i L.A. og flyttet til Houston og slått seg til ro med kone og fast jobb. Han lever et veldig kjedelig liv som arkitekt og virker passe fornøyd med det, men en dag ringer den gamle gangster-partneren og en gang bestekompisen hans og forteller at han er i byen. Han sier han har "gone straight" han også og er på vei til Frankrike for å gifte seg, men trenger et sted å sove før han reiser. Han blir invitert hjem og får lov å sove over et par dager. Morgenen etter står han på døra og rekker såvidt en kort prat før han slipper fra seg tingene sine og må ut på et ærend. Vår gode mann Casey klarer dessverre ikke motstå fristelsen å bryte opp en låst business-koffert, og den er selvfølgelig stapp full av dop. The shit has hit the fan, og det viser seg at den gamle kompisen egentlig er på flukt og står i problemer opp til øra som såklart Casey blir innblandet i.

 

Dette er bare innledningen til dagen (Thursday) som skal vise seg å bli ganske spesiell og for oss som seere full av svart humor, spenning og action. På mange måter minner denne filmen meg om Pulp Fiction, da tenker jeg på gode doser gla'-vold, badass gangstere og bisarre situasjoner. En annen likhet med Pulp Fiction er at jeg kan se den om og om igjen og bli like underholdt hver gang.

 

8/10

 

for de som skulle være interessert i å se den. Dessverre ikke helt prima kvalitet på den videoen, men det var den eneste (beste og første :p) jeg fant.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Surrogates (2009):

7/10

Jeg går ut fra at det betyr at Transformers II fortsatt ruver som året beste film? :!:

 

Sorry, det må være kjipt å få fordommene dine blåst til filler på en daglig basis. Eller kanskje ikke. ;)

 

Transformers: ROTF var ikke engang årets beste filmopplevelse når jeg så den, så noe "fortsatt" er litt vanskelig å bruke.

 

Up og Star Trek er de beste filmopplevelsene så langt i år, men så har jeg også sett forferdelig lite film fra dette filmåret. Nå så jeg også The Curious Case of Benjamin Button i år, selv om den er fra i fjor, den var en fantastisk opplevelse å se med min bedre halvdel.

Lenke til kommentar

The Elephant Man (David Lynch, 1980)

 

post-155477-1257352357_thumb.jpg

 

Med liten erfaring frå Lynch-filmar, heiv eg meg ut på Lynchs The Elephant Man. Ein film med skremmande, fine, rørande og triste augeblink, iført av svært godt skodespel. Ei historie skildra på ein rørande filmatisk måte, som til og med må få vaksne mannfolk til å sitje att med ei tåre i augekroken.

 

Blir nok meir Lynch på meg framover - karakter: 9/10

Lenke til kommentar
Dritbra film, kun slått av Eraserhead av Lynchfilmene! Men jeg må få sett Lost Highway, som også får en del skryt.

 

Lost Highway og Mulholland Dr. er hans beste. Eraserhead, Inland Empire og The Elephant Man er ikke så langt etter da.

 

 

Enig. Med Blue velvet på en god tredje plass.

Lenke til kommentar
Dritbra film, kun slått av Eraserhead av Lynchfilmene! Men jeg må få sett Lost Highway, som også får en del skryt.

 

Lost Highway og Mulholland Dr. er hans beste. Eraserhead, Inland Empire og The Elephant Man er ikke så langt etter da.

 

 

Enig. Med Blue velvet på en god tredje plass.

 

Skjønner ikke åssen jeg glemte den. Er 10-er det å ja!!!

 

Jeg så Dune fordi Agent Cooper var med (var midt i Twin Peaks-herjingen på TV). Syns den var helt grei, men etter å lest bøkene mange år senere skjønner jeg jo hvilket makkverk filmen var.

 

Har aldri lest bøkene, men det var helt klart at mye manglet. Historien var alt for tynn og nærmest ingenting ble forklart. Definitivt Lynchs værste!!!§!

Lenke til kommentar

Så akkurat på en sjelden fransk komedie med to av mine favoritt skuespillere Catherine Deneuve og Yves Montand. Den var kalt Le sauvage(også kalt Call Me Savage, Lovers Like Us og The Savage). Aldri sett noe fra regisøren, Jean-Paul Rappeneau, men han har laget noen andre filmer som også ser interessante ut.

 

Likte den veldig godt. Mye morsomt i tradisjonen av 30-tallets slap-stick. Godt laget, god humor og skuespillet var selvfølgelig på topp også. Gir den en 8.5/10 (= B eller terninkast 5)

Lenke til kommentar
Hvor mange 10-ere har du gitt Crinderman?

 

Tror det er omkring 300, ca. 10% av det jeg har sett. Prosenten pleide å være høyere, men nå har jeg jo sett de fleste storfilmene og så det går bare nedover, har bare sett 2 10-ere på de tre siste månedene og jeg ser ganske mange filmer i måneden. Tragisk! : (

Lenke til kommentar
Hvor mange filmer ser du i måneden, egentlig? Ganske sykt å ha sett 3000 filmer. Hvor gammel er du?

 

Jeg er 19. Ser vel i gjonnomsnitt litt over to om dagen, uansett hva jeg gjør så prøver jeg å få sett 1. Hvis jeg ikke gjør noe på søndag pleier jeg å være oppe i 4-5.

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...