Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

White Noise

 

Denne dvd'en har ligget på bordet her i et par år uten å bli sett. Fordi jeg ikke trodde det var noe, Fant den i en billigkasse et sted.

 

Men der tok jeg feil gitt. Filmen var faktisk skittbra den. Hvertfall etter min mening.

 

Den kunne være litt skremmende av og til også. Med plutselige ting som skjer.

 

Minnet meg en del om "Dragonfly" en film med Kevin Kostner. Så om man har sans for den, vil en ganske sikkert like også denne.

 

Også i denne filmen er det en avdød kone som begynner kontakte ektemannen gjennom andre.

 

8/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trick r' Treat

Horrorfilm som har hentet inspirasjon fra tegneserier, tv-serier og filmer som Tales from the Crypt, Tales from the Darkside og Creepshow. Finfin underholding, men jeg føler det er mye som ikke henger på greip, samt at noen av vendingene den tar er mindre vellykkede. Likevel storkoste jeg meg. Kommer sannsynligvis til å vende tilbake til denne neste halloween.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Devil wears Prada 3/6

 

Ikke mye å skryte av......Streep er brukbar som moteheksa but that's about it :/

 

Broketown Palace senere i dag , den er myyyyyyye bedre :)

 

JP1 er suverent bedre enn JP2 TLW......akkurat som Haisommer 1 er bedre enn HS2 ;)

 

Har bare sett Fly 86 , trukke den gamle versjonen er noe for meg......uansett er den sikkert ikke like bra ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

The Hurt Locker

 

Hele filmen er egentlig bygd opp rundt at det kan smelle hvert sekund. Og det gjør den jo veldig spennende i grunn. Ganske enkelt triks, men det funker som bare faen.

 

Likevel, tro ikke et sekund at dette er hjernedød krigsaction. Dette er nærmest på Band of Brothers-nivå. Det vil si at vi føler med karakterene i det de sliter seg gjennom uedenlige utfordringer og ikke minst stress. For er det en ting denne filmen klarer å fange så er det det umenneskelige stresset disse soldatene, som vi ser, hver dag utsettes for.

 

En annen, litt tilfeldig og interessant ting jeg la merke til er når

han drar opp den sammenkoblede lunta til de bombene

så hører vi en musikkbit som i hvert fall jeg først og fremst bet meg merke i i Lost. Seinere har denne blitt brukt en del ganger. Ikke rart da den representerer spenning veldig bra.

 

Filmen inneholder også en ekstremt bra western-ish sniperscene. Tipper godeste Leone har vært inspiratoren her. Legg også merke til musikken her.

 

Ofte er det man ser og føler mer trist og sentimentalt enn heftig og kult. Og bra er det, for dette er i hvert fall det jeg tror må være den mest autentiske filmatiseringen av en amerikansk soldats liv i Irak hittil. Glem Generation Kill. Denne filmen tar situasjon på kornet.

10/10

Lenke til kommentar

Hadde et gjensyn med Das Leben der Anderen i dag, denne gangen med kommentatorsporet til von Donnersmarck over filmen. Og jeg tror det står som et testament til DP'n og von Donnersmarck at jeg ble rørt til tårer av visse scener, selv uten lyd. For ikke å snakke om skuespillerene.

 

10/10.

Endret av Pocketism
Lenke til kommentar

Selv synes jeg Generation Kill var mye bedre enn Hurt Locker. Litt urettferdig å sammenligne en serie med en film, men hvis man først skal gjøre det synes jeg GK var mye bedre. Hurt Locker var en grei film, men jeg synes den er litt overvurdert. Skuespillerprestasjonene er ikke på høyde med GK etter min oppfatning, og karakterene er vandrende klisjéer.

Lenke til kommentar

Synes det er en grei sammenlikning, men filmen og serien er to ganske ulike beist. GK fokuserer mest på meningsløsheten, dødtiden og byråkratiet i militæret, mens The Hurt Locker først og fremst er en upolitisk spenningsthriller.

 

Ikke glem noen, se begge er mitt råd, hvis militæret interesserer. GK holder høy HBO-kvalitet, mens The Hurt Locker er årets store overraskelse. Den bør finne en nominasjon til Oscar'en i år, ihvertfall til en del tekniske priser.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

This is it (2009)

 

De fleste av dere vet hva denne filmen går ut på, så jeg orker ikke å legge inn mye beskrivelse.

 

Spennende film, og heldigvis ikke spekket med "konsert", men heller mye bakom scenene og du får se når han stopper opp midt i sang for å si hva han ønsker osv. Jeg har alltid vist at MJ hengte seg opp i alt, men for første gang får vi se dette.

 

Enaste jeg ikke likte var den "falske" MJ som Sony kastet inn. Dette ble sikkert gjort for å gi oss mer hele sang opptredner. Du se veldig godt at det er ikke MJ som fremfører Billie Jean nær slutten av filmen. De filmer på avstand, og han er godt dekke med lys og hat med solbriller sånn at du kan ikke få et sikkelig godt inntrykk. Han beveger seg altfor fort og "ung" iforhold til resten av filmen, og munn "bevegelsene" er heller ikke "han". Selv famlien hans har gått ut og sakt at de ikke likte at Sony gjorde dette.

 

Jeg håpet på litt med om døden hans, å se reaksjonene til folkene involvert. Men jeg tipper at de tenkte at vi har fått nok av dette igjennom all media oppstyret da han døde. Så alt dette er ikke der.

 

Men men, alt i alt en sikkelig opplevelse. Du trenger ikke å være fan for å nyte denne.

8/10

 

EDIT: Kom på noe annet å nevne.

I filmen får du også se at han tydeligvis enda hadde et "barne hjerne". Han sliter å forklare seg til folk, og de må gjette seg frem til hva han vil med å gjenta forslag til hva han meiner helt til han sier ja...

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Annie Hall

 

vlcsnap121840.png

 

Bestemte meg for å begynne med Woody Allen ang. humor-kåringa, og var jo på tide generelt sett også.

 

Kan begynne med å si at dette er noe av det beste jeg har sett, like, ever. Full av absurde diskusjoner og situasjoner; satt jeg og gliste i 1,5 time i strekk. Ikke kost meg så mye på leeenge. Ellevilt manus, fantastisk at Woody snakker til kamera, frem og tilbake i tid, kan se seg selv som ung osv. Skikkelig moderne, film forut sin tid vil jeg påstå. Hadde jeg sett dette på kino i 1977 hadde jeg vel hatt en klar favorittfilm nå som 50-åring. Litt sånn som faren min har et forhold til Deer Hunter som han så på kino i '78. Ser skikkelig frem til mer av denne karen. I kikkerten har jeg blant annet Manhattan og Match Point. Crimes and Misdemeanors har jeg også hørt skal være ganske så bra. Innspill?

 

Filmen får en 9/10 på IMDb foreløpg, må lære meg og ikke gi toppkarkater med en gang, da jeg ofte angrer og senker dagen etter fordi jeg "overreagerte" på en positiv måte. Men dette er nok topp 20 materiale. Hehe.

 

Skal uansett se mer av Woody Allen før jeg kommer med noe endelig her. Diane Keaton er fantastisk, forresten.

Lenke til kommentar

Lymelife

post-101842-1257207053_thumb.jpg

 

Fin indie-film som jeg kom over ved en tilfeldighet. Ikke stort å si om den egentlig, filmen er satt i 70-åra og handler om en familie fra Long Island som sliter med det vanlige. Filmen tar for eksempel mange tenårings- og ekteskaps-problemer veldig på kornet. Likte skuespillerne, spesielt Kieran og Rory Culkin, visste ikke at Macaulay (Hjemme Alene 1 & 2) hadde så talentfulle lillebrødre. Veldig bra skuespill i hele filmen egentlig. Og bra bruk av musikk, noe jeg alltid setter pris på, hjelper veldig på stemningen.

 

Det var liksom ingenting å plukke på i denne filmen, hadde fått full score om det ikke hadde vært for at handlingen var rimelig alminnelig, skikkelig slice-of-life film liksom, servert på en nydelig måte.

 

8/10

Lenke til kommentar
Annie Hall er utvilsomt hans beste. Ellers er Manhattan, Hannah & Her Sisters, Interiors og Match Point favoritter. Det skal forsåvidt sies at alle filmene er radikalt forskjellig fra Annie Hall.

 

Radikalt forskjellige? Tuller du? Det skal sies at han har filmer som er radikalt forskjellige fra hverandre, men jeg vil hevde at de fleste komediene hans er ganske like, både med atmosfære, humor, stil og for ikke å glemme Woody Allens faste karakter.

Lenke til kommentar

Twilight (2008)

Jaaadaaa, kjekke greier dette her, vel! Litt romanse, litt vampyrer, en jente som kanskje forelsket seg litt hardt litt fort og masse spenning og drama. Jeg lyger hvis jeg sier at jeg ikke ble underholdt av dette her, og jeg har store planer om å se neste film i serien etter papirkutt-traileren. Den har selvfølgelig sine feil, men som med de første Harry Potter-filmene må jeg huske at den ikke nødvendigvis hadde en 22 år gammel filminteressert gutt som målgruppe. Når den likevel klarte å underholde meg er det godt gjort, og jeg tilgir den for småcheesy øyeblikk fordi jeg har full forståelse for hvorfor filmen måtte være sånn.

 

Når alt dette er sagt så har jeg vanskelig for å anbefale den, da jeg ikke ser for meg at dette er helt for gjengen her inne. Det hjelper at man liker skuespillerne, for eksempel. Personlig er Cedric en helt og jeg forelsket meg totalt i Kristen Stewart etter Into the Wild, så jeg var positivt innstilt fra starten av.

7/10

Lenke til kommentar

Paranormal Activity (2007)

 

paranormalactivityreview1-thumb-300x447-24799.jpg

 

 

Dette er den eldre utgaven av Paranormal Activity fra 2007 - ikke den nye versjonen som er redigert av Steven Spielberg, har en annen slutt og går på amerikanske kinoer nå.

 

Det er en lavbudsjettsfilm om et kjærestepar som har kjøpt seg et kamera der de skal prøve å finne forklaringen på mystiske hendelser som skjer i huset midt på natta. Hele filmen har derfor blitt satt opp i samme stil som Blair Witch Project og REC.

 

Filmen har overbevisende skuespill, men den blir fort kjedelig og du venter hele tiden på natten for å se hvilket sprell denne mystiske entiteten vil ta for seg neste gang. Jeg irriterte meg også veldig over valgene hovedpersonene tok, og de prøvde å leie inn alt fra eksorsister og klarsynte som ikke turte å gå inn i huset dems engang (trodde det var jobben dems jeg!). Heldigvis blir filmen mer spennende etterhvert som entiteten blir mer agressiv, og man kan føle med hovedpersonene som stadig blir mer desperate og hjelpesløse.

 

Det er en helt grei film, men den ble litt for repetiv og kjedelig. Da den endelig begynte å bli spennende var det plutselig over og slutten i seg selv var også ganske antiklimatisk.

 

Hvis dere skal se en lignende film anbefaler jeg heller REC som er MYE bedre.

 

5.5/10

Lenke til kommentar

 

 

True Lies

Med: Arnold Schwarzenegger, Jamie Lee Curtis, Bill Paxton

 

Arnold er en spion i toppklasse alá James Bond, men familien tror han har en kjedelig jobb som dataingenør eller noe sånt tull. Dette innebærer veldig mye typisk Hollywood spion-greier (biljakter, eksplosjoner, slossing osv), men de har prøvd å lage et lite drama (komedie?) ved å vise det daglige livet hans også. Dette burde vært morsomt, men historien blir for lite engasjerende for min del.

 

Men selv om plottet mer fint lite engasjerende er filmen svært underholdende likevel. Realisme er ikke-eksisterende, og spesielt den siste tredjedelen av filmen har scener som er så sinnsyke at man ikke kan la være å le. Ta for eksempel Jamie Lee Curtins. En terrorist holder Arnold fast, og flere terrorister kommer løpende. Hun prøver å skyte dem med en uzi, men mister den ned trappen. Uzien spretter ned, skyter automatisk og dreper samtlige terrorister uten å treffe henne eller Arnold? Som sagt, sinnsykt, men morsomt. :p

 

Vurdering: 7/10

 

 

Trivia: Datteren deres spilles av Elisa Dushku (Buffy, Angel, Dollhouse) i en av hennes første store roller. Hun er ca fjorten i filmen, men er likevel en ganske bra skuespiller.

 

Trivia 2: Visste du at denne er en remake? Originalen er den franske filmen La totale! fra 1991. Denne er fra 1994. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...