Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Godard sier ingenting rett ut, du må tenke og lese. Det er slitsomt å se filmene hans. Man kan ikke forvente å få det servert slik som det vanligvis blir.

 

Dette er en av grunnene til at jeg liker fyren.

 

Det er jo absolutt ikke alle som er interessert i å se filmer som det er slitsomt å se på ... Det får bli en sak for spesielt interesserte, slik som deg.

Lenke til kommentar

Engelskmenn, takk. :mrgreen:

 

Det er jo absolutt ikke alle som er interessert i å se filmer som det er slitsomt å se på ... Det får bli en sak for spesielt interesserte, slik som deg.

Vet ikke hva slags filmer "Eiid" liker å se, hvis dette var hans første ikke-kommersielle så kan det forstås.

 

Neida, jeg bare tuller litt.

 

Nå er du litt ufyselig, Cyphz.

:w00t:

Lenke til kommentar
Godard sier ingenting rett ut, du må tenke og lese. Det er slitsomt å se filmene hans. Man kan ikke forvente å få det servert slik som det vanligvis blir.

 

Dette er en av grunnene til at jeg liker fyren.

Hehe, jeg så nettopp Groundhog day og følte jeg fikk mer ut av den filmen enn jeg gjorde av Pierrot Le Fou.

 

Jeg liker forresten ofte "ikke-kommersielle" filmer og ser mange av de. Pierrot Le Fou funket bare rett og slett ikke. Det skal nevnes at jeg var litt trøtt når jeg så den og det kan ha hatt noe å si, men jeg tviler. Jeg tror jeg skjønte mesteparten av det som ble sagt og forsøkt vist, men følte bare at den prøvde å vise for mye på kortest mulig tid. Filmen var dessuten for lang.

 

En film trenger ikke å vise ting på en mest mulig avansert måte for få frem et budskap. Pierrot Le Fou er en slik film, som bare må forklare ting mest mulig avansert, men som like gjerne kunne gjort det enkelt. "Simplicity is the last step of art" som Bruce Lee så fint sa det.

Endret av Eiiid
Lenke til kommentar

Sett 2 filmer idag..!

 

Hangover

 

Etter at alle i vennekretsen har skytt denne filmen gjennom skyene hadde jeg syke forventninger - disse ble ikke møtt. Tross dette var det en genial film, mye underholdning og mye latter. Geniale karakterer i filmen, og en utførelse som var rett og slett genial.

 

5,5/6.

 

Den andre:

 

The Fast and Furious 4

 

Utrolig nok ga denne meg mye underholdning i kveldstimene. Med et par pils til filmen ble den faktisk riktig kos, med mye fartsfylt action. Dro meg mange år tilbake i tid til første Fast and Furious filmen, og jeg må si at denne var langt over forventningene. Trekker ned det noe latterlig overnaturlige kjøringene som faktsik ville vært umulig i det normale liv. Mange av 'trådene' fra de forje filmene ble møtt her. Overraskende god (kan hende det er pilsen som snakker).

 

4,5/6

 

--- nå vil jeg tippe at mine "krav" til en film er mye lavere enn de fleste her inne. Jeg ser film for kosens skyld, og liker en film når jeg ser slutteeksten rulle over skjermen og tenke: "Har det gått 2 timer allerede?"

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar

The Bank Job (2008)

 

Denne likte jeg, slik jeg som regel liker alle "bank ran" filmer. Liker den engelske rett på sak stilen, og usminka framtoning. Synes skuespillerne er gode og leverer god underholdning. Statham er alltid tøff :cool: Mens mange slike filmer er veldig fokusert på selve ranet, planleggingen og gjennomførelsen er det her utkommet av ranet som er hovedfokus. Mange tråder å holde styr i på en gang her og det liker jeg. Det at det er basert på, hvertfall en tolkning av et bankran som har tatt sted gir, for meg, filmen en ekstra dimensjon. Blir litt ekstra revet med ... Det var noe som manglet for å nå helt til topps, men det klarer jeg ikke helt sette fingeren på.

 

7.5/10

Endret av kakesjef
Lenke til kommentar
Godard sier ingenting rett ut, du må tenke og lese. Det er slitsomt å se filmene hans. Man kan ikke forvente å få det servert slik som det vanligvis blir.

 

Dette er en av grunnene til at jeg liker fyren.

 

Slitsomt? Mer nytelse spør du meg. Le Mepris f.eks. Blant de flotteste visuelle filmene som noensinne er laget.

 

Se den.

 

 

Den eneste filmen av Godard som jeg fant "slitsom" var vel Weekend (også kanskje Rolling Stones-filmen hans), men filmer som Vivre sa Vie, Breathless, Le Mepris, Bande a part og Pierrot le fou er herlige å se på.

Lenke til kommentar

 

 

Masters of horror

Homecoming

 

Det er bare noen uker til neste presidentvalg, og krigen i Irak pågår for fullt. De tapre soldatene sloss for å beskytte landet sitt, og selv om mange blir drept er det en liten pris å betale for en sak de virkelig tror på. For å sikre seg valget kommer en smarting med en lur idé. Hva om man kunne få de døde soldatene tilbake, så de kunne fortelle velgerne sin versjon og få dem til å stemme på den nåværende presidenten? Av en eller annen grunn fungerer det, og de døde soldatene kommer tilbake. Men så var det den greia med teori og praksis...

 

Denne ble laget i serien Masters of Horror, en tv-serie hvor en rekke kjente skrekkfilm produsenter lager sin egen episode. De er senere gitt ut som vanlige filmer, skjønt de varer bare en time. Homecoming er laget av Joe Dante, mannen bak blandt annet The Howling. Det skulle derfor være svært store sjanser for å bli skremt vannet av, men dessverre er denne like nifs som Teletubbies. Ganske ekkel og forstyrrende, med andre ord, men ikke direkte nifs. :p

 

Men når det er sagt er Homecoming langt fra dårlig. Jeg vil påstå den er nesten perfekt. Historien er meget bra, skuespillerne ser ut til å trives og effektene godkjent med god margin. Jeg vil påstå denne passer bedre i en Masters of drama, og ærlig talt synes jeg den er ganske trist til tider. Det er ikke verst i en zombiefilm. ;)

 

Trivia: Følger du nøye med på kirkegården kan du se en gravstein merket "G. A. Romero". :p

 

Vurdering: 9/10

Lenke til kommentar
Slitsomt? Mer nytelse spør du meg. Le Mepris f.eks. Blant de flotteste visuelle filmene som noensinne er laget.

 

Se den.

Har kun sett Week End og Pierrot, så hittil det mest slitsomme ever. Le Mepris tenkte jeg å se next, ja. :)

 

Den eneste filmen av Godard som jeg fant "slitsom" var vel Weekend (også kanskje Rolling Stones-filmen hans), men filmer som Vivre sa Vie, Breathless, Le Mepris, Bande a part og Pierrot le fou er herlige å se på.

 

Pierrot le fou er ikke så langt unna Week end da. Samme type film, bare Pierrot litt mildere versjon, og en del bedre!

Lenke til kommentar
Sett 2 filmer idag..!

 

Hangover

 

Etter at alle i vennekretsen har skytt denne filmen gjennom skyene hadde jeg syke forventninger - disse ble ikke møtt. Tross dette var det en genial film, mye underholdning og mye latter. Geniale karakterer i filmen, og en utførelse som var rett og slett genial.

 

5,5/6.

 

Du sier at forventningene du hadde ikke ble møtt, men hva forventet du deg egentlig? 5,5 av 6 er jo en veldig god karakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...