Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

 

 

Wes Craven's The Breed

 

En gjeng ungdommer (hva ellers?) :p drar til en hytte på en øde øy. De bader, drikker, koser seg i solen og stortrives. En liten valp dukker opp helt plutselig, og fire av dem liker den med en gang. Sistemann foretrekker katter, selvsagt. Valpen er koselig den, helt til den knurrer mot katte-elskeren uten grunn. Litt senere dukker flere hunder opp, og de er ikke akkurat lite søte...

 

Har sett utallige filmer der en dyrerase går litt berserk, og denne faller nok midt på treet. Den er ikke dårlig, men har sett bedre filmer av denne typen. Den eneste kjente skuespilleren her er Michelle Rodrigues, og det sier jo litt hvor lavt budsjettet er. :p Men Wes Craven er nå engang Wez Craven, så det er underholdende i det minste.

 

Vurdering: 6/10

 

 

 

 

Bats: Human harvest

 

Som sagt, det finnes utallige filmer hvor en dyrerase går amok. Denne gangen er det... (trommevirvel, takk?)... flaggermus. Hvem skulle tro det ut ifra en sånn tittel? Og at de i tillegg er morderiske? :p

 

Ulikt The Breed er det ikke ungdommer denne gangen, men en gjeng profesjonelle soldater. De er på jakt etter en eller annen gal vitenskapsmann i en russisk skog hvor selv de innfødte ikke våger å gå inn. Vent, avslørte visst hele plottet der. Ops... :p Legg til en rekke ukjente, håpløse skuespillere og en scene som klarer å overgå Die Hard 4, så sliter man.

 

 

Trodde du det var teit når Bruce Willis ødelag et helikopter med en bil? Hva med å ødelegge et helikopter med en flokk flaggermus? Og jada, de kræsjer gjennom frontruta, selvsagt.

 

 

Den eneste gangen jeg smilte var når hun russiske dama begynte å skyte villt mot flaggermusene og traff hver eneste gang. Ikke verst. :p

 

Vurdering: 2/10

 

 

 

 

Small Town Folk

 

Skulle jeg anmeldt denne kun for førsteinntrykket ville den fått stryk uten noe som helst tvil. Maken til makkverk skal man lete lenge etter. Bakgrunnen så ut til å være tegnet (!), skuespillerene leid inn under tvang og budsjettet gått i minus før de tenkte tanken på å lage en film. Vi snakker Bad Taste, bortsett fra at den ville vært Avatar i forhold.

 

Men ikke gi opp! Etter introen blir filmen "normal", eller så normal som den noensinne kommer til å bli. Skuespillerne er fortsatt håpløse, men på samme måte som i nevnte Bad Taste passer de inn. Historien er så dårlig som det er mulig å få det, og til tider vet jeg ikke helt om jeg skal le eller gråte. Jeg kunne tatt en rask oppsummering, men faktisk aner jeg ikke helt hva den dreier seg om. Så vidt jeg forstod er det et lite område (aner ikke om det eksisterer eller ikke) der noen idioter bor. Vi snakker så innavlede, hjernedøde idioter at jeg ikke er 100% sikker på at de er mennesker engang. De ser menneskelige ut, men likevel... Du skjønner hva jeg mener når du ser filmen. De er bare menn og vil gjerne føre slekten videre, så da får de vel kidnappe en dame eller to. Bortsett fra at de dreper stort sett alle de finner, inkludert kvinnfolk? Jaja, sa jo de er idioter. :p

 

Det er sjelden jeg kommenterer kameraføring, lyssetting, lyd og alt det tullet der da jeg sjelden synes de påfører filmen noe særlig, men denne gangen er jeg nødt til det. Introen er i en klasse for seg, og så dårlig at den blir meget bra når det første sjokket har lagt seg. (sjokk fordi den er så dårlig laget). Resten av filmen trenger kanskje litt tid på å synke inn, men den er også svært bra.

 

Nei, får vel ta denne i reprise. Jeg elsker denne filmen. :D

 

(edit: jada, det er Warwick Davis på bildet, i sin beste rolle noensinne. Og han var med i både Harry Potter og Leprechaun.) :p

 

Vurdering: 9.7/10

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Portrait of Jennie (1948)

Director: William Dieterle

 

I wish that you would wait for me to grow up so that we could always be together.

portrait%20of%20jennie%209.JPG

 

Handling: In 1934, impoverished painter Eben Adams meets a fey little girl named Jennie Appleton in Central Park, New York. She is wearing old-fashioned clothing. He makes a sketch of her from memory which involves him with art dealer Miss Spinney, who sees potential in him. This inspires him to paint a "Portrait Of Jennie". Eben encounters Jennie at intermittent intervals. Strangely, she appears to be growing up much more rapidly than is possible. He soon falls in love with her, but is puzzled by the fact that she seems to be experiencing events that he discovers took place many years previously as if they had just happened. He sets out to investigate but does not reveal what he discovers to anyone, and is puzzled by what he finds.

 

Mine ord: Kopierte kun handlingen fra nettet da jeg ikke helt klarte å forklare filmens handling selv.

Må si at jeg forventet en litt mer mørkere og mere mystisk film. Ja, filmen hadde noen mystiske elementer, men det klarte ikke helt å fenge meg som mange andre mystiske filmer har klart. Men ubrukelig film var det ikke. Kjedet meg ikke ett sekund og ville gjerne vite hvor denne kvinnen var ifra og hvorfor hun dukket opp eldre og eldre hver gang. La merke til at filmen hadde god bruk av lys, noe jeg sjelden legger merke til i filmer. Filmen var også visuell sexy under scenene med hovedpersonen og den mystiske kvinnen. Effektene var også ingenting å klage på, var spesielt 1 scene jeg ble hallveis imponert over.

 

Ellers en film som ikke helt nådde opp til forventningene, men forsatt var en grei titt.

 

7/10

 

Up (2009)

Directors: Pete Docter, Bob Peterson (co-director)

 

Carl Fredricksen: Do you want to play a game? It's called See Who Can Go the Longest Without Saying Anything.

Russell: Cool! My mom loves that game!

up_3d_xl_04--film-A.jpg

 

Handling: By tying thousands of balloon to his home, 78-year-old Carl Fredricksen sets out to fulfill his lifelong dream to see the wilds of South America. Right after lifting off, however, he learns he isn't alone on his journey, since Russell, a wilderness explorer 70 years his junior, has inadvertently become a stowaway on the trip.

 

Mine ord: Vel filmen var ikke helt som forventet. Forventet litt for mye egentlig, så ble litt skuffet. Ikke at det var en dårlig film, den var bare ikke så god som forventet. Filmen begynte bra, litt sukkersøtt kanskje, men det funket, trist var det også. Deretter gikk filmen litt over til det mere "typiske". En gretten gubbe møter en person som er totalt forskjellig fra han selv, og begge er med på en ellevill tur. Underholdene var det ihvertfall, men synes fortsatt at den manglet det lille ekstra. Skal lære meg å ikke ha så stor forventninger til neste Pixar film og ender opp med 7/10 for originalt konsept og svært underholdene film.

Endret av Mr.BadSmile
Lenke til kommentar

Btw Cuneax, Troll 2 er VELDIG forskjellig fra eneren. Den skulle egentlig hete Goblins, men de grådige italienerne fant ut av at de ville tjene mer om de kalte den Troll 2. Claudio Fragasso er en luring. Samme mannen rakk forresten å lage Terminator 2 FØR den ordentlige Terminator 2 kom ut, sammen med Bruno Mattei.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Dead Set

Britisk zombie-miniserie. Overraskende bra. Mye humor, spenning og flotte effekter. Rett og slett veldig underholdende. Anbefales!

 

Dead and Breakfast

Kurant zombiemoro. Kleine musikalske innslag, tegnefilmsekvenser, mange mislykkede forsøk på morsomheter og noen andre ting som ikke fungerte. En del gore trekker opp. Den var i tillegg stort sett underholdende og noen av morsomhetene fungerte greit.

Lenke til kommentar
Troll 2 er jo best da. Selve definisjonen på so bad it's good. Bortsett fra sangen og en del sjarm så har ikke eneren så mye å fare med.

Joda, jeg tror du overser mange kvaliteter ved den. Jentas skuespill, den konstante overspillingen folk har (og da spesielt i slapstick-scenene), en nesten-naken Elaine fra Seinfeld, en dverg med en rørende personlig historie ^_^

Lenke til kommentar

Jeg tror den rareste "dyr går berserk" filmen jeg har sett er Ticks (a.k.a Infested). Altså Flått. Det var i en amerikansk utkant-småby der flått store som tallerkener invaderte hele byen og DREPTE alle de kom over med å suge dem tomme for blod.

 

Veldig bra konsept, og flåttene så ut som våte gummitallerkener tror jeg. Husker bare en trailersjåfør kom tilbake til traileren sin og så var det masse sånne store flåtter som kravla rundt på dashbordet så han bare hylte og sprang.

 

Jeg tror det er denne:

http://www.imdb.com/title/tt0108339/

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...