CypheroN Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Up (2009) For en herlig eventyrfilm. Den stråler glede hele veien. En film som er både morsom, trist, pen å se på OG underholdene! Mye bedre enn Wall-E, og rett under Finding Nemo (min Pixar-favourite of all time.) Men, husk, det er ikke så lett å vurdere dette her opp mot Toy Story, A Bug's Life og de litt eldre jeg forbinder med nostalgi og barndommen. Det er så lenge siden jeg har sett de. Pixar er i alle fall solid håndtverk, det er sikkert og visst, så gidder ikke vurdere de opp mot i hverandre, da. Og solid håndtverk har det alltid vært. Utrolig bra animasjon, flotte figurer, original story og masse morsomme scener. 9/10 - en kjempefin animasjonsfilm. Og forresten, så en BD-rip fra internett, for å få engelsk tale. Jepp. Nydelig. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 The Final Destination Jeg gav den 4/10 forrige gang jeg så den, og det er svært sjelden jeg ser en slik møkkafilm om igjen. Men jeg likte de tre første til en viss grad, selv om de bare var hjernedød underholdning som ikke alltid gav mening engang. Denne fortjente å bli sett enda en gang. Hele handlingen er kort fortalt. Man tar et billøp (Nascar, så alt foregår på en liten bane). Biler kræsjer, veldig mange folk dør, hovedpersonen "våkner" og oppfatter at han så hva som kom til å skje. Han og noen andre stikke av, ulykken skjer og de som stakk av overlevde en ilten stund før de begynner å dø igjen én etter én. Legg til ting som flyr mot skjermen (det er jo 3D, vettu), en utrolig forutsigbar historie, samme klisjéer de har brukt i de tre første og elendige skuespillere, så har man en drittfilm av dimensjoner. Fjern så det meste som var bra i de første, og du har en film som er så dårlig at de ikke våget å sette på 4'tallet, men prøver å få folk til å tro det er en ny film. Dere er advart. Vurdering: 2/10 Må ha vært på fylla da jeg gav den 4/10. Det er mye mer enn den fortjener. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Nå skjønner dere hvorfor jeg kan bli litt oppgitt av film smaken til kameratene mine. De så The Final Destination og de synes den var drit rå! Den beste filmen i år og mye bedre en de andre! hæhæ Og så ser de the shinning som de har lånt av meg og sier det er værdens dårligste film. Var jo ikke noe skummel da,gamle filmer suger så jævli ass! Endret 24. oktober 2009 av spetwols Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Mener å huske at det kom en omtrent identisk post for ikke så veldig lenge siden i enten denne tråden eller Filmprat V2.0. Lite vits å dra opp det igjen er det ikke? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Men, husk, det er ikke så lett å vurdere dette her opp mot Toy Story, Hadde et gjensyn med Toy Story pga denne flotte kåringen som pågår, og jeg kan si at nostalgien pratet sant. Pixar har ikke overgått seg siden (har ikke sett Up og bare 20 min av Finding Nemo). Det er så morsomt, kreativt og elegant at det nesten ikke finnes ord. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Nå skjønner dere hvorfor jeg kan bli litt oppgitt av film smaken til kameratene mine.De så The Final Destination og de synes den var drit rå! Den beste filmen i år og mye bedre en de andre! hæhæ Og så ser de the shinning som de har lånt av meg og sier det er værdens dårligste film. Var jo ikke noe skummel da,gamle filmer suger så jævli ass! Da har du feil venner, enkelt og greit. Jeg har flere kompiser jeg kan diskutere både nye og gamle filmer med lidenskapelig over noen pils. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Men, husk, det er ikke så lett å vurdere dette her opp mot Toy Story, Hadde et gjensyn med Toy Story pga denne flotte kåringen som pågår, og jeg kan si at nostalgien pratet sant. Pixar har ikke overgått seg siden (har ikke sett Up og bare 20 min av Finding Nemo). Det er så morsomt, kreativt og elegant at det nesten ikke finnes ord. Hehe, vise ord. Du burde dog, gi både Finding Nemo og Up en sjanse hver. De er begge ekstremt gode animasjonsfilmer, uten tvil på høyde med Toy Story, begge to. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Mener å huske at det kom en omtrent identisk post for ikke så veldig lenge siden i enten denne tråden eller Filmprat V2.0. Lite vits å dra opp det igjen er det ikke? Jeg bare nevnte det nå fordi nå hadde jeg et godt eksempel og komme med. Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Dead End (William Wyler, 1937) Herlig gangsterfilm med Humphrey Bogart i en av sine tidlige roller som en slesk morder som besøker sitt gamle nabolag. Filmen er satt til et lite nabolag, og rører seg aldri utenfor men er veldig kreativ med hvordan den bruker det lokale området. Bogart er ikke hovedpersonen, men stjeler hver eneste scene han er i, spesielt scenen hvor han møter sin gamle kjæreste, kanskje et av hans beste øyeblikk. Ellers virker filmen ganske forut sin tid. White Heat (Raoul Walsh, 1949) En annen flott gangsterfilm, her med James Cagney i sin beste rolle. Måten filmen er konstruert på er fantastisk, spenningen øker konstant, risikoen karakterene møter bygges opp til den fantastiske siste scenen. Filmen er preget av flere noir elementer, men er ikke akkurat en noir film i seg selv. Denne filmen kunne utrolig lett vært et eneste stort rot, men på grunn av god redigering og konstruksjon fungerer den utrolig godt. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Little shop of Horrors (1986) Første gjensyn med denne, og tok seg opp ganske kraftig denne gangen. Steve Martin som sadistisk tannlege er hysterisk. Første gangen jeg så den, syns jeg filmen manglet er musikalsk høydepunkt, men nå må jeg si Suddenly Seymour gjør jobben bra. Den tydelig fake gate alt skjer på passer perfekt inn i filmen og effektene på planten er bare briljante, effektene kunne ikke gjøres bedre med CGI til $200 000 000 Alt i alt veldig fin musikal som tok seg KRAFTIG opp på dette gjensynet. 9/10 Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 The Final Destination Jeg gav den 4/10 forrige gang jeg så den, og det er svært sjelden jeg ser en slik møkkafilm om igjen. Men jeg likte de tre første til en viss grad, selv om de bare var hjernedød underholdning som ikke alltid gav mening engang. Denne fortjente å bli sett enda en gang. Hele handlingen er kort fortalt. Man tar et billøp (Nascar, så alt foregår på en liten bane). Biler kræsjer, veldig mange folk dør, hovedpersonen "våkner" og oppfatter at han så hva som kom til å skje. Han og noen andre stikke av, ulykken skjer og de som stakk av overlevde en ilten stund før de begynner å dø igjen én etter én. Legg til ting som flyr mot skjermen (det er jo 3D, vettu), en utrolig forutsigbar historie, samme klisjéer de har brukt i de tre første og elendige skuespillere, så har man en drittfilm av dimensjoner. Fjern så det meste som var bra i de første, og du har en film som er så dårlig at de ikke våget å sette på 4'tallet, men prøver å få folk til å tro det er en ny film. Dere er advart. Vurdering: 2/10 Må ha vært på fylla da jeg gav den 4/10. Det er mye mer enn den fortjener. Okei, her må jeg sette ned foten bigtime! Jeg er helt enig i at fireren var svak og skuespill-presentasjonene var ille, men at du synes det er elendige skuespillere gjennom de tre første filmene? Det er complete bullshit! Hovedpersonene i både eneren, toeren og treeren var ganske gode, spesielt i den tredje filmen! Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) G.I Joe Historie er helt klart litt svak, men effektene og action(en) den gir oss er veldig bra. Verdt å ses igjen 7/10 Aliens in the attic Artig familie film, må nok ses en gang til denne også 7/10 The perfect getaway Denne filmen var litt spesielt, må si at jeg følte meg litt dum i slutten. Denne skal jeg ikke ses igjen, men var veldig artig ettersom den lurte meg 8/10 Endret 25. oktober 2009 av amir90 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Léon (1994) Så denne først og fremst fordi jeg ikke visste hva jeg skulle se i dag, og det er (var) den øverste på top 250 jeg ikke hadde sett. Siden jeg så Up i går, mangler jeg kun nå It's A Wonderful Life og Paths of Glory for å ha sett de 45 første. Over til filmen -- jeg syntes den var god. Allerede i starten av filmen; de første minuttene var interesante. Man ble fort kjent med Leon, en interessant karakter. Natalie Portman spiller godt, men Gary Oldman stjeler showet. Leste på IMDb at noen mener han overspilte i noen av scenene, men jeg mener at uten Oldman i filmen hadde den vært betraktelig dårligere. Bra skuespiller og bra skurk. Filmen var god, men litt småpirk jeg ikke likte. Det gode er at filmen er ekstremt underholdene, på lik linje med f.eks L.A Confidential; en av de bedre hollywoodfilmene. Kule shoot-outs som i L.A (...) og spreke scener. Det jeg ikke likte med filmen, var bl.a noen av dialogene. Kan komme med noen eksempler. Léon: And stop saying "okay" all the time. Okay? Mathilda: Okay. Léon: Good. Fat badguy in the start: Somebody is coming up... somebody is serious! Men dette er som sagt bare småpirk.. Jeg måtte le litt når jeg syntes dialogen var litt teit. Karakter 8/10. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Léon er en av filmene jeg synes er merkelig høyt på topp 250. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Syntes også slutten var litt for depp. Léon kunne godt overlevd. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Lèon har jo kanskje tidenes bad guy. Synst den fortjener sin plass på topp 250. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hvilken top 250 liste er det vi snakker om? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Léon er en av filmene jeg synes er merkelig høyt på topp 250. Shawshank, sa du? Hvilken top 250 liste er det vi snakker om? http://www.imdb.com/chart/top Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Shawshank, sa du? Joda, men The Shawshank Redemption forstår jeg hvorfor appellerer såppas til så mange. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hadde selv et gjensyn med Leon for en liten stund siden og endte på samme karakter som deg, cyph. Den er veldig bra, kul og alt det der, men den mangler et eller annet for å komme høyere opp enn en 8/10 hos meg. Slutten er forøvrig glimrende og uten den hadde nok filmen blitt dårligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå