Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Wow. Kunne de lage film på 40-tallet også?

Gi meg en pre-1950-film som er penere enn Black Narcissus.

Jeg gleder meg til den nyrestaurerte versjonen av The Red Shoes - ryktebørsen skal ha det til at dette har blitt spektakulært. Til alle som har muligheten anbefaler jeg et kinobesøk når denne settes opp på diverse kinoer og cinematek landet rundt.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wow. Kunne de lage film på 40-tallet også?

Gi meg en pre-1950-film som er penere enn Black Narcissus.

Jeg gleder meg til den nyrestaurerte versjonen av The Red Shoes - ryktebørsen skal ha det til at dette har blitt spektakulært. Til alle som har muligheten anbefaler jeg et kinobesøk når denne settes opp på diverse kinoer og cinematek landet rundt.

Denne vet jeg om, det er jo Powell&Pressburger det også.

Lenke til kommentar
Du kan jo først be din mor se den. Godt voksne har gitt tilbakemelding på at den falt veldig i smak, så ikke undervurder dine eldre nå :)

 

På IMDB faller den "dårligst" i smak for de under 18. Kvinner over 45 har gitt den 8.8 i snitt.

 

De som trekker ned snittet der er menn over 45 og det tviler jeg er grunnet klippingen :)

 

Jeg tror nok at de kvinner over 45 har gitt den 8.8 er pga hva filmen står for, og de har nok sikkert lest boken.

 

Skulle jeg bare bedømme den pga hendelsen ville den scoret høyere, men som et dokumentar film er den noe i det dårligste laget.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Bruken av filmspråket i Dear Zachary er noe av det ypperligste jeg har sett. Regissøren komprimerer fortellingen og har definitivt valgt side i fremstillingen, men samtidig peker han på konvensjoner ved å for eksempel fryse bildet og kommentere noe liknende "vent, vi må litt tilbake". Nei, ekstremt sterk fortelling + fantastisk klipping og struktur = 10/10

Lenke til kommentar
Jeg også, Hyperio, jeg også ;)

 

Så Groundhog Day igjen i dag. Fyfaen for en morsom film. Så den for 2. gang, men tror den kanskje være enda morsommere nå. Mulig fordi jeg så den med andre. En av de beste komedier jeg har sett, lo igjennom hele filmen :wee:.

 

groundhog-day-1-1024.jpg

Den filmen er fantastisk. Både fra Bill Murray sin side når det gjelder skuespill og alle de filosofiske tankene som tas opp, men som man kanskje aldri helt kommer innpå.

En film som på overflaten ser ut som en normal komedie, men som er veldig tragisk og interessant når man tenker over det.

Lenke til kommentar

Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (2003)

Director: Ki-duk Kim

 

spring3.jpg

 

Støvet er noe jeg bøyer meg i, Ki-duk Kim har laget tidenes mest avslappende film. Det rolige kameraføringen og utrolig avslappende musikken får tiden til å stå helt stille. Med imponerende pen natur, havner denne filmen i en av de mest vakre filmene jeg har noe gang sett. Er nesten som at jeg har lyst til å bli buddhist etter å ha sett denne filmen.

 

10/10

Paranormal Activity (2007)

Director: Oren Peli

 

paranormal-activity-blog1-300x180.jpg

 

Igjen av ren nysgjerrighet skrudde jeg på denne filmen. Hva var det så bra med denne filmen som fikk folk til å si at det er verdens skumleste film? Vel kan si så mye at det ikke er verdens skumleste film. Ikke etter min mening ihvertfall. Ja, filmen hadde sine øyeblikk, var 1 par ganger jeg hjertet dunket litt fortere enn normalt. Men ikke noe særlig mere enn det. Filmen hadde dog veldig god atmosfære, noe som gjorde at jeg "koste" meg igjennom hele filmen. Hadde også litt av stemningen i meg, selv etter filmen var slutt.

 

Alt i alt en helt grei skrekkfilm, men verdens beste er det ikke.

 

6.5/10

Endret av Mr.BadSmile
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...