Bytex Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Dorian, det er ikke værre enn å finne Lady Snowblood. Kill Bill-filmene er tungt basert på denne. Men det veit du sikkert godt nå Og jeg sier BASERT som en bra ting, ikke som "fyfaenQTsewgerhankanikkelageegnefilmer". Endret 19. oktober 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hvis du skal anmelde, i det minste PRØV å få noen som helst fakta riktig..Han (walt) deltok i Korea-krigen på 50-tallet, ikke Vietnam-krigen på 60/70-tallet. Og de nye naboene er koreanere. Hmong-folk, ikke koreanere. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Images (1972) Director: Robert Altman En forvirret kvinne holder på å bli gal i leiligheten, så hun og hennes mann bestemmer seg å reise ut på landet til ett hus dem har stående. Det gjelper ikke akkurat på galskapen til kvinnen da hun begynner å se en gammel avdød venn. Helt fantastisk film, stemningen var utrolig. Den intense og ekle stemningen minte meg litt om The Shining første gang jeg så den. Man kan ta og føle på galskapen. Man vet ikke hva som er ekte eller hva som kun er i hodet til denne kvinnen. Musikken satte virkelig en god og fortryllende stemning da man ble dratt inn i filmen. Satt i transe under hele filmen og den slapp ikke tak før filmen var omme. Anbefales om man liker psykologiske filmer. 10/10 Endret 26. november 2009 av Mr.BadSmile Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tror det snart er på tide å lage egne underkategorier for Michael Bay og Quentin Tarantino, for det kommer jo mer diskusjon rundt dem enn alle andre regissører til sammen Lenke til kommentar
Br0dskive Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) When a stranger calls (2006) Dette er en ny versjon av en skrekklassiker fra 1978, som ofte er etterlignet (Scream), men aldri overgått. En vettskremt barnevakt, en telefon som ringer ustanselig, og hviskede trusler Denne filmen gir en ekkel og creepy følelse, men man føler allikevel at man på en måte har sett det før. Det er allerede lagd veldig mange filmer basert på at man blir forfulgt og ikke vet hvem eller hvor "morderen" er terningkast 4 Tropic Thunder (2008) En gjeng med filmstjerner, spilt av Ben Stiller, Jack Black, Robert Downey jr & Brandon T. Jackson er på en filminnspilling av en krigsfilm basert på Vietnam krigen (mener jeg å huske), da det går galt i produksjonen og de blir lurt ut i jungelen hvor de roter seg bort. En veldig underholdende film med mye god humor, jeg og en kompis holdt på å dette av stolen ett par ganger. Terningkast 6 Shooter (2007) En pensjonert krigsveteran bor langt oppe på fjellet, borte fra sivilisasjon, da han blir spurt om å tjenestegjøre igjen. Han blir satt til å passe på presidenten ved en offentlig tale, men det viser seg å være en felle. Presidenten blir skutt og han blir anklaget for mordet og legger på flukt. Dette er veldig spennende film med mange tøffe scener. Jeg personlig likte denne filmen veldig godt, og kunne absolutt tenke meg å se den igjen en gang. Terningkast 5 Endret 19. oktober 2009 av Mattinito Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Tror det snart er på tide å lage egne underkategorier for Michael Bay og Quentin Tarantino, for det kommer jo mer diskusjon rundt dem enn alle andre regissører til sammen Djevelen og Anti-Christ samlet i et eget forum som Montag kun har leseprivilegier til. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 A Clockwork Orange-gjensyn. Først og fremst for å finne ut om den fremdeles hører hjemme blant mine 20 øverste favoritter. Kom på at det faktisk var over tre år siden jeg så den sist, så da var det jammen på tide å slenge den i spiller'n igjen. Fremdeles fantastisk, ingen tvil om det. Det er først og fremst de første 30-45 minuttene jeg virkelig elsker. Med ultravold, kullsort humor, Alexs fantastiske monolog og nydelig musikk i hovudfokus. Resten av filmen er også strålende, men syns det er mer her som ikke fungerer og engasjerer i like stor grad. For det meste småplukk, men likevel nok til at den sannsynligvis kommer til å falle ut av topp 20. Med 2001 og Barry Lyndon inne blant de 20 beste, kan man uansett ikke si at Kubrick ikke er godt representert. Flott gjensyn uansett. Ikke like forbløffende og imponerende som den var for tre år siden, men fremdeles en ypperlig film. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Hmm, er eg den einaste som tykte bilkøyringa i Death Proof vart keisam, men som elska dialogen? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Bilkjøringen var kjedelig og dialogen var kjedelig. Trodde aldri jeg skulle høre en Tarantino-dialog som var kjedelig :/ Men jeg likte Kurt. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Bilkjøringen var kjedelig og dialogen var kjedelig. Trodde aldri jeg skulle høre en Tarantino-dialog som var kjedelig :/ Du tar så feil! Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 "Kjedelig" er da en subjektiv sak. Kan vel ikke akkurat ta feil. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Death Proof var dørgende kjedelig. Poengløs og kjedelig dialog i en poengløs og kjedelig film. Den klart svakeste filmen som jeg har sett av Tarantino. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Death Proof var meget bra. Og langt, langt bedre enn filmen den deler Grindhouse-tittelen med ihvertfall. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 Og jeg digget Death Proof skikkelig, tydeligvis en hat/elsk film dette, men begynner å bli kjedelig å diskutere dette mer syntes jeg hvertfall... I går så jeg Angst. Og det var en kul opplevelse. Bra skuespillerprestasjon av hovedrollen som fremsto som en totalt ekte psykopat. Forholdsvis kort film med bare 1 time og 15 minutter og jeg skulle ønske den varte mye lenger. Det er jo et ganske godt tegn på at det er en bra film spør du meg. Flere regissører burde kanskje velge å heller lage filmene sine for korte enn for lange. Anyways, digget filmen, elsket at den var totalt uforutsigbar, man visste liksom aldri helt hva hovedpersonen ville gjøre neste øyeblikk. Bra special effects / make up også kan jeg huske at jeg tenkte Skulle ønske jeg kunne se like gæren ut på halloween. Musikken, hovedsakelig to lydspor som ble brukt om hverandre gjennom hele filmen var helt jævlig og ødela nesten litt av opplevelsen for meg. Basert på en sann historie, btw, finnes mange crazy mennesker her i verden 8/10 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 State of Play Den begynner bra, bygger seg greit opp og faller litt der den gjerne skulle triumfert. Ingen The Insider, ingen Quiz Show, ingen All the President's Men. Behagelig å se på, godt spilt, spennende, men forglemmelig når alt kommer til alt. 6/10 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 I går så jeg Angst. (...) Musikken, hovedsakelig to lydspor som ble brukt om hverandre gjennom hele filmen var helt jævlig og ødela nesten litt av opplevelsen for meg. Synes ikke synth-musikken passet jeg heller. I Dawn of the Dead (1978) er det f. eks mye bedre. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 I går så jeg Angst. (...) Musikken, hovedsakelig to lydspor som ble brukt om hverandre gjennom hele filmen var helt jævlig og ødela nesten litt av opplevelsen for meg. Synes ikke synth-musikken passet jeg heller. I Dawn of the Dead (1978) er det f. eks mye bedre. Den har jeg ennå ikke sett, burde kanskje prioritere den snart. Er det noen spesiell grunn til at du trekker frem den som eksempel forresten, altså en sammenheng med Angst av noe slag? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Trakk den fram fordi den har synth-musikk som passer perfekt til. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Hehe ok, bedre synth-musikk eller like dårlig synth-musikk som bare passer bedre til filmen? (ikke helt seriøst spørsmål, regner med det første) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå