Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sin City (2005)

Dette var saker. Deilig å se på, stilig musikk og badass karakterer. Fantastiske saker. Og btw, bildekvalitetet var av en annen verden! Skaff dere BD-en, folkens.

90 %

The Midnight Meat Train (2008)

Underholdende nok, men meget skuffende. Den var interessant i starten, og hadde potensial, men etterhvert ble den alt for treig og uengasjerende. Kunne ha vært så mye bedre.

55 %

Nuit des traquées, La (1980)

Når jeg ser en Rollin-film, forventer jeg masse tits 'n' ass, cheesy vampyrer og fantastisk kinematografi. Dessverre klarte denne filmen bare å varte opp med førstnevnte. Musikken var meget bra og passende, og den var litt spennende til tider, men jeg ble likevel skuffet. Vierges Et Vampires er langt bedre.

60 %

Invasion of the Body Snatchers (1956)

Artig liten sak. Jeg hadde forventet noe litt annet, men den var fortsatt spennende og interessant. Slutten var et stort høydepunkt.

70 %

Inglourious Basterds (2009)

Den svakeste Tarantino-filmen jeg har sett til nå. Fin underholdning, men noen av dialog-scenene var litt vel lange. Noen fantastiske scener byr den på, dog.

70 %

South Park: Bigger Longer & Uncut (1999)

Fantastisk feel good-satire. Sangene er uhyre velskrevne, og jeg fikk frysninger flere ganger. Hysterisk morsom.

90 %

Lost Highway (1997)

Stemningsfull og creepy surrealisme fra Lynch. Hakket bedre enn Mullholland Drive.

85 %

Little Shop of Horrors (1986)

Morsom og underholdende, men noen irriterende karakterer. Spesielt kordamene irriterte meg med sin "Oh no she di'nt!"-attitude.

70 %

Blood Diamond (2006)

Spennende, men klisjéfylt. Mange fine actionscener.

70 %

The Naked Gun 2 1/2: The Smell of Fear (1991)

Zucker/Zucker/Abrahams i storform. Teit humor på sitt beste.

75 %

My Name Is Bruce (2007)

Godteri for Bruce Campbell-fans. Jeg skulle kanskje ha sett litt flere av filmene hans før jeg så denne, men den var likevel artig.

65 %

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Inglorious Bastards (2006)

Den svakeste Tarantino-filmen jeg har sett til nå. Fin underholdning, men noen av dialog-scenene var litt vel lange. Noen fantastiske scener byr den på, dog.

70 %

Hmm, du mener vel fra 2009 siden du snakker om Tarantino? For det er vel neppe Quel maledetto treno blindato du snakker om... (den er fra 1978 forøvrig så...)

Men 70%? Ikke akseptabelt! :nei:

The Naked Gun 2 1/2: The Smell of Fear (1991)

Zucker/Zucker/Abrahams i storform. Teit humor på sitt beste.

75 %

Vel, 1'ern er fortsatt den beste... og så på toppen gi denne 5% mer enn Inglorious? :hrm:

My Name Is Bruce (2007)

Godteri for Bruce Campbell-fans. Jeg skulle kanskje ha sett litt flere av filmene hans før jeg så denne, men den var likevel artig.

65 %

En artig film ja, og som Bruce fan vil jeg si 75-80% er mer på sin plass!

Hvilke av filmene hans er det du har sett da?

Bortsett fra Evil Dead filmene, så er det Bubba Ho-tep, The Man With the Screaming Brain og til dels Alien Apocalypse som er ordentlige "Bruce" roller.

Men han har mange bra biroller og mindre roller også.

Lenke til kommentar
Ellers vil det se ut som japanske live action tv-serier fra 70/80-tallet (tokusatsu/tsubaraya). Alle robotene bare er billige plastklosser som "flyr" og monstrene er menn i gummidrakter, og eksplosjoner ser ut som scenefyrverkeri.

I en fornuftig verden ville Bay aldri fått operert med større budsjett enn som så.

Hvorfår ikke? Fordi du syns filmen er dårlig? :)

Lenke til kommentar

Gran Torino.

En film om en konservatist amerikaner, som nekter og flytte fra sitt gamle nabolag, der bare utlendinger nå bor. Mannen heter Walt (fornøyd?)

Han liker virkelig ikke den yngre genrasjonen. Og hans tider i Korea har åpenbart påvirket han. En Koreansk familie flytter inn og Walt blir venn med den unge gutten, og finner ut at deres tradisjoner er mer lik han en den amerikanske.

Filmen er spennende, og har gode skuespillere. Men jeg ble ikke direkte engasjert hele tiden, og kan være litt kjedlig til tider.

7/10

Endret av €rk
Lenke til kommentar
Inglourios Basterds var et frisk pust etter drittfilmen Death Proof, og viser at QT er back on track.

What? Death Proof er min Tarantino-favoritt etter Inglourious Basterds.

Da håper jeg for din skyld at du ikke har sett Reservoir Dogs og Pulp Fiction.

Selvfølgelig har jeg sett dem. Selv om det var en stund siden. Skal ta et gjensyn med begge snart, og da antar jeg at min mening om de vil forandre seg.

Lenke til kommentar
Gran Torino.

En film om en konservatist amerikaner, som nekter og flytte fra sitt gamle nabolag, der bare utlendinger nå bor.

Han liker virkelig ikke den yngre genrasjonen. Og hans tider i Vietnam har åpenbart påvirket han. En Kinesisk familie flytter inn og Han gamle mannen (Husker ikke navnet) blir venn med den unge gutten, og finner ut at deres tradisjoner er mer lik han en den amerikanske.

Filmen er spennende, og har gode skuespillere. Men jeg ble ikke direkte engasjert hele tiden, og kan være litt kjedlig til tider.

7/10

Hvis du skal anmelde, i det minste PRØV å få noen som helst fakta riktig..Han (walt) deltok i Korea-krigen på 50-tallet, ikke Vietnam-krigen på 60/70-tallet. Og de nye naboene er koreanere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...